Erfaringer med Pioneer VSX-916?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Pioneer VSX-916?

Heisann, vurderer veldig sterkt å kjøpe meg Pioneer VSX-916-K nå. Men jeg har noen spørsmål.

1. Er den mer enn god nok til mine Dynavoice M65?
    2. Vil den spille god lyd på kun fronthøyttalere? Center og bakhøyttalere skal jeg kjøpe etterhvert.
    3. Hvor får jeg tak i VSX-916 billigst?

Fra pioneer.no:
    Sound Retreiver
    Gjenskap høykvalitetslyd. Med komprimerte musikkformater som MP3, WMA eller MPEG4-AAC går klangfylde og finere nyanser tapt. Funksjonen Sound Retriever rekonstruerer originallyden og sikrer fremragende lydgjengivelse i original CD kvalitet.
    Fungerer dette bra i praksis? Jeg har testet litt med dette på den eld gamle forsterkeren jeg har nå. Med CD så får jeg mye finere, mykere lyd og mer bass. Med MP3 fra PC'n så blir lyden flat og kjedelig med lite bass. Greier VSX-916 å gjøre MP3 om til like bra kvalitet som CD?

Hjertelig takk for svar Er veldig nybegynner når det kommer til lyd og bilde så...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har tenkt å ha bare to kanaler i "all overskuelig framtid" ville jeg jeg heller kjøpt en OK stereoforsterker. Når det er sagt er vel 916 en god receiver til prisen, men Sound Retreiver funksjonen ville jeg ikke stole for mye på.

Jeg har hørt denne på Dynavoice F-6 og den gjør en grei jobb, men er ikke best i stereo. Det er forsåvidt gjennomgående for de fleste surroundreceivere, kanskje spesielt i denne prisklassen.

Hvilken forsterker har du fra før?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Dersom du har tenkt å ha bare to kanaler i "all overskuelig framtid" ville jeg jeg heller kjøpt en OK stereoforsterker. Når det er sagt er vel 916 en god receiver til prisen, men Sound Retreiver funksjonen ville jeg ikke stole for mye på.

Jeg har hørt denne på Dynavoice F-6 og den gjør en grei jobb, men er ikke best i stereo. Det er forsåvidt gjennomgående for de fleste surroundreceivere, kanskje spesielt i denne prisklassen.

Hvilken forsterker har du fra før?
    Har bare en gammel drit som sikkert er 10år gammel... regner med at det blir litt av en forskjell å gå over til en 7x100W :P

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror den vil gjøre en relativt grei jobb. Bi-amping er et must synes jeg her. Selv kjører jeg bi-amp på VSX 1016, og dette funker. VSX 916 er en mindre forsterker, og dette vil nok merkes. Om du har muligheten, vurder 1016. Denne er THX godkjent, har mer power, har HDMI inn/ut(2/1). Den har også større mulighet med tanke på input/output på tilkoblingspanel.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting er at 1016 kan ta bananplugger, mener at det er et problem på 916.
    Selve YHX godkjenningen er "gimmick" etter min mening, men det er klart at 1016 er bedre enn 916.

Biamping vil også gjøre mye positivt.

Men til din 10 år gamle forsterker, den trenger ikke nødvenigvis å være dårligere på stereo. (Om den var litt påkostet dengang da iallefall)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

www.hificenter.no

Selges nå for 2990 på hificenter kjeden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei det holder ikke.

Jeg har 915 som jeg testet med M 65. Dette holdt ikke etter min mening. Den kuttet også rundt 20 i vol. Noe M65 ikke gjorde på Yama 2700 en min. Jeg har nå 915 oppe i stua på Focal Sibbene mine og der gjør den en meget god jobb. Tror nok feks AX2 eller 2016 er tingen. M 65 er ikke tungdrevne men skal du få mest mulig ut av de så er 916 får spett synes jeg.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsern
    Jeg har 915 som jeg testet med M 65. Dette holdt ikke etter min mening. Den kuttet også rundt 20 i vol. Noe M65 ikke gjorde på Yama 2700 en min. Jeg har nå 915 oppe i stua på Focal Sibbene mine og der gjør den en meget god jobb. Tror nok feks AX2 eller 2016 er tingen. M 65 er ikke tungdrevne men skal du få mest mulig ut av de så er 916 får spett synes jeg.

Det er samme forsterker i VSX 1016 og VSX 2016. AX2 er nok sansynligvis i en annen prisklasse enn den trådstarter er ute etter.

VSX 1016 koster 5295.- (Billigste jeg kunne finne hvertfall...)
    Jeg kjøpte min fra Komplett.no. Jeg var svært godt fornøyd med både service, oppfølging og leveringstid fra dem.
    Billigste VSX 2016 var 7990.-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jodda

Ingen penger ingen kake :-D Men for å presisere så valgte jeg å svare på spørsmål 1 og 2.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole
    Selges nå for 2990 på hificenter kjeden.
    Takk for tipset. Var å kjøpte den på mandag =) hehe. Står så fint i kjelleren her nå.

Prøvde å vrenge den opp til "-10" med mine Dynavoice M65, da tok forsterkeren kvelden og gav meg meldingen "Overloaded" hehe. Var ikke så VELDIG høyt... er det normalt at den kutter så fort?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da merkelig at det "kutter". Jeg har Yamaha RXV659 som er omtrent samme som din Pioneer og samme høyttalere og har aldri opplevd noe overload. Kan være at kablene dine er for tynne kanksje?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest noen plasser at det er enkelte som har hatt problemer med at 916 kutter ved relativt lave volum. Kan jo selvfølgelig være uheldige omstendigheter, men det er nesten litt for mange til at det kan være tilfelle. Mulig strømforsyningen er litt i minste laget?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du har rett jakv, jeg er redd strømforsyningen er i slappeste laget. Min 915 kutter ut ved -25, men da har den allrede grøtet til lyden betraktlig. I begynnelsen var jeg ganske fornøyd med VSX915, men nå kunne jeg godt tenke meg litt mer å gå på. Men bevares, til den prisen kan man kanskje ikke forvente all verdens.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nok lydkortet mitt som var synderen. Prøvde med USB nå og det var andre boller, hehe. Prøvde en basstest, i kjelleren så merket jeg bassen så vidt, det synes jeg var rart så jeg gikk opp i første etasjen. Der stod glassskapet, lampene og alt å dirra som bare det hehe. Tipper naboen var fornøyd da. (Bor vegg i vegg)

Så må nok gå til innkjøp av noen spikes jah.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i billige spikes? Med billig så mener jeg... noen få hundre. 2-300 kanskje for 8 stk? inkl sånn parkettting.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Art. nr. 24-170 hos Biltema Norge Dise limes på høyttaleren, vet ikke hvor bra det er, men de kan kanskje prøves.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Art. nr. 24-170 hos Biltema Norge Dise limes på høyttaleren, vet ikke hvor bra det er, men de kan kanskje prøves.
    Ikke dumt! Takk!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •