Reciever med dobbelt HDMI utgang?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciever med dobbelt HDMI utgang?

Hei.
    Er det noen som vet om en receiver,som har dobbelt HDMI utgang(2in eller plus/2ut).og hva venter de på for å lage en modern receiver , som satser mest på de nye kobling muligheter og teknologier(HDMI,DVI,USB...med flere inn og ut for TV,og Projektor), DAB-radio,XLR eller andre digital utganger for Forskjellige kanaler for å koble for eks.front høytallere til en eksisterene stereo anlegg?.er det mange som har problem med å finne produkter som har de nye formatene samlet eller er det bare jeg?
    MVH
    Sushizaki

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei takk for svaret.
    Ja,min hjemmekino er i stuen,med Plasma op veggen, for vanlig tv,og lerret som er integrert i bokhyllen,jeg bruker den med kino forsterkeren bare for å se film,så jeg har Satalitt mottaker (HD),og DVD-spiller begge med HDMI-utgang, jeg ønsker å koble begge de til plasma og projektoren,hvorfor er det så vanskelig ?.jeg har ikke så god plass for begge tv-rom og hjemmekino

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du 2 HDMI på plasmaen,går det da og koble fra forsterker til tv og fra tv til pj?
    Eller er bare HDMIen på TVen innganger?

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Toppmodellene til diverse selskaper kommer jo med 2 HDMI ut. Bl.a Marantz SR8001 og Onkyo TX-NR905 (august i USA) men de koster jo litt da...

Cyberdog

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at det kun er de største (dyreste) modellene som har 2 HDMI utganger er ganske enkel.

HDMI bruker HDCP kopibeskyttelse som oppretter en unik kryptert forbindelse mellom utgang og skjerm.
    Dvs. at for å få to HDMI utganger, så må alle inngangs signaler dekrypteres internt i receiveren, og klones til to separate HDMI utgangschipper. Dette for at disse skal kunne opprette hver sin unike krypterte HDCP forbindelse med sin skjerm.

Eller for å si det enklere, hvis du skal ha to HDMI utganger så kan du ikke lenger bruke "passtrough", og alle signaler må prosesseres.

Lenge leve den nye og "forbedrede" teknologien. Og en enda større takk til oss som finner oss i det, og kjøper produktene...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •