Ny reciver til 15 000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny reciver til 15 000kr

Kjøpte for eit halvt år siden ein harmand kardon avr 7300 hos hificenteret.
    Men det har vore så masse problem med den nå at eg har rett på heving av kjøpet. Den kostet orginalt 25 000kr men eg fekk den for 15 000kr p.g.a utgående modell.

Så no har eg til ca 15 000 + / - til rådighet.

Dei tilbydde meg h/k 645 (koster 15000kr)bytting, eller h/k 745 (25000kr) med 5000 kr i mellomlegg (får den 5000kr billigere).

Har og vurdert denon avr-4306 til 15 000kr hos hifiklubben. Den har hdmi, men tåler den HD-lyd gjennom hdmi?

Noen som veit om andre til rundt samme pris som kan vere interessange?

Hvilke forstrkere tåler HD-lyd gjennom hdmi?

Kan og kjøpe brukt, vist det finnes noe bra.

MVH
    Frode Håkonsen

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du bør legge Yamaha 2700, Marantz 7001 og Arcam 350 til "shortlisten" din?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en Yamaha 2700, for da har du penger til rødvin mens du kalibrerer. Ser det er en Yamaha 1700 til salgs på torget. Billig og bra.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den største hk'en er jo en rimelig grei sak. men om du skal ha en som takler de nye hd lydformatene fullt ut, så må du nok vente til sensommeren når produsentene lanserer høstkolleksjonene sine. Riktignok kan de ny lydformatene overføres idag også, men det blir ikke fullverdig (jeg har ikke satt meg så godt inn i det tekniske), men en ting vet jeg, og skal du ha fullt utbytte av hd lyden så må du en receiver som takler hdmi 1.3, og det kommer ikke før på høstkolleksjonene til produsentene. Denon har allerede bekreftet. Hk vil nok drøye litt etter alt å dømme når jeg skrev med importøren.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Wizkid - kjøp brukt og få mye for pengene. Helt ny receiver ville jeg ventet med til HDMI 1.3 er på plass. Kjøp noen flasker rødvin = verdens beste twaek!!!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste problemet ett par flasker rødvin er at det er et meget bra, men kortvarig tweak. Om det skal holde lenge blir det bare et meget dyrt tweak i lengden, og det kunne ha lønt seg å lagt litt mer penger i en bedre reciever ;o)
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er jo en flaske vin hver gang det trengs, og ikke hele tiden. Ulempen er at en en sitter med en ny setup hver gang en kommer til seg selv. Spørs vel om en kommer bedre ut av det. Godt og gøyt er det i allefall.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt problemer med min H/K Men yamaha rxv-1500 jeg hadde var mer på verksted enn hjemme hos meg. Så tror nok du har bare fått en "mandags" reciver slik som yamahaen jeg hadde.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det eit stort tap og ikkje ha hd-lyd gjennom hdmi kabelen? Det går vel fint med analogt?

Skal se på Yamaha 2700, Marantz 7001 og Arcam 350. Men er på båt no og har elendig internett. Kommer heim imåro trur eg, skal lese meir om dem da.

Tusen takk for svar

Er ikkje så stor fan av rødvin, trur eg heller kjøper meg ein kasse øl

Båten kommer inn til Bergen imåro etter planen, trur eg skal ta meg ein tur innom hificenter og hifiklubben på lytterunde.

Høytalerene eg har er den pakken med jbl høytalere til ca 14 000kr (e100, c35, ep250, husker ikkje hca bakhøytalerene heiter). Vil det våre noe problem og drive dei med disse forsterkerene?

Hvilke forsterkere er det som passer til dei høytalerene? Veit harman/kardon passe fint, men syns den var litt for skarp i diskanten. Noen som veit om ein forsterker med litt "varmere" lyd?

MVH
    Frode

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frodehf
    Er det eit stort tap og ikkje ha hd-lyd gjennom hdmi kabelen? Det går vel fint med analogt?

Skal se på Yamaha 2700, Marantz 7001 og Arcam 350. Men er på båt no og har elendig internett. Kommer heim imåro trur eg, skal lese meir om dem da.

Tusen takk for svar

Er ikkje så stor fan av rødvin, trur eg heller kjøper meg ein kasse øl

Båten kommer inn til Bergen imåro etter planen, trur eg skal ta meg ein tur innom hificenter og hifiklubben på lytterunde.

Høytalerene eg har er den pakken med jbl høytalere til ca 14 000kr (e100, c35, ep250, husker ikkje hca bakhøytalerene heiter). Vil det våre noe problem og drive dei med disse forsterkerene?

Hvilke forsterkere er det som passer til dei høytalerene? Veit harman/kardon passe fint, men syns den var litt for skarp i diskanten. Noen som veit om ein forsterker med litt "varmere" lyd?

MVH
    Frode
    Vel da kan du utelukke yamaha for di har enda skarpere lyd enn h/k.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Oki takker Vist eg skal gå for separate komponenter slik som ein signal prosessor og effekt forsterkere, vil budsjette mitt bli sprengt da? Evt fints det noe slik brukt?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke det jeg har opplevd i mine tinitus-infiserte ører. Yamaha er en smule rundere etter min erfaring.

Husk også at ved stort inntak av øl blir lyd-jussing avbrutt for mye pga rammebesøk, (tzzzz). Bruk derfor Cognac eller lignende i den skarpere kategorien.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med de frontene ville jeg helt klart gått for en rimelig og grei receiver, og så gått for effekt i tillegg.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening har H/K rundere lyd en yamaha, da snakker jeg om den seneste serien, jeg kan trygt annbefale AVR 645, har ikke hatt noen problemer med den så langt

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ivertfall på mine høyttalere så er h/k rundere å har mer tyngde i lyden en yamahaen jeg hadde. Yamaha hadde bra lyd er ikke det, men H/K er bedre ivertfall på System Audio.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ivertfall på mine høyttalere så er h/k rundere å har mer tyngde i lyden en yamahaen jeg hadde. Yamaha hadde bra lyd er ikke det, men H/K er bedre ivertfall på System Audio.
    Jeg bruker Yamaha 2700 på System Audio og er veldig fornøyd, og det før fin-tuning er foretatt. Men heldigvis er vi forskjellige. Det er det som gjør denne "sporten" så givende. Man oppdager noe hver dag. Men de fleste er vel enige i at det å gå etter egne ører er å anbefale? Prøv og feile er noe menneske har gjort siden fødselen. Jeg holder på ennå :-?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er heller ikke enig. Opplever at Yamaha heller mot det varme og fyldige.

Er forøvrig enig i at det kan være smart å gr for en receiver til halve prisen og resten på effekttrinn. Et brukt effekttrinn gir mye for pengene.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis har oppgraderings spøkelset gjemt seg lang vekk på audio siden. Er litt verre på video siden.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen Har bestemt meg for å vente til nye Denon sin serie kommer. Men det eg lurte på er om ein kan bruke ein dvd spiller som for forsterker? Har ein H/K DVD47 heima, men kan eg volum justere dvd spilleren?

Fordi eg har tenkt å kjøpe meg ein effekt forsterker til frontene mine, og siden det sikkert er 6 mnd ++ til denon kommer så vil eg helst ha ein mellom løsning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •