Denon 3805 bi-amp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Denon 3805 bi-amp

Nettstedet Home Theater tester diverse av-utstyr, blant har de testet Denon 3805. Det bra med dette stedet er at det måler den reelle effekten forstereren lager og ikke juksewattene som er oppgitt.
    Nedenfor er link: Home Theater: Denon AVR-3805

Nå over til det jeg lurer på; Som dere kan lese yter 3805 114,9 watt i 8 ohm fem kanaler i drift ved 0,1% forvrengning. Hvis en bi-amper forsterkeren(fremgangsmåte ligger ute på forumet) og kjører kun stereo ut, altså 2 + 2 kanaler burde den derfor minst gi ut 2x229,8W i 8 ohm - dette er i såfall ganske imponerende. Men kan dette stemme? Knuser i såfall Nad 218 da:P

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok mye watt men ikke nok strømreserver til å holde kontroll på det vil jeg tro.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Det blir nok mye watt men ikke nok strømreserver til å holde kontroll på det vil jeg tro.
    Ikke noe problemer med strømreserver.
    Den yter 5x 115W@0.1% forvrenging med alle utganger i drift.
    Evt. 2x 136w@0.1% forvrenging med 2 kanaler i drift.

Så til spørsmålet.
    Du kan ikke koble utgangene sammen, da får du en dyr service regning
    Og kobler du til via biwire må du tenke på at effekten leveres til 2 (eller fler) separate elementer, så den spiller ikke høyere av den grunn, men sannsynligvis penere.
    Du får større strømreserver til hver enkelt element som drives.
    Det er min erfaring i allefall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Nå har jeg prøvd

Fulgte anvisningen om hvordan man bi-amper 3805. Det som er kjekt er at den har en "zone 2", som kan brukes til et ekstra par høyttalere forutsatt at du kun har 5.1 oppsatt, siden det er 7 forskjellige forsterkere i den. Ved å kople frontbassene til "zone 2" og diskant/mellomtone til "front L/R" vil jeg da med stereo få ca 230W i 8 ohm skulle man tro. Dette hørtes litt mye ut men den spiller utvilsomt mye mye bedre enn den gjorde før bi-amping. Høyttalerne er forresten Dali 8008.

Er det noen andre her som har f. eks. prøvd å koble 3805 mot noen skikkelig store høyttalere og hørt hvordan de spiller? I teorien burde man kunne dra skinnet av pølsa da...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •