Prosessor eller receiver til hjemmekino?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosessor eller receiver til hjemmekino?

Hei!
    Har solgt mine gamle Denon AVR-3300 og DVD-1500. Kjøpt inn en brukt Denon DVD-3910 som jeg er kjempefornøyd med. Så er jeg på jakt etter en partner. Har vurdert Denon's 2807, 3805, 3806 og 4306. Ønsker gjerne brukt siden jeg er student med et begrenset budsjett. Men nå i det siste har jeg vurdert mer en løsning med effektforsterkere. Kan få kjøpt en Rotel RMB-1075 og han jeg bor med for tiden har 2 Adcom 5300 effekttrinn (usikker på hvor kraftige de er) som jeg kan låne.

Så er spørsmålet. Hva skal jeg gå for ? Alternativ:
    -ren prosessor kombinert med effekttrinn f.eks. RMB-1075 (dyr løsning)
    -rotel RSX-1057 receiver (m\hdmi) 13000 kr, bruke effektrinna jeg kan låne til front.
    -rotel RSX-1056 (uten hdmi) demo 10 000 kr
    -en av denonene så bygge ut med effekttrinn
    -andre merker ?! brukte ting !?

Har for tiden audio pro høyttalere + en bw 12'' sub men kommer til å skifte ut til BW høyttalere. Er viktig at anlegget er bra på stereo da jeg hører 80 prosent på det. Hører på all musikk men liker når lyden har trøkk og bass, ikke flat og kjedelig. Ser ikke noen grunn til hdmi da det er bedre å kjøre signalet rett inn til plasmaen !?

Takker for svar fra folk som har bedre peiling enn meg

Olav, for tiden uten surround forsterker

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjett litt over 10k?
    Jeg tror jeg ville gått for 2807 og et brukt effekttrinn (eller lånt til å begynne med)