Allround-anlegg til max 5000,- #Tilbakemelding etter 3 mnd# side 5 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 88
    Newcomer janstokk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal du ha reciever er det utrolig smart å kjøpe noe brukt. Og da foreslår jeg også komplett høytalerpakke med dynavoice samt dvd-spilleren fra LIDL-egen tråd om dette på forumet, som gir mye for pengene, spesielt med tanke på bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skal du ha noe for den prisen, så burde du kjøpe brukt, ettersom du får så mye mer for pengene da!
    Ikke for å gjøre meg upopulær, men jeg selger et cv 5.0 system som gir deg bra valutta for pengene....
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=16893&cat=12

Kjøper du disse skal du få en nesten ny monster digital coax,med verdi på500kr med i prisen.(jeg blir sikkert skutt nå, men tar sjangsen)

Mvh Jonas

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye tanker og vurderinger!

Jeg tok en nærmere titt på DVD-spilleren min her om dagen. Oppdaget at den har optisk utgang! Vurderer å beholde den en stund til siden jeg da ikke er avhengig av DACen i spilleren...

Har sett en del på Cambridge 540R v.2. Synes den virker å være et bra kjøp. Har enda ikke vært på HIFI-klubben og kikket og lyttet.

Den har mer en nok tilkoblingsmuligheter iallfall. Liker at den har pre-out på alle kanaler. Skulle jo være mulig å oppgradere senere hvis jeg vil det... Den skal vist være ganske brukbar i stereo også har jeg lest.

Det eneste jeg er usikker på er strømforbruket. Står oppgitt til max 850w på sidene til HIFI-klubben, men i manualen (pdf fra hjemmesiden til Cambridge) står det 650w, noe kanskje betyr at effekten de oppgir på HIFI-klubben kanskje er litt optimistiske??

Dynavoice sine høytalere frister... Har sett på f6. Virker å være ekstremt mye høytaler for prisen. Men er litt redd for at det kanskje ikke er nok trøkk i dem og vurderer derfor m65 istede. Er det noe andre høytaleralternativ i den prisklassen jeg bør sjekke ut?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M65 har mere å gå på enn F6, det er riktig.
    Men det avhenger jo også litt av receiver/forsterker.

HiFiCenter kjeden selger nå Pioneer VSX-916 til 2995, noe jeg synes er en fin pris og mye for pengene. Da kan du også få hørt på den før du kjøper. Pixmania selger den for 2895 om du vil kjøpe på nettet.

Forslag:
    AV receiver- Pioneer VSX-916 kr 2995 fra HiFiCenter
    DVD spiller - Oppo DV970HD fra USA ca kr 1240 (inkl. frakt/mva og HDMI kabel) OPPO Digital - Up-Converting DVD Players - Buy Direct from the Manufacturer
    Høyttaler - Dynavoice M-65 kr 2188 fra pcutstyr.no - OBS!

sum = 6423 , da får du mye lyd for lite penger

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    M65 har mere å gå på enn F6, det er riktig.
    Men det avhenger jo også litt av receiver/forsterker.

HiFiCenter kjeden selger nå Pioneer VSX-916 til 2995, noe jeg synes er en fin pris og mye for pengene. Da kan du også få hørt på den før du kjøper. Pixmania selger den for 2895 om du vil kjøpe på nettet.

Forslag:
    AV receiver- Pioneer VSX-916 kr 2995 fra HiFiCenter
    DVD spiller - Oppo DV970HD fra USA ca kr 1240 (inkl. frakt/mva og HDMI kabel) OPPO Digital - Up-Converting DVD Players - Buy Direct from the Manufacturer
    Høyttaler - Dynavoice M-65 kr 2188 fra pcutstyr.no - OBS!

sum = 6423 , da får du mye lyd for lite penger
    Takk for tipset! Sikkert et veldig bra anlegg, men det ligger dessverre ca. 1423,- over smertegrensen min!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ha muligheter for å få kjøpt både receiver og høyttalere billigere om du handler brukt. Da sparer du fort de kronene du overstiger grensen med.
    Men du må huske å sette av noen hundrelapper til kabler også. Trenger ikke kjøpe det dyreste du finner, men litt OK kvalitet.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av p10
    Takk for tipset! Sikkert et veldig bra anlegg, men det ligger dessverre ca. 1423,- over smertegrensen min!
    OK, da har jeg løsningen for deg:

sjekke auksjonene på F6 Dynavoice på netthandelen.no

pris akkurat nå er kr 253 for par !!!

Løp å kjøp sier nå jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg skal ta meg en tur innom FHK neste helg å lytte litt til noen av de kombinasjonene jeg vurderer. Blir mest sansynlig å spre innkjøpet ut over flere mnd, slik at jeg kan strekke meg litt over 5000,- og opp mot 6000,-

Cambridge 540R v.2 er heteste kandidat for øyeblikket når det gjelder receiver. Men får hard konkurranse av Denon AVR-1707. Bak disse lurer en Denon DRA-700AE og litt bak der igjen en HK 3380. Har mest lyst på en surroundreceiver med tanke på senere utvidelse.

Når det gjelder høytalere er det rimelig åpent. Dynavoice f6 og m65 vurderes. Sammen med C/V VE-8F. Har de siste dagene vært inne på tanken om etpar Dali Consept 2, som med tid og stunder ville kunne bli degradert til bakhøytalere i et surroundanlegg.

Har teste disse tidligere på min nåværende receiver, men ble ikke overbevist og gikk heller for Gale 4040. Virket som om receiveren min hadde problemer med å drive consept 2'ene. Men tror kanskje at en ny, og kraftiger receiver vil kunne klemme mer ut av dem?

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være en ide' å kjøpe en relativt "grei" surround reciever og to høyttalere (kjøre stereo*) til du får spart opp til et komplett system? (Har sikkert vært foreslått før, men leste ikke spesielt nøye gjennom tråden).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på Cambridge 540R v.2 lenge, det er en het kandidat! Spesielt siden den har pre-out på alle kanaler. Denon AVR-1707 er også en kandidat. Ikke like kraftig som 540R v.2, men muligheten for bi-amping burde vel veie opp for dette, eller??

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde 540R v.2 også hadde mulighet for bi-amping, da den har pre-out på alle kanaler som du sa? Er det kanskje bi-wire det er snakk om?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På AVR-1707:

Sitat Opprinnelig postet av Hifi Klubben
    Hvis du f.eks. er godt fornøyd med et 5.1-system, kan de to forsterkerkanalene du får til overs brukes til å bi-ampe fronthøyttalerne dine, dvs. at du forsterker bassen og mellomtonen/diskanten separat. Det vil i mange tilfeller gi en hørbart renere lyd, og du kan spillere høyere uten forvrengning.
    Det var dette jeg tenkte på... Ved å bruke de ekstra bakkanalene på AVR-1707, kan man da veie opp for at den tilsynelatende ikke er like kraftig som 540R v.2? Eller har 540R v.2 samme muligheten, selv om den er en 6-kanalers receiver?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med ett slikt budsjett så hør for all del ikke på dem som sier at du skal bruke penger på kabel, bruk ALT på komponenter og høytalere og vit at på Europris får du kabler for 19.90 stk samt til høytalerene kan du finne kabel for noen få kroner meteren... For all del, ikke legg ned mer enn du strengt tatt absolutt må til kabling... Det er vanskelig nok å finne komponenter i seg selv forøvrig med så lite penger.

Newcomer trulsd sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dynavoice på finn.no

Fant en kar som selger et par M65 for 1300 på finn. Løp og kjøp! (som jeg alltid sier til dynavoice )

Dynavoice M65 Calvados på finn.no De ligger litt nedpå listen der.

Har hatt hele M65 serien i ett år, og er strålende fornøyd. Driver det hele med Denon 1706.

EDIT: Så forresten at han hadde f-6 også, for 400. Her kan du få billige bakhøyttalere i tillegg!!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsd
    Fant en kar som selger et par M65 for 1300 på finn. Løp og kjøp! (som jeg alltid sier til dynavoice )

Dynavoice M65 Calvados på finn.no De ligger litt nedpå listen der.

Har hatt hele M65 serien i ett år, og er strålende fornøyd. Driver det hele med Denon 1706.

EDIT: Så forresten at han hadde f-6 også, for 400. Her kan du få billige bakhøyttalere i tillegg!!
    Jeg kjøpte den F-6 / S4 / C4 pakken av ham. Seriøs fyr :-) Fikk tilogmed prutet litt ;-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne løsningen da:

Lidl DVD spiller - kr 500,- (??)
    Trends 10.1 effektforsterker - kr 888,- (inkl frakt)
    (http://www.hifisentralen.no/forum/in...c,11097.0.html)

Så finner du noen rimelige Dynavoice F6 eller M65

og vips, så har du (visstnok) et supert anlegg til langt under 5000,-

Om du vil så er det bare å kjøpe seg en rimelig, effektsvak, AV receiver med masse inn/utganger som du kobler inn i Trends'en - alle signalkilder går da inn i AV receiver.
    Om ikke dette er mulig sånn umiddelbart så finnes det sikkert mange mod'ere som kan hjelpe deg på ovennevnte link
    F.eks denne:
    Komplett.no - Eltax Acura AMP-70, Stereo forsterker, 2X50W RMS

"Veien til god lyd er ikke nødvendigvis masse watt"
    (ny læresetning som jeg følger spent med på)

ps! om noen synes dette høres helt vilt ut og at jeg bør legges inn på en eller annen psykiatrisk poliklinikk, så er det helt greit. Men tanken på å bare ha en slik mini-TAMP-forsterker er forlokkende og enda mere hvis den kan kombineres med en svak AV receiver, men da utnytte receiverens tilkoblingsmuligheter

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Veien til god lyd er ikke nødvendigvis masse watt"
    (ny læresetning som jeg følger spent med på)
    Var noen her på jobben som oppdaget det nylig. Har kommet over en Misssion Cyrus One integrert forsterker på "hele" 2x25W. Sammen Med Dynavoice F-6 ble det en lyd ingen her trodde kom fra en så "liten" forsterker. Egentlig en knallgod kombinasjon ;-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Var noen her på jobben som oppdaget det nylig. Har kommet over en Misssion Cyrus One integrert forsterker på "hele" 2x25W. Sammen Med Dynavoice F-6 ble det en lyd ingen her trodde kom fra en så "liten" forsterker. Egentlig en knallgod kombinasjon ;-)
    Hva tror du om at jeg kjøper en slik mini-TAMP sak og kjører pre-out fra min Yamaha til den og så kobler høyttalerne i T-AMP'en?
    Skal vel være mulig og da gi enda mere kraft enn Yamaha'en min?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Ingen overraskelse det:-)
    Har hørt Cyrus One på store Infinity-ht og den overbeviste stort!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror du om at jeg kjøper en slik mini-TAMP sak og kjører pre-out fra min Yamaha til den og så kobler høyttalerne i T-AMP'en?
    Skal vel være mulig og da gi enda mere kraft enn Yamaha'en min?
    Den gir nok ikke mange watt ut. Ikke sikker på den "entusiast" utgaven men standardutgaven leverer 8W eller noe slikt. Regner med at du er ute etter noe mer enn det ;-)

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •