VINCENT SV-233 til stereo og slutt trinn?!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VINCENT SV-233 til stereo og slutt trinn?!?

Hei.
    Har et lite midlertidlig prosjekt på gang.
    Det hele begynte med hjemmekino med AudioPro høytalere.
    Men etter å ha spillt med Blue Diamond v2 høytalerne en stund på min Pioneer VSX-AX2AV-S har jeg kommet til dette at høytalerne spiller pent. Men ikke så høyt som jeg vil ha det i en hjemmekino.

Så det blir dedikert kino + hifi i stua.

Så tenkte å bruke VINCENT SV-233 og VINCENT CD-S3 til hifi i stua på bare Blue Diamond v2 etter hvert.
    Men vil enda ha kino i stua til dedikert kino`en er ferdig.
    Hvordan kommer det til å funke om jeg bruker VINCENT SV-233 som slutt trinn på Pioneer VSX-AX2AV`en når jeg skal se film. Og direkte som stereo på VINCENT CD-S3 cd spilleren når musikk skal spilles.

Hvordan blir dette med volume på VINCENT SV-233 når jeg bruker den som slutt trinn? ca midt på?
    Kan dette ta skade på VINCENT SV-233 forsterkeren? Eventuelt for høyt inn signal?
    Kommer til å bruke XLR kobling mellom CD spiller og SV-233. Og RCA kobling mellom Pioneer og SV-233 når jeg skal bruke den som slutt trinn. Så det bare blir og switche over på Inputs.

Noen meninger?
    sry om det ble litt off topic?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med mindre du skal hinsidig over normale lydnivåer ser jeg ikke helt vitsen med den type forsterker. har hatt en slik selv. og med 200watt spilte den likevel med mindre kontroll på mine høyttalerene enn den 30watts rørampen jeg bruker nå.. med det mener jeg at den ikke var like avslappende og "musikalsk" som gjorde at jeg heller skrudde ned volumet..
    at du behøver all denne effekten særlig på dine aktive høyttalere kan jeg ikke helt se sammenhengen av enten har man nok watt eller ikke 17kg og 1000VA koster.

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tatt i betraktning at jeg ikke kjenner til inn signal styrken på disse komponentene så skal jeg ikke påstå noe der. Men resten av ideen din skal virke greit. Bare huske å skru av pioneeren når du skal høre på cd for sikkerhets skyld så er du sikker på at ikke noe går galt. you never know.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •