Tenkte å kjøpe meg av de kommene HDMI 1.3 receiverne. Denon 3808 kanskje.

Skal også ha meg et slikt ati r600 (2900) skjermkort som kommer i mai. De har støtte for hdmi 1.3 med lyd ut.

Har en LG 42" monitor M4200C. DVI (med hdcp). Har ikke hdmi.

Hva skjer hvis jeg tar og pcen med ati r600 skjermkortet med hdmi og kobler til denon 3808, så en hdmi plug ut fra 3808 inn i dvi ingangen i skjermen (overgang her altså)?

Pc bruker jo å detektere åssen skjerm er kobla til etc. Vil dette gå greit? Vil jeg da få dts-hd lyd til forsterkern selv om skjermen bare har dvi med (hdcp inn)?

Litt info om ADM R600 fra: CeBIT: AMD Presents R600 DirectX10 GPU

AMD's first DirectX 10 GPU, which features an HDMI output, as well as a hardware decoder engine for MPEG-4 AVC/VC-1.

In addition, the R600 is the first GPU that integrates the Universal Video Decoding (UVD) engine for hardware video decoding

the workload of CPU during play-back of HD video is transferred to the GPU and specifically the UVD engine itself

the R600 is able to decode 1080p Blu-Ray and HD DVD video (MPEG-4 AVC) at 40Mbps, which is significantly higher than the previously 25Mbps, mainly limited by the CPU speed. Dual-stream decoding is also supported too allowing the Universal Video Decoder to decode two video streams at the same time for picture-in-picture features found in next generation movie titles.

the HDMI digital output interface that is supported by the R600. AMD has chosen to integrate an HD-Audio controller into the GPU. allowing both HD audio and video signal to be driven to the HDMI output