Reciver til dali conept

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Reciver til dali conept

Hei!
    Opplevde for en mnd's tid siden å se film hos en kompis med et skikkelig bra hjemmekino oppsett, og fikk bakoversveis og gåsehudfaktoren var høy hele filmen igjennom. Blei rett og slett så imponert at jeg bestemte meg for å prøve å få til noe lignende selv.
    Har derfor lyst til å prøve å få meg litt godlyd i stua hjemme til film kveldene.
    Har kjøpt høytalere, men er litt i tvil om hva slags reciver jeg bør kjøpe.
    Hadde fra før kun en billig Pioneer VSX 515 reciver, som var brukt til stereo hjemme. Får jo lyd i "kinoen" fra den også, men ettersom jeg har forstått er det mye mer og hente fra disse høytaleren hvis jeg får meg en skikkelig reciver.
    Lurer derfor på om noen har noen råd om hva slags reciver jeg bør skaffe meg for å drifte dette på en skikkelig måte?

Front: Dali Concept 8
    Center: Dali Concept Center
    Bak: Dali concept 6
    (Sub: xtz 99 W10.16, vurderer å bestille en slik nå)

Mvh Shiny78

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D Gratulerer

Du har storrt potensiale i de høytalerene....du trenger nok endel kraft. Kanskje sjekke bruktmarkedet for noen flotte Denon 3806 eller de litt større Pioneer. Du vet HD er på vei inn nå så kanskje ikke det beste tidspunktet og kjøpe helt ny reciver viss den ikke tar ukomprimert PCM over HDMI.

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det jo alltids en spørsmål om budsjett da ?

Nå har jeg testet ganske mye på Dali (Blant annet ; Denon, Nad, Marantz, Rotel, Onkyo). Har fått det beste resultatet med Marantz og Onkyo. Strømsterker recievere som er meget god match til Concept serien.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shiny78
    Lurer derfor på om noen har noen råd om hva slags reciver jeg bør skaffe meg for å drifte dette på en skikkelig måte?

Front: Dali Concept 8
    Center: Dali Concept Center
    Bak: Dali concept 6
    (Sub: xtz 99 W10.16, vurderer å bestille en slik nå)

Mvh Shiny78
    Har omtrent det samme, bare at jeg har Concept 2 bak (og SVS PB12plus, men den har jo ikke noe si med reciveren sin ytelse...). Jeg bruker en Denon 2807 og er fornøyd med det. Kunne sikkert ha ønsket mer kraft i blandt, men det rekker - ble jo et veldig løft da jeg kjøpte SVS'en. Skyt meg hvis jeg tar feil, men kjøper du en sub ved siden av skåner du reciveren for de laveste frekvensene (som vel er de frekvensene som tar mest krefter å drive)ut til høytalerene som drives av reciveren.

Denon 2807 har forøvrig hdmi switch innebygd (scalerer ikke om, men gjør om fra I til P hvis du ønsker det) og auto-oppsett som fungerer meget bra. Den tar også pcm over hdmi slik at du kan benytte deg av BD og HD-DVD spillere som har innebygd dekoder for lyd formatene - har testet den funksjonen, men da med en ordinær dvd spiller som sendre pcm via hdmi. Et forslag jeg synes du skal vurdere! Lykke til med valget.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for svar

Kanskje noe å tenke på det at de nye lydformatene som følger BD og HD kommer snart ja. Litt dumt å punge ut masse for en ny reciver nå hvis den ikke klarer de nye formatene. Har kikka litt på en Denon 4306, men denne tar jo heller ikke de nye formatene så...
    Leste et sted at det var planlagt stort slipp på nye recivere til høsten i forbindelse med de nye formatene. Får kikke lit på bruktmarkedet og se om jeg finner noe bra der.

Mvh Shiny 78:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •