H/K 970 og H/K dvd 47 problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

H/K 970 og H/K dvd 47 problem

Kjøpte for ca en måned siden disse to h/k produktene sammen med infinity cascade 3, men fikk ikke satt det opp før idag pga ny leilighet.

Da startet problemene!

- forsterkeren går jo fra -80db til +10 db, men spiller jeg av en dvd film, begynner ikke lyden før på ca 35 db!

- Når jeg spiller av dvd'er får jeg bare lyd på "surroundings" altså på feks fast/furious hadde jeg lyd på bilene som kjørte, men ikke monologer!

-Generelt sinnsykt lav lyd uansett om jeg spilte ifra data eller dvd, da mener jeg meget lav også

Dette er jo ett anlegg til godt over 20 tusen, og jeg forventet meg litt wooow faktor, men syns det va helt grusomt.

Jeg skal da høre lyd om jeg legger øret inntil høytaleren på rundt -70 db?

Jeg føler at både forsterker og dvd er ødelagt. Forsterker var d ett rent helv*te å få til å spille av lyd fra dvd og data. Og stappa jeg en minijack->2rca inn i en tivoli radio og i forsterker var det ingen lyd.

Kan jeg ha rett at mine helt nye produkter er ødelagte?

Jeg har også en cerwin Vega clsc15 som jeg har brukt i 1,5 år med en proson surround reciever, og den ha spilt noe sykt, uansett hvordan jeg koblet den til idag var høyeste nivå ett lite dunk. Ikke bass liksom men ett lite plask.

Hvordan er beste måte å koble en sub til en forsterker uten sub utgang som h/k 970? subben har LFE og en hvit og rød(rca) inngang

Setter kanon stor pris på hjelp! Hva er vell mer irriterende en utstyr som ikke funker når du pakker det opp?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her virker det som at det er noe feilkoblinger eller feil i oppsett ute å går.

Har du sjekket at f.eks "night" ikke er påslått (den heter kanskje noe annet hos HK, men det er en demping på lyden som noen AV receivere har)

Har du rett kabel inn/ut av DVD
    Har du rett kabling til høyttalere?

Noen med HK herinne som kan svare ham mere enn det jeg kan?

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at du bruker riktige utganger på DVD47? Du skal bruke de som står beskrevet som Analog Audio Output på side 10 i manualen...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, opplever noe av det samme som trådstarter, dog tilsynelatende på et annet nivå, hos meg er det hvertfall til å leve med og vel så det...

Har h/k rund baut, samme amp som deg, HD970 og DVD27. Lyden fra CD-spiller til forsterker og lyd fra DVD til forsterker er lik, analog overføring, og samme kabel med samme lengde. Men jeg merker at jeg må dra opp atskillig lengre på DVD enn på CD for å få samme lydnivå. Lyden begynner MYE for -35, påstår at den er såvidt hørbar hvertfall på -70, men det kan naturligvis være innbilning. -65 hører jeg.

Det at du heller ikke får dialogen fra filmen høres jo galt ut. Hos meg var det plug-and-play, kabel inn og lyd ut. Null problem... Hvilken utgang bruker du på DVD-spilleren?

Fra PC er det samme historie, men der tror jeg problemet (i det minste hos meg) ligger mer på datasiden enn hos forsterkeren. Først et latterlig dårlig lydkort, deretter 5 meter uskjermet kabel som ligger sammen med 6-7 strømkabler. Ikke ideelt for å si det sånn, men den forbindelsen bruker jeg også kun ytterst sjelden.

Om utstyret er ødelagt eller ikke er jo ikke godt å si. Men å prøve f.eks. forskjellige innganger på forsterkeren kan jo gi indikasjoner, hvis en inngang virker og den neste ikke, da er det selvsagt noe galt...

Håper dette var til hjelp.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at DVD gir lavere signal enn CD er helt normalt...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har koblet sub på PRE OUT på min 970....

På 3480 derimot,som jeg har hadd,og kastet ut...var det en knapp til venstere på kabinettet som raserte lyden noe for jæ....Har du prøvd med en vanlig cd spiller på cd utgang?? min spiller ganske høyt på -30 på mine klipsch i allefall...får vondt i øra på -5...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kobler dvd spilleren med en vanlig rca ledning inn til inngangen analog lydutgang (audio out)

det som jeg syns er rart er at jeg føler forsterkeren står på 5.1 lyd, for på oppsettet innpå dvd spilleren står alle høytalerne på, på en måte. front:large, center/bak: small. så jeg vet ikke om dvd spilleren tror den mater forsterkeren med 5.1 lyd.

var innom hificenteret idag, de såg på meg som om jeg var dum. sa jeg ikke måtte bruke digital kabel (som om det i det hele tatt er digital inngang på forsterkeren)

så sa han at jeg måtte skru på dialogen innpå dvdspilleren, men jeg finner ikke ett slikt valg engang

men jeg tror problemene mine kan være at dvd spilleren min sier til forsterkeren at det skal være 5.1 lyd som sagt. Og jeg ser ikke en innstilling der jeg kan regulere fra 5.1 til 2.0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass på at du benytter stereo-utgangen på DVD47, ikke noen av 5.1-utgangene.
    Jeg ville antatt at det uansett kommer et nedmikset signal ut på stereoutgangene, men for sikkerhets skyld bør du gå inn i oppsettmenyen og definere senter- og surround til "none". Da skal det uansett komme et nedmisket signal.

Slik du beskriver situasjonen, virker det som om du mater deler av et ikke-nedmikset 5.1-signal inn i stereoforsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KES
    Pass på at du benytter stereo-utgangen på DVD47, ikke noen av 5.1-utgangene.
    Jeg ville antatt at det uansett kommer et nedmikset signal ut på stereoutgangene, men for sikkerhets skyld bør du gå inn i oppsettmenyen og definere senter- og surround til "none". Da skal det uansett komme et nedmisket signal.

Slik du beskriver situasjonen, virker det som om du mater deler av et ikke-nedmikset 5.1-signal inn i stereoforsterkeren.
    det var det som vat litt merkelig, jeg kunne ikke skru de til none eller off, bare velge mellom large og small

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gløttet litt i manualen:
    http://manuals.harman.com/HK/HOM/Own...0(Swedish).pdf

Hvis du leser på siden 18, ser det tu til at du må gå inn på Bass Management og velge "Stereo" der. Ganske ulogisk at dette ligger under BassManagement, men jeg tror kanskje at det ordner seg hvis du forsøker det.

Hvordan blir lyden hvis du spiller vanlige CDer på DVD47, forresten?
    Hvis CDer fungerer normalt, bekrefter det at det er her problemet ligger - innstillinger for å få nedmiksing av multikanalssignaler på steroutgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis du leser på siden 18, ser det tu til at du må gå inn på Bass Management og velge "Stereo" der. Ganske ulogisk at dette ligger under BassManagement, men jeg tror kanskje at det ordner seg hvis du forsøker det.

Hvis CDer fungerer normalt, bekrefter det at det er her problemet ligger - innstillinger for å få nedmiksing av multikanalssignaler på steroutgangen.
    takk skal du ha! har kikket i manualen selv, men såg ingenting om stereo. Men rimelig idiotisk at det er under bass management, men skal prøve både det og spille av en cd når jeg skal i leiligheten så får jeg raooprtere tilbake

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk skal du ha! har kikket i manualen selv, men såg ingenting om stereo. Men rimelig idiotisk at det er under bass management, men skal prøve både det og spille av en cd når jeg skal i leiligheten så får jeg rapportere tilbake

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sveggi
    takk skal du ha! har kikket i manualen selv, men såg ingenting om stereo. Men rimelig idiotisk at det er under bass management, men skal prøve både det og spille av en cd når jeg skal i leiligheten så får jeg rapportere tilbake
    da var problemet løst! det var bare å skifte ifra 5.1 til stereo ja!

Newcomer wiDeass#KL sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Sveggi.. Må bare spørr åssen DVD 47 er.. Har HK970 og har tenkt å kjøpe DVD 47 etterhvert.. Er du fornøyd med den? Bortsett fra det klusset med stereoen da..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiDeass#KL
    Hei Sveggi.. Må bare spørr åssen DVD 47 er.. Har HK970 og har tenkt å kjøpe DVD 47 etterhvert.. Er du fornøyd med den? Bortsett fra det klusset med stereoen da..
    Jeg er meget fornøyd nå ja, iallefall helt sinnsykt bilde. Jeg har panasonic 50pv70 og bildene er krystall klare!

Newcomer wiDeass#KL sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sveggi
    Jeg er meget fornøyd nå ja, iallefall helt sinnsykt bilde. Jeg har panasonic 50pv70 og bildene er krystall klare!
    Så bra! :-D Da blir det en sånn en da..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du prøvd hvordan hk 970 er sammen med clasc 15?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •