Rimelig fors. fra Electrocompaniet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rimelig fors. fra Electrocompaniet

Fikk et tilbud i dag om å kjøpe Electrocompaniet for/effekt forsterker.
    En tusing for stasn, men den ene høyttaler utg. knitrer periodisk, skal klare å fikse det. Har kostet en 15.000,- på 80-90 tallet. Han sa det var en klassiker, og den kunne sammenlignes med nye forsterkere til 20-25.000,-

Jeg ble så ivrig at jeg glemte å spørre om hvilken TYPE forsterker fra electrocompaniet...

Kunne ha ringt å sport, men har ikke nr. og jeg spør heller her.

Har noen peil. på hvilken type det kan være? Veldig vag forklaring, men de har vel ikke hatt verdens største vare utvalg heller da? Og kan det stemme at en såpass gammel forsterker kan gruse noen av dagens rundt 20.000,- forsterkere?

Jeg syns uansett at det hørtes ut som et godt kjøp. Blir tidligst på høsten at den kan kjøpes, så må smøre meg med tålmodighet

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er noe spessielt å spare på.. egentlig. EC laget en utrolig god sak på 80 tallet, samme gjorde NAD. Men disse lydmaskinene er ikke lengre spessielt revolusjonerende.

Og det at den er "defekt" er heller ikke helt bra :P.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke electrocompaniet lagde forsterkere som kunne gruse dagens effekter til 20k, men gode forsterkere lagde de, det skal være visst. Jeg sitter selv med en 20år gammel electrocompaniet (se min hjemmekino for bilder osv) og den fikk bli i motsetning til ett nyere Rotel-effekttrinn.

Sålenge forsterkeren ikke har stått lagret lenge (da må du bytte elektrolyttene mest sannsynlig), og du tror du klarer å fikse det som er feil til en rimelig penge (under 1k) så vil jeg si at det er et bra kjøp.

EC hadde to forsterkermoduler på den tiden, AW50 og AW100. en 50-watter og en 100-watter.

jeg har 50-watteren.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Tror ikke det er noe spessielt å spare på.. egentlig. EC laget en utrolig god sak på 80 tallet, samme gjorde NAD. Men disse lydmaskinene er ikke lengre spessielt revolusjonerende.

Og det at den er "defekt" er heller ikke helt bra :P.
    Slo meg med noen sekunder....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har vel vært i drift ofte tror jeg, er en musiker som har den i musikkrommet sitt Tror ikke lyttene er tørket.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •