Brukt NAD vs ny Denon el ny Azur 340A

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brukt NAD vs ny Denon el ny Azur 340A

Hallo, godt folk!

Noen meninger om hva som ville gi mest lyd for pengene:
    - en brukt NAD 7140 600-1000kr opp mot:
    - denon PMA 500 2200kr
    - Cambridge Azur 340A 1700kr

Disse gamle NAD`ene låter bra vet jeg med en del "skjulte" krefter(phono og)(har en rega stående), men de er jo gamle.....klarte ikke helt å bestemme meg. Liker lyden av NAD men ny Cambridge til 1700 er jo sikkert en sikkrere invistering(ikke phono ingang da...):?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Velkommen til AVforum oddbass

Du må gi litt mer info, hva slags høyttalere skal brukes, hvor stort rom.. Hva slags musikk liker du, hva slags klang er du ute etter osv..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på noen melllomstore gulvhøytalere, 2 veis med 2x 6,5 element ala dynavoice F6..32 kvadrat stue og spiller mest rock/jazz/blues

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddbass
    Tenkte på noen melllomstore gulvhøytalere, 2 veis med 2x 6,5 element ala dynavoice F6..32 kvadrat stue og spiller mest rock/jazz/blues
    Lydmessig så tror jeg at Cambrigden er den som vil gi deg mest, men så er den jo ikke så kraftig som Nad'en.. Du bør først finne ut hva slags høyttaler du vil ha, så kan du se på forsterker etterpå..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker noe i det ja. Har en Rotel RA-921 på bare 20W og noen små gammle celestion høyt. Det spiller jo "pent" men ønsker mere lyd rett og slett. Derfor opp i rundt 40-50W med et par Dynavoice F-6 gulvhøytalere. Spiller mye vinyl med min Rega planar 3(grado) og er vel ikke så nøye lenger på at musikken skal presenteres så nøytralt. Hadde for mange år siden en NAD 3240PE som låt veldig bra for meg. 7140 har jo ikke PE systemet og er vel noe svakere.
    Denon er det vel noe mere "polert" lyd av men den har jo phono ingang (MM)..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En RIAA gjør jo jobben.. Men som sakt så er det lurest å kjøpe høyttalere først (sies det ) så sant en ikke kommer over et tilbud som en ikke kan si nei til..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir sikkert Dynavoice F-6 jeg kjøper da du sikkert skjønner at her er det snakk om lyd pr krone. Cambridge med phono forsterker blir 100 kr mere enn Denon saken så det er sikkert lurt. Har en Marantz CD spiller som duger så jeg får gå i tenke boksen.....600 kr for Nad`en er jo billig da.....Har flere tusen titler på vinyl og cd så for meg er musikken det viktigste til slutt.

Takker for svarene!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk en får bedre lyd på vinyl med ekstern RIAA.. Marantz cdspillere skal nok duge i massevis, så sant den ikke er eldgammel.. F-6 gir mye lyd for pengene ja.. men hva med å kjøpe brukt, får mye lyd for lite penger da..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer..., det er jo der NAD`en kommer inn i bildet. Men jeg holder nok mot Cambridge(liker det engelske)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •