Tips om reciver til SA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips om reciver til SA

Eg er på leit etter ny forsterker som utfyller mine System Audio høyttalere. Vil helst ikkje gå noke særlig over 10K. I dag har eg H/K AVR5000. Planen er å selge denne og kjøpe ein ny surroundreciver.
    Høyttalerene eg har i dag er SA 1530 framme, SA 505 bak og SA 520 som center. Skal ein eller anna gong komplitera desse med ein sub.

Så kva forsterker vil dåke anbefale til dette oppsette? Den MÅ være svart, sånn at den matcher Pioneer 507 og PS3en min. (H/K sin finish går til nød..)

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Marantz sr-6001 eller en Onkyo. Dette er greie allroundere. Rotel tror jeg og kan være et godt alternativ, men ligger vel et par lapper over det du hadde tenkt for rsx-1057. Alle disse modellene får du i svart og

Sikkert mange som liker H/K på SA, personlig syntes jeg det blir litt for lyst spesielt i toppen.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ville jeg uten tvil vurdert en sort Denon 2807 til 9k
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Eg er på leit etter ny forsterker som utfyller mine System Audio høyttalere. Vil helst ikkje gå noke særlig over 10K. I dag har eg H/K AVR5000. Planen er å selge denne og kjøpe ein ny surroundreciver.
    Høyttalerene eg har i dag er SA 1530 framme, SA 505 bak og SA 520 som center. Skal ein eller anna gong komplitera desse med ein sub.

Så kva forsterker vil dåke anbefale til dette oppsette? Den MÅ være svart, sånn at den matcher Pioneer 507 og PS3en min. (H/K sin finish går til nød..)
    Hvorfor skal du selge AVR 5000 og kjøpe en ny til 10k? Selvsagt har det skjedd mye siden AVR5000 men jeg tror ikke du vinner mye på det.

Har hatt H/K og SA i mange år og var jeg deg ville jeg testet med en god 2 kanals effektforsterker til frontene, gjerne til 10k. Min erfaring med SA er at de krever en god forsterker for å våkne skikkelig til liv, spesielt i bassen.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer det litt an på hva du skal bruke anlegget til. På film kan nok en ny prosessor være å anbefale. Ettersom frontene dine ikke spiller under 40Hz krever de ikke de kraftigste forsterkerene.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Her kommer det litt an på hva du skal bruke anlegget til. På film kan nok en ny prosessor være å anbefale. Ettersom frontene dine ikke spiller under 40Hz krever de ikke de kraftigste forsterkerene.
    Var sikkert litt utydelig i mitt forrige innlegg. SA krever for så vidt ingen kraftig forsterker, men en kvalitetsforsterker for å spille godt ned til 40Hz. Min erfaring med surround forsterkere i AVR 5000 klassen er at de grumser det litt til i bunnen sammen med SA.

Jeg var nok også litt rask da jeg gikk ut i fra at det var stereo kvalitetene trådstarter ville heve. Men hvorfor skulle han ellers bytte ut AVR 5000 med en annen i samme prisklasse? Jeg synes AVR 5000 gjør en utmerket jobb i surround sammen med SA, vel og merke sammen med sub. Med en effektforsterker til frontene blir det enda bedre:-D

En annen funksjon med AVR 5000 jeg liker godt er Logic 7. Hverken Dolby PLII eller NEO 6 er nærheten av å skape et like godt surround bilde av 2 kanals stereo, som Logic 7. Bruker alltid Logic 7 på vanlige TV signaler.

Det er en mengde gode 2 kanals effektforterkere der ute i prisklassen 10k. Hvorfor ikke deponere en med hjem og teste selv? SA kan dessuten BI ampes, hva med en effektforsterker til bass/mellomtone, og AVR 5000 til diskant? Jeg synes faktisk at det er nettopp diskanten på SA som er god, og med AVR 5000 låter det helt greit i mine ører.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ute etter ein surroundreciver som spiller bra i stereo òg :-D
    Ein av grunnene til at eg vil bytte er at eg vil ha ein forsterker med bla. HDMI-switch. Det har vell også vore andre framsteg dei siste 4-5åra? Er godt fornøyd med lyden i AVR 5000, men den begynner å bli noken år no... Kunne mest tenkt meg ein Pioneer, sånn at den matcher TV, men den får eg vell ikkje i svart?

Anlegget blir brukt egentli brukt til alt, så eg trenger ein god allroundforsterker...

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ute etter ein surroundreciver som spiller bra i stereo òg :-D
    Ein av grunnene til at eg vil bytte er at eg vil ha ein forsterker med bla. HDMI-switch. Det har vell også vore andre framsteg dei siste 4-5åra? Er godt fornøyd med lyden i AVR 5000, men den begynner å bli noken år no... Kunne mest tenkt meg ein Pioneer, sånn at den matcher TV, men den får eg vell ikkje i svart?

Anlegget blir brukt egentli brukt til alt, så eg trenger ein god allroundforsterker...
    Pioneer skårer alltid høyt, men er muligens litt snille i bunnen. Kanskje du skulle legge øret til Yamaha?, de trøkker i hvertfall til i bassen. Sikkert noen her som har erfaring med SA og Yamaha.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Pioneer skårer alltid høyt, men er muligens litt snille i bunnen. Kanskje du skulle legge øret til Yamaha?, de trøkker i hvertfall til i bassen. Sikkert noen her som har erfaring med SA og Yamaha.
    Yamaha scorer vell som oftest bra i tester? Kva butikker er det som selger yamaha?

Eg kan få litt rabatter på Sony og Pioneer gjennomjobben. Pioneer blir uaktuelt i og med at den må vær svart. Er det noken sony recivere som kan være aktuelle i denne klassen?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha scorer vell som oftest bra i tester? Kva butikker er det som selger yamaha?
    Selges ofte på Elkjøp og lignende. De har ofte gode returetter, så testing hjemme går sikkert greit.

Newcomer hingst sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du er godt nøgd no, gjer det vel ikkje noko å vente litt til før du invisterer i nytt? Er vel på trappene nye standardar innanfor både lyd og bilete, så er vel greit å få med det med når du fyrst kjøper nytt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hingst
    Om du er godt nøgd no, gjer det vel ikkje noko å vente litt til før du invisterer i nytt? Er vel på trappene nye standardar innanfor både lyd og bilete, så er vel greit å få med det med når du fyrst kjøper nytt?
    Er ikkje krise om eg venter noken mnd. nei. Kva er det som kommer framover da?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vurdert Arcam. Må kanskje strekke budsjettet noe da, evt brukt.

Arcam AVR250 - Hi-fi Center Kjeden

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva meiner folk? Skjer det såpass mykje på dette området akuratt no at eg bør vente noken mnd, eller er det kun "vanlig utvikling"

Ein viss utvikling er det alltid, men kjedlig å kjøpe no visst det er ein revlusjon pågang...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er vel dette med hdmi-switching, oppskalering og nye hd-lydformater det menes. hvis du ønsker deg slikt vil det nok være lurt å vente noen måneder ja. hvis ikke du kommer til å kjøpe hddvd eller blu ray spiller de neste årene, kan du bare kjøpe nå. jeg synes du bør lete på bruktmarkedet etter noe med litt futt i. du får så mye mer for pengene... uansett hva du velger, lykke til

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/17906

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden eg blei anbefalt å vente noken månader sist eg spørte, så får eg prøve meg igjen no. Den nye generasjonen recivere begynner vell å komme no?

Anlegget er det samme som i første post + ein subelectro 175. Har PS3 no, og skal ha HD parabol iløpet av hausten. Vil derfor ha ein forsterker med hdmi 1.3. + dei nye lydformata. Vil helst ikkje bruke så mykje som 10.000kr på ny, men visst kvalitetforskjellen er stor nok så kan det vurderes.
    Har dåke noken tips?

PS: H/K AVR5000en er foresten tilsalgs igjen

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du bør vente litt til
    lei av å vente?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    du bør vente litt til
    lei av å vente?
    Argh....enda litt til??? Hehe...
    Trudde dei nye modellene var påvei eg no? Sånn som den nye serien til Onkyo.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denons modeller får du jo nå enda billigere (ref. devilej) så da er det vel ikke mer å tenke på...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Denons modeller får du jo nå enda billigere (ref. devilej) så da er det vel ikke mer å tenke på...
    Denne støtter vell ikkje dei nye lydformata? Og den har vell ikkje oppscalering til 720p/1080p?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •