Onkyos nye recivere ! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 50 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 992
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Til dere som gikk fra "vanlig" surround til HD-lyd formatene :

Er det en stor oppgradering å få de nye formatene eller må man ver entusiast for å merke den store forskjellen?

kom gjerne med litt utfyllende svar pga jeg sitter på gjerde om jeg skal bestille Onkyo 875 eller ikke..
    Ja, det er forskjeller, men det er vanskelig å avgjøre hvor stor forskjellen er for deg :-)

Men du bør overhodet ikke tenke å oppgradere prosessor/receiver før du har bestemt deg for hvilke endringer du vil gjøre på kildesiden. Kjøper du f.eks. Toshiba HD-XE1, får du ikke de nye lydformatene ut som bitstream, og trenger da ikke en surroundforsterker som kan dekode HD-lyd (du trenger imidlertid en som takler LPCM over HDMI). Så bestem deg først hva slags kilder du kommer til å ha fremover, før du endrer på mellomleddet (prosessor/receiver).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilke kilder benytter seg av disse nye hd-lydformatene? kan PS3 feks sende det?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 og Toshiba HD-XE1 (som jeg har) dekoder HD-lydformater, og sender det som LPCM (linear PCM, tapsfritt lydformat) via HDMI til forsterkeren. Jeg har en Denon AVR-2807, som kan ta imot LPCM via HDMI (ikke alle "gamle" forsterkere kan det). Så jeg nyter HD-lyd.

For at du skal bruke HD-dekoderen i de nye forsterkerne (Denons 08-serie, LX-serien til Pioneer og de nye til Onkyo, for å nevne noen) må du ha kilder hvor du kan velge å slå av dekodingen av HD-lyden og sende den som bitstream (rå/ubehandlede data) til forsterkeren, hvor dekodingen finner sted.

P.t. kan ingen kilder gjøre dette (heller ikke PS3), men Toshibas nye HD-EP35 som kommer i høst er en av de som kan det, og jeg antar at de nye Blu-ray-spillerene også kan gjøre det.

Toshiba HD-EP35:

Key features
    HD DVD Output Resolution: 1080p/60Hz, 24Hz
    Playback: HD DVD¹, DVD Video, DVD-R/-R
    Dual Layer DVD-RW/+R/+RW, CD-R/-RW
    Standard DVD Video Upscaling² to 720p, 1080i, 1080p
    Dolby® Digital Plus, Dolby® True HD, DTS®, DTS®-HD (core) = DEKODEDE DATA UT (VIA HDMI)
    7.1 Digital Bitstream Output = RÅDATA UT (VIA HDMI, sannsynligvis ikke via digitalkabel)
    5.1 & 2 Channel Analogue Output = DEKODEDE DATA UT (VIA ANALOGE KABLER)
    CEC Funtionality (REGZA-Link)
    Deep Colour Function
    148MHz/12 bit Video DAC
    Ethernet Connection

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 905 har ankommet!

http://avforum.no/minhjemmekino/user...bfdf6cdab2.JPG

Se forøvrig oversikt over min hjemmekino her (bilder kommer om noen dager!):
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Mass%20Effect

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    PS3 og Toshiba HD-XE1 (som jeg har) dekoder HD-lydformater, og sender det som LPCM (linear PCM, tapsfritt lydformat) via HDMI til forsterkeren. Jeg har en Denon AVR-2807, som kan ta imot LPCM via HDMI (ikke alle "gamle" forsterkere kan det). Så jeg nyter HD-lyd.

For at du skal bruke HD-dekoderen i de nye forsterkerne (Denons 08-serie, LX-serien til Pioneer og de nye til Onkyo, for å nevne noen) må du ha kilder hvor du kan velge å slå av dekodingen av HD-lyden og sende den som bitstream (rå/ubehandlede data) til forsterkeren, hvor dekodingen finner sted.

P.t. kan ingen kilder gjøre dette (heller ikke PS3), men Toshibas nye HD-EP35 som kommer i høst er en av de som kan det, og jeg antar at de nye Blu-ray-spillerene også kan gjøre det.

Toshiba HD-EP35:

Key features
    HD DVD Output Resolution: 1080p/60Hz, 24Hz
    Playback: HD DVD¹, DVD Video, DVD-R/-R
    Dual Layer DVD-RW/+R/+RW, CD-R/-RW
    Standard DVD Video Upscaling² to 720p, 1080i, 1080p
    Dolby® Digital Plus, Dolby® True HD, DTS®, DTS®-HD (core) = DEKODEDE DATA UT (VIA HDMI)
    7.1 Digital Bitstream Output = RÅDATA UT (VIA HDMI, sannsynligvis ikke via digitalkabel)
    5.1 & 2 Channel Analogue Output = DEKODEDE DATA UT (VIA ANALOGE KABLER)
    CEC Funtionality (REGZA-Link)
    Deep Colour Function
    148MHz/12 bit Video DAC
    Ethernet Connection
    Så med andre ord, ikke vits med alt dette hdmi 1.3 styret?

PS3 kommer vel antagelig med en oppdatering som fikser dette etterhvert.

Blir man å merke forskjell på ps3's HD-dekoding og f.eks min onkyo 875's HD-dekoding?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva?? Jeg har PS3 og har nå bestillt meg Onkyo 875, får ikke jeg HD-lyd??

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Hva?? Jeg har PS3 og har nå bestillt meg Onkyo 875, får ikke jeg HD-lyd??
    Joda, det får du, men den blir dekodet i PS3, ikke i 875.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Så med andre ord, ikke vits med alt dette hdmi 1.3 styret?
    Joda, det kommer HD-i-bitstream-kapable spillere utover høsten, og 1.3 har visse billedlige fordeler som enkelte fremvisere kan dra nytte av fremover. Men 1.3 er (som vanlig) overhypet...

PS3 kommer vel antagelig med en oppdatering som fikser dette etterhvert.
    Jeg vet ikke hvorvidt HD-bitstream-eksport kan "enables" i PS3 gjennom en firmwareoppdatering. For min egen del spiller dette mindre rolle.

Blir man å merke forskjell på ps3's HD-dekoding og f.eks min onkyo 875's HD-dekoding?
    Dagens forskjellige surroundprosessorer for DD/DTS-lyd dekoder vel disse formatene stort sett likt, men vi har jo forskjellig lydkvalitet og/eller klang fra de forskjellige. Det samme gjelder dekoding av DD/DTS i DVD-spiller versus prosessor, og i CD-spiller versus prosessor. Vi vil nok oppleve det samme med dekoding av HD-formatene. Hvor store forskjellene er er opp til den enkeltes ører å avgjøre :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg da har forstått dette riktig.

Så vil det være mulig å få de nye HD lydformatene ved bruk av HTPC med de nye Onkyo forsterkerene fordi dekodingen foregår i Forsterkeren.

Eller er jeg helt på bærtur her nå ??

Graveyard

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har lest gjennom hele tråden nå ,men finner ikke ut om 605 har oppkonvertering til HDMI.Trenger ikke effekt , det har eg :-D
    gubben

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Romkorreksjon på Onkyo 805/875/905

Ser en annen har stilt spørsmålet her før, og jeg gjentar det..

Er det mulig å overstyre romkorreksjonen på noen av disse?

I følge testen i Home cinema (tror jeg) var ikke det mulig på 875. Det er jo veldig dumt, da en ofte må justere litt på bassen i disse systemene.

Noen som har noen komentarer til dette?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går i allefall på 605 har jeg lest, så da går det sikkert bra på 875...

Gå på onkyo.com å les bruksanvisninga

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

875 på musikk

Jeg har flyttet inn i ny leilighet har en 1080P tv så en 875 var et naturlig valg for meg i denne priskategorien. Jeg har også nylig kjøpt meg et par B&W 683. Har kun lyttet til 875 på musikk via en dedikert cd-spiller(analog oppkobling) og må si jeg er veldig skuffet. Tror sterkt på denne receiverens video oppskallerings talenter, men makan til fislete lyd i stereo har jeg sjeldent hørt. Har igrunn opplevd det samme før da med en Denon receiver som også er hjemmekino produkter lagt for å fungere sammen med en sub.

Uten sub klarer jo ikke disse å dra høyttalere skikkelig virker det som. Skal selvsagt teste andre ting idag. Bruke DVD spillerens analoge utganger i steden for CD'n og se om det er CD-spilleren som spiller så fislete, men tror igrunn ikke problemet er der.

B&W 683 er heller ikke en umulig last selv om de ikke er vedrens letteste høyttalere å drive. Problemet er at det låter innelukket og at basselementene er umulig å få fart på. Skrudd opp til +10 på receiveren bare for å teste og da ble det bare høyt. Bassen kommer ikke skikkelig frem da heller.

Det morsomme er at jeg hadde et Dell PC høyttaler system i samme posisjon og de hørtes jo ut som høyttalere på stereoider i forhold til Onkyo/B&W. Dette er små satelitter med en mikrosub med et 5" element i basskassa + tilhørende mikroforsterker. Kostet 300 eller noe.

683 er jo testet en rekke steder nå også og nettopp den kraftige feite bassen er det som går igjen i omtalen.

Alt er koblet opp analogt.

Testet mer idag og kan komme med en tilbakemelding. Noen med lignende resultater på musikk. Og da mener jeg høyttalere satt til large og uten sub slik at man faktisk høre på Onkyo receiveren.

Jeg leverer den tilbake dersom den ikke er bedre på å drive høyttalere i large modus på musikk uten sub. Da blir det Yamaha 1800 og eventuelt senere en effektforsterker på frontene. Yamaha kjenner jeg og de klarer å drive høyttalere skikkelig uten sub.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Jeg har flyttet inn i ny leilighet har en 1080P tv så en 875 var et naturlig valg for meg i denne priskategorien. Jeg har også nylig kjøpt meg et par B&W 683. Har kun lyttet til 875 på musikk via en dedikert cd-spiller(analog oppkobling) og må si jeg er veldig skuffet. Tror sterkt på denne receiverens video oppskallerings talenter, men makan til fislete lyd i stereo har jeg sjeldent hørt. Har igrunn opplevd det samme før da med en Denon receiver som også er hjemmekino produkter lagt for å fungere sammen med en sub.

Uten sub klarer jo ikke disse å dra høyttalere skikkelig virker det som. Skal selvsagt teste andre ting idag. Bruke DVD spillerens analoge utganger i steden for CD'n og se om det er CD-spilleren som spiller så fislete, men tror igrunn ikke problemet er der.

B&W 683 er heller ikke en umulig last selv om de ikke er vedrens letteste høyttalere å drive. Problemet er at det låter innelukket og at basselementene er umulig å få fart på. Skrudd opp til +10 på receiveren bare for å teste og da ble det bare høyt. Bassen kommer ikke skikkelig frem da heller.

Det morsomme er at jeg hadde et Dell PC høyttaler system i samme posisjon og de hørtes jo ut som høyttalere på stereoider i forhold til Onkyo/B&W. Dette er små satelitter med en mikrosub med et 5" element i basskassa + tilhørende mikroforsterker. Kostet 300 eller noe.

683 er jo testet en rekke steder nå også og nettopp den kraftige feite bassen er det som går igjen i omtalen.

Testet mer idag og kan komme med en tilbakemelding. Noen med lignende resultater på musikk. Og da mener jeg høyttalere satt til large og uten sub slik at man faktisk høre på Onkyo receiveren.

Jeg leverer den tilbake dersom den ikke er bedre på å drive høyttalere i large modus på musikk uten sub. Da blir det Yamaha 1800 og eventuelt senere en effektforsterker på frontene. Yamaha kjenner jeg og de klarer å drive høyttalere skikkelig uten sub.
    Det kan ikke være at B&W høyttalerene er veldig krevende på forsterkeri?
    Det var iallefall den gamle serien etter hva jeg har hørt... Noen som har testet på andre høyttalere? Vurderer nemlig denne sterkt til mine Focal Chorus 826V.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "bestbuy" 605
    audiophile.no

Newcomer jolla sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fler tilbakemeldinger mottas med takk.

Dette var ikke festlige nyheter! Hadde nesten bestilt 875 selv, men vil vente til flere har gitt tilbakemeldinger.
    Følger spendt med videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min 875 i litt over en uke nå og er storveis fornøyd med både lyd og bilde.

Jeg kjører kun digital oppkobling av alle mine kilder(unntatt Wii og gammel Xbox) og har ingen problemer med lite bass på noen kilder.

Nå er fronthøytalerene mine relativt lettdrevne(Infinity SM155, ja de ja...) men uansett så klarte jeg knuse 2 glass som stod på stuebordet når jeg skulle teste volum første dagen jeg hadde koblet opp forsterkeren. Det ristet så mye at glassene veltet av bordet:-D I tillegg var det så høyt(uten forvrengning) at jeg ikke taklet å skru opp på max. Dette klarte ikke min gamle forsterker. Den vrengte lyden lenge før volumet ble så høyt, og bassen ble bare grums når volumet ble såpass høyt på min gamle forsterker. En soleklar forbedring i min stue i hvert fall. Bassen er nydelig nå. Kjapp brutal og presis akkurat når jeg føler det skal være det.

Jeg må innrømme at jeg stusser litt over innlegget over her. Forsterkeren er tross alt THX Ultra 2-sertifisert så at den liksom ikke klare drive høytalere bedre enn det som blir beskrevet høres rett og slett mystisk ut. Selv om det er tungdrevne høytalere.

Har lest flere tusen innlegg om denne forsterkeren på avsforum.com og ingen har vært i nærheten av å ha samme resultater som innlegget over her beskriver.

PS! Hva er det med denne fasinasjonen for analoge oppkoblinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppfølging

99% av tilfellene gir analog overføring av CD-lyden best resultat. Derfor... Har aldri opplevd at det blir bedre å overføre ting digitalt uansett hva jeg har sent det til av receivere. Nå har jeg en Marantz 7001 cd-spiller og det er en realtivt bra cd-spiller, men skal ikke se bort fra at jeg tester en digital overføring en gang, men stort sett vil jeg si receivere er laget for å motta surround lyd digitalt ikke fra CD-medier. Min erfaring.

Så til oppfølgingen av min B&W 683 med Onkyo 875. Kjørte en Isotek innbrennings cd en del runder igår og når jeg idag satt på anlegget må jeg innrømme at jeg fikk et mye bedre inntrykk. Så Onkyoen er nok bra på musikk også. Er nok bare det at skal jeg ha maks ut av 683 må jeg nok ha et seperat slutt trinn.

Du med JM Lab kan nok trygt kjøpe 875'en. den er en er av 2 alternativer i receiver verden om dagen etter min mening. Andre kandidat er Yamaha 1800/3800. Yamaha har etter min erfaring best kontroll i de lavere registerne av alle receivere jeg har testet(andre modeller).

Så det blir nok til at jeg tar med meg en Yamaha og tester opp mot 875'en en dag

Testet Denon 3806 mot en Yamaha 657 en gang og dog hadde Denon mere volum, men klarte totalt ikke å få bass elementene til å røre på seg. Har vel blitt en kjent ting det der. Leser i andre tråder at andre har samme erfaring med Denon nemelig.

Fint grunnlag å kun bedømme musikk egenskapene til receiveren i første omgang etter min mening. Surround på disse receiverne er fantastisk uansett.

Til slutt må jeg bare gi tomlene opp til B&W 683. For en høyttaler. Så egentlig på en Dali Mentor 6, men mener selv disse var mye bedre. Bedre bass, bedre mellomtone og mere nøytral diskant gjengivelse. Dog Mentor hørtes jo imponerende ut, men litt masete. Dog ikke hatt de hjemme. Kun testet i butikk

Litt off topic, litt on topic

God natt!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg vet ikke hvorvidt HD-bitstream-eksport kan "enables" i PS3 gjennom en firmwareoppdatering. For min egen del spiller dette mindre rolle
    Joda, det går an å velge mellom bitstream og linear PCM på PS3'n
    Sjekket det akkurat.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    99% av tilfellene gir analog overføring av CD-lyden best resultat. Derfor... Har aldri opplevd at det blir bedre å overføre ting digitalt uansett hva jeg har sent det til av receivere. Nå har jeg en Marantz 7001 cd-spiller og det er en realtivt bra cd-spiller, men skal ikke se bort fra at jeg tester en digital overføring en gang, men stort sett vil jeg si receivere er laget for å motta surround lyd digitalt ikke fra CD-medier. Min erfaring.
    Nå har det vel seg slik at lyden på en cd er lagret digitalt og ikke analogt. Ergo er det vel opp til om det er cd-spiller eller receiver som har de beste DAC'ene.

At dette i 99% av tilfellen er cd-spillere har jeg vanskelig for å kjøpe. Selvsagt er det gode DAC'er i dyre cd-spillere men DAC'ene i dagens receivere er vitterlig meget gode de også.

Nå er dette veldig off-topic her, men tror nok du hadde fått en overaskelse hvis du hadde kjørt en blindtest analog/digital til cd-spilleren din. Sier ikke at digital nødvendigvis hadde vært bedre i ditt tilfelle siden du har en OK cd-spiller, men du vet aldri.

Onkyo TX-SR875 har jo Burr-Brown DAC's som ifølge "eksperter" er meget bra. Jeg vet ikke hvilke DAC som sitter i din Marantz men at disse automatisk er bedre enn disse nevnte Burr-Brownene i 875 er jeg langt ifra sikker på.

Jeg ville i hvert fall ofret 100kr på en digital kabel for å sjekke. Bare husk å gjøre det med åpent sinn...

Side 9 av 50 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •