Prosessor eller receiver til hjemmekino?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosessor eller receiver til hjemmekino?

Hei!
    Har solgt mine gamle Denon AVR-3300 og DVD-1500. Kjøpt inn en brukt Denon DVD-3910 som jeg er kjempefornøyd med. Så er jeg på jakt etter en partner. Har vurdert Denon's 2807, 3805, 3806 og 4306. Ønsker gjerne brukt siden jeg er student med et begrenset budsjett. Men nå i det siste har jeg vurdert mer en løsning med effektforsterkere. Kan få kjøpt en Rotel RMB-1075 og han jeg bor med for tiden har 2 Adcom 5300 effekttrinn (usikker på hvor kraftige de er) som jeg kan låne.

Så er spørsmålet. Hva skal jeg gå for ? Alternativ:
    -ren prosessor kombinert med effekttrinn f.eks. RMB-1075 (dyr løsning)
    -rotel RSX-1057 receiver (m\hdmi) 13000 kr, bruke effektrinna jeg kan låne til front.
    -rotel RSX-1056 (uten hdmi) demo 10 000 kr
    -en av denonene så bygge ut med effekttrinn
    -andre merker ?! brukte ting !?

Har for tiden audio pro høyttalere + en bw 12'' sub men kommer til å skifte ut til BW høyttalere. Er viktig at anlegget er bra på stereo da jeg hører 80 prosent på det. Hører på all musikk men liker når lyden har trøkk og bass, ikke flat og kjedelig. Ser ikke noen grunn til hdmi da det er bedre å kjøre signalet rett inn til plasmaen !?

Takker for svar fra folk som har bedre peiling enn meg

Olav, for tiden uten surround forsterker

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjett litt over 10k?
    Jeg tror jeg ville gått for 2807 og et brukt effekttrinn (eller lånt til å begynne med)
    2807 har vel stort sett det samme som de andre Denon receiverne, bortsett fra effekten, og den kan du få med noen ekstra effekttrinn. Så kan du evt spe på med effekttrinn etter som du får råd, og når det er effekttrinn hele veien rundt, ja da har du lyst på ny prosessor osv. osv.

Tror egentlig du kan bli fornøyd med alle løsningene jeg :-) Men som sgat, jeg ville startet med 2807 og spedd på med effekt etterhvert.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    budskjett opp til 15 k

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2807 og en brukt Rotel, f.eks. 2x brukte Rotel RB 981 så er du ganske akkurat på 15k. Alternativt en brukt 991 el.l.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •