Effektforsterkere - avlaster receiveren tilstrekkelig ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterkere - avlaster receiveren tilstrekkelig ?

Hei. Har en yamaha 657 receiver som jeg planlegger å parre med to eldre NAD forsterkere. Alternativ 1 : Ideen er da å avlaste receiveren tilstrekkelig på surround og surround back, ved å bruke én effektforsterker på hvert par av disse, slik at all kraft i receiveren kan gå til front. Alternativ 2 : Heller ha en stor effektforsterker til front, hvor jeg da også evt. kan biampe.

Lurer rett og slett på om dette har noe for seg, eller om jeg bør gjøre det på annen måte for å få best mulig resultat, så hva sier folket ?

Bruker for øvrig Dynavoice M 65 til front, magic f 6 til surround og surround back.

Takker for evt. tips som måtte komme.

Mvh.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville satset på alternativ 2 da det er frontkanalene samt også center som stjeler mest effekt.

hvis du kan ta en Nad til center og den andre til hver sin front høytalere så bør det bli bra. Deretter kan du høre deg fram til eventuelle forskjeller. Alltid gøy å eksperimentere;-)

pt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    ville satset på alternativ 2 da det er frontkanalene samt også center som stjeler mest effekt.

hvis du kan ta en Nad til center og den andre til hver sin front høytalere så bør det bli bra. Deretter kan du høre deg fram til eventuelle forskjeller. Alltid gøy å eksperimentere;-)

pt

Jada, det er sant, man må uansett prøve litt frem og tilbake for å få testet ulike oppsett. Problemet her dog, er at disse to forsterkerne ikke kan brokobles, hvilket vel må til for centeren ? Er for øvrig snakk om 2 stk. NAD 3240 PE. Kom til å tenke på et annet alternativ, hva med å kjøre begge på front, med hjelp av y-ledd på pre-out ?

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste planen din høres best ut. Biamp frontene med Nad forsterkerne. Bare å splitte pre-out signalet på yamaha med 2 Y-ledd og kjøpe et par høyttalerkabler til. Dette ville jeg gjort.
    Lykke til...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •