MASTERCLASS AA stereo effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer vgr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MASTERCLASS AA stereo effektforsterker

Jeg trenger litt hjelp angående en stereo effektforsterker type "MASTERCLASS AA Stereo Power Amplifier":

Sugden Masterclass AA Stereo Power Amplifier

En kompis nevnte i en bi-setning at hadde fått en eller annen forsterker av svigers. I all uvitenhet slengte han denne inn i kottet sitt og satte seg foran det nå-solgte logitech surround pakkeanlegget sitt og hørte på musikk. Jeg tok litt initiativ og fant ut hva det var snakk om og innså fort at mannen hadde plassert et monster i kottet =)

Kan noen gi meg litt input angående denne saken, litt om god matching til høyttalere og en bra forforsterker. Gjerne en link til en manual eller sende meg manualen via mail.

Takk på forhånd.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette hørtes ganske sprøtt ut, prisen ligger jo på 7000 us $. sikker på at det var denne? hvis det er det, så vil jeg tro du ikke skal være i tvil om spesifikasjonene er til å stole på... sikkert langt mer enn 50 watt i 8 ohm. driver nok det meste med stød hånd..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jøss...

Må jo bare kommentere dette! Hvis kompisen din har satt denne i kottet er det vel bare å få den ut så fort som f....denne ser jo massiv ut Har ikke hørt den selv, men dette ser ut til å kunne drive en god del. Har ikke så mye tips til hva denne kan passe opp mot, men ser ut til at den ikke skal ha problemer med så veldig mye. Har selv en Rotel RSP 1068 pre som fungerer meget bra til musikk...skal nå om kort tid bruke dette på tre DIY forsterkere fra Australia. Kan jo hende denne heller fortjener en pre som er ren stereo. Prisen tatt i betraktning er det helt sykt at den står i et kott til fordel for et logitech???? opsett Kompisen din trenger å lese disse innleggene...

Newcomer vgr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Temmelig sikker på at dette er amp'en jeg sendte link til. Har ikke sett den selv, men sviger, som ga han ampen, er en skikkelig HiFi entusiast som satser på det dyre segmentet. At han gir bort denne er definitivt et tegn på aksept =)

Har tenkt litt på om den skal kobles i et stereo eller surroundoppsett. Kommer litt an på. Ser at forsterkeren veier 25kg og må nok komme av at det er en ren klasse A forsterker. Kraftige saker.

Takk for svar !

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigvald
    sikkert langt mer enn 50 watt i 8 ohm.

Nei, faktisk akkurat 50 watt i 8 ohm.

Men klasse A. Husker at denne fikk en knalltest i High Fidelity for endel år siden.

Om du får fatt på denne, billig, er du griseheldig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Her har du funnet et effekttrinn du kan leve med i lang tid.
    Skulle det bli aktuelt å gå over til transistorbasert forsterker, er nettopp Sugden et av få alternativ for meg.

For best mulig synergieffekt ville jeg kjøpt en Sugden forforsterker. Denne effektforsterkeren fortjener best mulig arbeidsbetingelser.

Lf som gjerne skulle hatt en Sugden i stua

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven... :-D

Dette tror jeg er en ordenlig godsak. Den kan sikkert drive hva som helst da det er plenty med strømtilførsel. Jeg var nettopp innom en butikk i København som selger Sugden og han sa Masterclass er varmere og mere tilgivende enn min egen nøytrale og fantastiske (til prisen) kompromissløse Sugden A21SE.

Den må du ikke sette sammen i et rimelig anlegg..... Please :-D .

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    25 kg og klasse A forsterker.. det høres litt spinkelt ut synes jeg da... Har da fått inntrykk av at de aller fleste klasse A forsterkere må ha heftige kjøleribber OG bra trafo. 50 Watt klasse A er ikke småtteri iallefall... MEN i disse tider med miljøet i fokus er vel klasse A forsterkere de største miljøsvina på musikk fronten lite musikk masse varme altså :P

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det holder jeg, det er bare kinesiske forsterkere som har 20 kilo for mye alu.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •