Brunt gugg rundt kondensatorene, NAD 216

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Brunt gugg rundt kondensatorene, NAD 216

Har tatt en titt inni effekttrinnet mitt, en NAD 216, ser at det er noe brunt gugg rundt kanten helt nede på kondisene som står på "power supply" printkortet. Har loddet av noen av kondisene, og ser at det er brunt gugg UNDER de også. Er dette lim eller elektrolyttsyre? Noen tips til hva jeg skal gjøre....skifte kondisene ut, eller om dette er bare sånn de er...

Send gjerne en link til hvor eg kan få tak i service manual...evt gode sider der de selger kondiser.

Lurer også på om det kan lønne seg å bytte til kraftigere kondiser med tanke på kraft....

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der ser ut som lim. Siden kondensatorer er ganske tunge så er det en fordel at de limes fast. Hvis ikke vil vibrasjoner over tid få loddingene til å sprekke.
    Dårlige kondensatorer pleier å åpne seg på toppen, der ser du et kryss i metallet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Det der ser ut som lim. Siden kondensatorer er ganske tunge så er det en fordel at de limes fast. Hvis ikke vil vibrasjoner over tid få loddingene til å sprekke.
    Dårlige kondensatorer pleier å åpne seg på toppen, der ser du et kryss i metallet.

Ok. Takk for tipset :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •