Scart til komponent ledning for oppkonvertering til HDMI på Get PVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Scart til komponent ledning for oppkonvertering til HDMI på Get PVR

Jeg fikk bare en tanke etter at jeg nå har fått en ny surround receiver med HDMI oppskaleringsmuligheter.

Har det noe for seg å koble Get PVR tuneren til receiveren min ved å skaffe en kabel med scart i den ene enden og komponentutganger i den andre enden slik at receiveren kan oppskalere signalet til 720p eller1080i og sende det videre til tv'en ? Lyden blir allerede sendt via coax til receiveren, så det at man taper lyden via scarten er uten betydning.

Er det noen som har prøvd dette? Finnes det en kabel med svart i den ene enden og komponent i den andre, og vil det evt. ha en positiv effekt på bildekvaliteten?

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janullrich77
    Finnes det en kabel med svart i den ene enden og komponent i den andre, og vil det evt. ha en positiv effekt på bildekvaliteten?
    Dette finnes: - 3xRCA han - scart han

Men, for at det skal fungere så må det sendes component signal fra scart-utgangen på GET sin boks, og det tror jeg ikke den gjør.

Da må du ha en slik: Cypress Converter

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spastik
    Dette finnes: - 3xRCA han - scart han

Men, for at det skal fungere så må det sendes component signal fra scart-utgangen på GET sin boks, og det tror jeg ikke den gjør.

Da må du ha en slik: Cypress Converter
    Det tror ikke jeg heller den gjør, uten at jeg er sikker. Tror jeg slår dette prosjektet fra meg - orker ikke å begynne å styre med omformere etc - tror det totalt sett bare vil degradere bildekvaliteten (om det da ikke er noen her inne som kan bekrefte det motsatte)...?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •