Allround-anlegg til max 5000,- #Tilbakemelding etter 3 mnd# side 5 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 88
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var mere oppsettet jeg tenkte på, men så så jeg ditt flotte koblingsskjema på "min surround" og fikk bekreftet det!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK.
    Dersom det er effektforsterker generelt du mener så vil du nok få mer go'lyd ut av frontene dine ja. Ligger mange tråder om dette rundt omkring på forumet.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering bare! Det ser ut til at budsjettet ryker!!! Slik det ser ut nå, havner jeg et sted mellom 6000,- og 7000,- totalt sett!

Bruker minimalt på ny DVD-spiller, og bruker DACen i receiveren. Har 3 kandidater til receiver: Cambridge 540R v.2, Denon AVR-1707 og Denon AVR-1907. Når det gjelder høytalere vurderer jeg B&W DM602 S3, Argon 7240 og Dynavoice M65.

DM602 og 7240 har jeg lyttet til og jeg likte begge, litt mer trøkk i 7240 men DM602 var ikke lang unna. M65 har jeg ikke hørt og er derfor litt usikker på disse!

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skumlest igjennom tråden.. Så mitt forslag er :

Patos B300 - 3900
    Harman kardon HD 970 - 3400

Om du er en flink kjøper så får du 1000 kr i avslag på disse til sammen, og nevnte noen budsjett sprekk?? hehe..

Som sagt har jeg skumlest og i starten av denne tråden eller den andre stode jo at dvd spiller kommer utenom..

En liten ting til, du skal kjøpe anlegg som varer en stund og som du vil være fornøyd med i mange år. kost på deg den lappen ekstra... Det angrer du ikke på om si 2 år

Uansett lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Har skumlest igjennom tråden.. Så mitt forslag er :

Patos B300 - 3900
    Harman kardon HD 970 - 3400
    Hvor får man HD 970 til 3400,-??

Har for øvrig konferert med madammen, og beskjeden var klar: Det måtte være et anlegg med trøkk i, ellers var det ikke noe gøy! :-D

Har derfor sett litt nærmere på QLN Artech og Harman Kardon. Artech 6 er vel mest aktuell (pga pris). Har sett på HK AVR 132 og HK 3380. Spørsmålet blir om disse leverer mer trøkk en f.eks Cambridge 540R v.2 eller Denon AVR-1907, eller om de to sistnevnte er bedre valg!
    Edit: Ser at Denon AVR-1907 kan bi-ampes. Men den oppgir også 85watt effekt med bare to kanaler i drift. Vil det si at jeg ved å bi-ampe ikke vil få 85watt pr. kanal?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av p10
    Hvor får man HD 970 til 3400,-??
    å, spør heller hvor du får den til 2799 !!!!!

Løp å kjøp:
    HARMAN KARDON CD SPILLER HD 970 kjøp billig sammenligne pris tilbud

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    å, spør heller hvor du får den til 2799 !!!!!

Løp å kjøp:
    HARMAN KARDON CD SPILLER HD 970 kjøp billig sammenligne pris tilbud

Aahhh... Tenkte HK 970 jeg! :-D

EDIT: Kikket litt på paxmania-sidene... Er ikke dette et rasende godt tilbud?? Den koster jo 5000,- hos HFC! Frister virkelig! Bare synd at den ikke har videoinngang... Har jeg nå egentlig bruk for det da...:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av p10
    Bare synd at den ikke har videoinngang... Har jeg nå egentlig bruk for det da...:???:
    Jeg bruker ikke videoinnganger hos meg. kjører et eldre CRT TV uten noe hokkus pokus, og overfører bare lyd til og fra reciever. Har du et ekte 1080 HD TV ville jeg kanskje ikke kjøpt noe uten HDMI inngang på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Jeg bruker ikke videoinnganger hos meg. kjører et eldre CRT TV uten noe hokkus pokus, og overfører bare lyd til og fra reciever. Har du et ekte 1080 HD TV ville jeg kanskje ikke kjøpt noe uten HDMI inngang på.
    Blir nok ikke HD TV enda! Prioriterer lyd!

Men problemet er at det ikke er radio på HK 970... Noen forslag til billig tuner?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    €STØNN€ Nå må feriepengene komme snart, så jeg får handlet inn!!!

Blir GAL av å gå rundt å vente, vurdere og spekulere! :roll:

Klarer ikke å bestemme meg for noen ting, bortsett fra at budsjettet mitt på 5000,- så definitivt kommer til å sprekke!! Vi får håpe at ikke hele feriebudsjettet ryker! :-D

Når det kommer til lydkarakter er det klart at trøkk i bassen blir viktig, siden dette var noe min bedre halvdel ønsket seg! Venter på at HFC i Tromsø skal få inn QLN Artech 6 slik at jeg får sammenliknet med Artech 8. De skulle få den inn iløpet av uke 24... Ut fra det lille jeg har lest om disse høytalerne, virker de som gode allroundhøytalere.

Når det gjelder receiver er det forstatt ganske åpent! Har vært inne på diverse Harman Kardon løsninger i det siste, siden disse skal passe til musikksmaken til meg og madammen (rock, grunge, rap, r&b, listepop++). Problemet er at det ikke ser ut til at H/K i min prisklasse mangler mye av det fremtiden kommer til å kreve av receivere. Det kan bety at jeg om etpar å kanvære nødt til å kjøpe ny receiver når jeg skal utvide anlegget istede for å bygge videre på det jeg har!

Her kommer Cambridge og Denon inn som gode kandidater. På papiret ser det ikke ut til at de kan lever like mye trøkk som H/K, men med f.eks 540R v.2 og AVR-1907 (røverkjøp til 3000,- på HFK nå??) får jeg pre-out på alle kanaler. Det betyr at jeg kan supplere med flere forsterkere dersom jeg vil utvide anlegget og ønsker med trøkk senere... mens så spørs det om noen disse to receiverene klarer å drive f.eks Artech 6 med nok trøkk til at madammen blir fornøyd! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det klart for en ny lytterunde... Feriepengene er på kontoen, så kan godt hende det blir handel allerede imorgen!

Satser på å få med meg QLN Artech 6 på HFC. Må også innom HFK og lytte til B&W DM602 S3 en gang til for å sjekke om de imponerer like mye denne gangen! Håper også å få lyttet til Denon DRA-700AE og sammelikne den med Denon AVR-1907...

Tenker også at jeg i utgangspunktet skal gå inn på butikkene med åpent sinn, informere om budsjett, lytterom og musikksmak og se hva de foreslår. Har gått å grublet og vurdert så lenge at det kan være lurt å få litt nye impulser! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var valget tatt! :-D

Var på en ny lytterunde idag, og da bestemte jeg meg for å kjøpe meg et par QLN Artech 6! De imponerte meg veldig, og valget ble enda lettere da jeg fikk opplyst at de idag solgte dem for 2800,- istede for 3300,-!

Har ikke kjøpt receiver enda, så jeg koblet den til svigerfars NAD når jeg kom hjem... Har spilt litt, og er ikke misførnøyd enda!

Vil ikke si for mye om hvordan de spiller enda. Vil lytte på dem en stund før jeg kommer med tilbakemeldinger!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags forsterkerløsning velger jeg? De sterkeste kandidatene er Pioneer svx-916 og Denon AVR-1907....

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de to Denon.. MEN!! du har jo Harman kardon også, bare nevner det

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de to ville jeg valgt Denon også, uten tvil. Og 1907 er "salgsvare" hos HFK nå, er den ikke?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Av de to Denon.. MEN!! du har jo Harman kardon også, bare nevner det
    Har vurdert HK også... Men de blir litt for dyre i forhold til mitt budsjett. De aller billigste HK-surroundreceiverne er også veldig "basic", og gir få muligheter med tanke på videre utbygging av anlegget!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Av de to ville jeg valgt Denon også, uten tvil. Og 1907 er "salgsvare" hos HFK nå, er den ikke?
    Heller egentlig mest mot AVR-1907... Den virker som et skikkelig godt kjøp til den prisen!

Pioneeren er egentlig kun aktuell pga USB-porten!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du med USB port da :?

Du kan heller ha en annen tilkobling til receiveren dersom noe slikt er aktuelt (trnger en PC i tillegg om det er en harddisk, men det har du suikkert allerede)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hva skal du med USB port da :?

Du kan heller ha en annen tilkobling til receiveren dersom noe slikt er aktuelt (trnger en PC i tillegg om det er en harddisk, men det har du suikkert allerede)
    Har 40GB musikk... Derfor er USB-port interessant! Men heller egentlig mer mot en squeezebox-løsning på dette problemet!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte egentlig at det va grunnen. Men som du sier, Squieezebox kan være en minst like god løsning.

Blir det Denon da?

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •