Rotel 10 serie/flat mellomtone

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel 10 serie/flat mellomtone

Hei,været på demo i dag,med rotel 10 serie/klipsch rf-82

1080 efferkt,pre og cd,trøkket var bra men syntes det låt litt flatt i mellomtonen liksom..Det spiltes på demorom med store glassruter,fortrukket av tunge gardiner..

Syntes at tonen i mellomregisteret var litt flat og kjedlig,er dette tilfelle eller er det noe med ikke innspillte høyttalere å gjøre..

Koblet fra hk 970 og rett over til rotel,du dæven for en forskjell i trøkket,,men så var det denne mellomtonen,som for meg virket noe flat,slank...mulig det er riktig lyd da men..

Hørt en del på EC aw 180 blokker,forforsterker og cd i ec classic med klipsch før,likte forsåvidt meget godt lyden..(men ikke prisen)..he he

Så spør jeg dere: Kan Parasound være et alt,til dette Rotel oppsettet tro..med tanke på mellomtonen.Er dynamikk omtrent likt på PS og Rotel,i samme prisleie...............

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode komponenter, men tror de tar livet av hverandre...
    B&W hadde vært bedre for Rotel og noe med litt varm klang på Klipsch..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Årsaken at jeg så på kombien var at det var testet i lyd og bilde..

Da er det bare å se videre,rf-82 skal ikke byttes ut uansett:-D

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ixos 76
    Hei,været på demo i dag,med rotel 10 serie/klipsch rf-82

1080 efferkt,pre og cd,trøkket var bra men syntes det låt litt flatt i mellomtonen liksom..Det spiltes på demorom med store glassruter,fortrukket av tunge gardiner..

Syntes at tonen i mellomregisteret var litt flat og kjedlig,er dette tilfelle eller er det noe med ikke innspillte høyttalere å gjøre..

Koblet fra hk 970 og rett over til rotel,du dæven for en forskjell i trøkket,,men så var det denne mellomtonen,som for meg virket noe flat,slank...mulig det er riktig lyd da men..

Hørt en del på EC aw 180 blokker,forforsterker og cd i ec classic med klipsch før,likte forsåvidt meget godt lyden..(men ikke prisen)..he he

Så spør jeg dere: Kan Parasound være et alt,til dette Rotel oppsettet tro..med tanke på mellomtonen.Er dynamikk omtrent likt på PS og Rotel,i samme prisleie...............

Jeg byttet fra Rotel til Parasound Halo (c2 og A21) til mine Rf-83. Det blei en flott oppgradering på hele registeret. Bruker fremdeles Rotel på RC-64. Jakter på en brukt A23 brokoblet til den. Verden er ikke sort/ hvitt. Så det var ingen "killer". Enkelte bruker sterke ord her. Men min erfaring var at det var en oppgradering som verd penga. (ikke så ille på ebay. Toll kan en komme seg unna:lol: )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •