Onkyos nye recivere ! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 50 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 992
    Newcomer jedi_ole sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal kjøpe meg ONKYO TX-SR805

Jeg bor i Danmark, Århus for tiden får derfor kjøpt ONKYO TX-SR805 (sort) for
    DKK 8790,00. Norske kr 9444.- er det en grei pris?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mass Effect
    Hvordan jeg vet dette, tja, holder det med at jeg selv selger Onkyo?

Du burde kanskje undersøke litt nøyere neste gang før du kommer med slike "påstander".

Hvis du skrur av lokket på en 875 og en 905 så ser du at de er ganske så forskjellige.

Skrur du opp lokket på en 875 og en 805 så ser du også en forskjell, dog mindre, og her er også lydkvaliteten identisk mellom de to.
    Jeg har sett en demo av Onkyo på nettet hvor produsenten viste frem de forskjellige modellene og de sa at 875 og 905 var nesten identiske men med de forskjellene jeg tidligere nevnte.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg har sett en demo av Onkyo på nettet hvor produsenten viste frem de forskjellige modellene og de sa at 875 og 905 var nesten identiske men med de forskjellene jeg tidligere nevnte.
    De audiofile bør velge 905, de som ikke vil gå skrittet fullt ut bør velge 875. 905 har gullpletterte kontakter og 3 trafoer istedenfor 1, nettopp for å separere de forskjellige kretsene og dermed også hindre støy.

At man trenger 2 HDMI ut (som 905 har) kan være det som vipper den enkelte over, personlig så var ikke dette av noen betydning da jeg tok valget.

Slik jeg forstår det bigtor, så har du selv en 875, og tro meg jeg er misunnelig nettopp fordi 905 ikke er tilgjengelig før om 1-2 uker. Hele anlegget mitt er klart, det eneste som nå mangler er en 905.

Det viktigste er at du er fornøyd med kjøpet du har gjort, og jeg skjønner at du vil "forsvare" det. Det er uansett godt å høre at du er imponert over 875. Det er vel kanskje den receiveren på markedet i disse dager som er best spesifisert og som gir mest for pengene.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på vei til å kjøpe Klipsch høyttalere nå, RF 82, RC 62 og RS 52. Så er jeg jo på leting etter den rette forsterkeren. Da jeg var i en butikk og hørte på anlegget brukte de en yamaha 2700RDS. Hvordan vil Onkyo spille på disse høyttalerne? Jeg tenner litt på spesifikasjonene til Onkyo. Jeg tenker da primært på en 875.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Jeg er på vei til å kjøpe Klipsch høyttalere nå, RF 82, RC 62 og RS 52. Så er jeg jo på leting etter den rette forsterkeren. Da jeg var i en butikk og hørte på anlegget brukte de en yamaha 2700RDS. Hvordan vil Onkyo spille på disse høyttalerne? Jeg tenner litt på spesifikasjonene til Onkyo. Jeg tenker da primært på en 875.
    Her er et langt innlegg fra en over på avsforum.com som sammenligner Onkyo 905 og Denon 4308 (han har Klipcsh høyttalere):

First Impressions of 905 and Denon 4308CI
    Ok so here are my first impressions/comparisons. It may ramble a bit but you get used to it...

1. Ease of aquisition - Denon by far. Onkyo has limited distribution and obviously did not get enough boxes out. Luckily my local Fry's got a 905 in. Paying MSRP was not a concern in my book and I far prefer brick and mortar for home audio purchases. Support local and they support you.

2. Sound Quality - Still not 100% but I actually think I like the Onkyo better so far. I have had Denon for a couple of years now and before that HK. The sound from the Onkyo is definately a bit brighter but not obnoxiously so. I think the new rev of the Burr-Browns is a good choice Voices seem to be more pronounced making dialogue easier to follow. Both receivers fail the REALLY LOUD playing of the first scene of Gladiator. In either case the arrow whistling makes my ears want to shrivel up and die right after they bleed out.

3. Back breaking pain - Definate win to the Onkyo. OI! I thought the 4308 was heavy till I had to pick this bad boy up. As usual weight is not even remotely evenly distributed.

4. Video quality - Oh my lord this goes so far in the Onkyo's favor Denon should be embarrased. Even SD cable looks remotely better and the HD channels are gloriously back to how they looked when I ran them direct to the TV. The Denon had serious issues with making all signals very soft and artifacty. Also I noticed on the Denon even if you disabled video conversion on an input it still looked soft and fuzzy. I question their pass through bandwidth. My DVD player, 360, and PS3 are all outputting 1080P so they are left alone and look incredible. Again they were fuzzy on the Denon. The Wii is the only non HDMI input I have for video and it looks as Wii'ish as ever. One note on the Denon. If you disable video processing for a non HDMI input rather than passing it HDMI at the native resolution of the signal it instead doesnt pass it HDMI at all. This was very annoying. Both devices required 1-5 seconds when switching HDMI sources or resulutions.

5. Set up - Here they both had good and bad point. The Denon had more assignable options and looked cleaner. The Onkyo has some serious manual to implementation issues. As others have mentioned there are only 6 assignable video inputs. The manual however clearly states all 9 are assignable. Bad bad bad bug. As I am only hooking up 5 devices this is not such a big deal but its still bad QA. Also I failed to see a way to assign analog audio to specific inputs. On the Denon I was able to pick an arbitrary input for the Wii. I then assigned a component and an analog input. On the Onkyo I had to use a free analog port (VCR) and assign the component to that. Not a deal breaker but more is better when it comes to assignability. The Denon does have a web interface for setup as well but its pretty lame. Hoever its less lame than the Onkyo not having anything other than Net radio setup.

6. Looks - I have to go Denon here but that may be because I have a Silver loaner 905 until my black one gets in today or tomorrow. The yellow text is driving me absolutely nuts. Once you remove stickers though I think the Onkyo silk screened advertisement images are less apparent than on the 4308.

7. XM - Here I think the Onkyo has it. They dont have a pretty OSD like the Denon but I find their menu system very fast and effective.

8. Media Player audio - Onkyo again. The Denon seemed to lag a LOT when changing menus and browsing. Where the Denon does have an advantage is it allows browsing while listening. The Onkyo stops the current song should you return to the menu system.

9. Not crashing my home network - onkyo has a huge advantage here. The Denon crashes my router when I have uPnP enabled. As I have a couple of game systems that need uPnP to properly access the internet this is a huge with for said Onkyo.

Forum specific notes.

1. Popping - Yes there seems to be a little. But its sometimes hard to tell if its the roof heating up in the sun or a speaker. I had some bad popping in a couple of MP3's but that was probably the MP3's issue not the receiver.

2. HDMI synch - I had no issues at all with HDMI from any source. I am using cables from Microsoft, Acoustic Research, and Nexxtech. I refuse to buy "expensive" HDMI cables but at the same time I refuse to buy $10 cables and hope for no issues.

3. Bi-Amp - I thought I saw one post where someone said the 905 did not support Bi-Amping. It absolutely supports it. Just say goodbye to your 6/7 speaker. Not an issue in my case as my room wont support them (Something about them being 15 feet behind the listener). The Onkyo bi-amp seems to drive my Klipsch's better than the Denon.

End result. The Denon is going back today.

My setup
    Onkyo 905
    Klipsch RF-7 Fronts
    Klipsch RC-10 Center
    Athena Sides
    Samsung HLT-6189S (LED DLP oh soooo deep blacks)
    Comcast HDMI HD Cable/DVR
    PS3
    XBOX 360 Elite (Then they had to go release the 1.3a non elite ones... Bugger)
    Toshiba HD-XA2 (Prolly going back to wait for the HD-A35)
    Wii (Scary addictive little bugger)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Videoswitching på Denon-receivere gjør bildet "soft and fuzzy", selv med HDMI? Det har jeg vanskelig for å tro, men skal aldri si aldri...noen har noen førstehåndserfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Har hatt 875 i kombo med Klipsch RF7, RC64 og RS62 et par uker nå. Spiller helt knall!

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut, venter ennå i spenning på min 875...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Høres bra ut, venter ennå i spenning på min 875...
    Samme her.. Holder på å gå på veggen her nå av all ventingen..

Bestilte 2.august:roll:

Men fikk mail fra mono på torsdag og de skulle vist få inn varer fra Onkyo nå til tirsdag. Får bare håpe det er en sort 875 til meg der:lol:

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut, min kommer å fra mono

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor_L
    Samme her.. Holder på å gå på veggen her nå av all ventingen..

Bestilte 2.august:roll:

Men fikk mail fra mono på torsdag og de skulle vist få inn varer fra Onkyo nå til tirsdag. Får bare håpe det er en sort 875 til meg der:lol:
    2. august? Hehe. Bestilte min via jobben siste uka i juni jeg, da jeg fikk høre om de nye receiverne for første gang.

Fortsatt ikke fått min 905, siste leverandøren vår sa var at de håpa den skulle komme før september.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2. august? Hehe. Bestilte min via jobben siste uka i juni jeg, da jeg fikk høre om de nye receiverne for første gang.

Fortsatt ikke fått min 905, siste leverandøren vår sa var at de håpa den skulle komme før september.
    Hehehe ja jeg var tidlig ute for å si det slik. Jeg vil ha den sorte versjonen og den ble utsolgt fra første leveranse med en gang. Hvis jeg hadde gått for sølv så kunne jeg hatt den i stua mi siden 2.august... Men det vil jeg altså ikke. Så krysser fingrene her for at jeg blir den heldige eier av en 875 nå til uken. Hvis ikke så blir jeg helt bananas her.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De audiofile bør velge 905, de som ikke vil gå skrittet fullt ut bør velge 875. 905 har gullpletterte kontakter og 3 trafoer istedenfor 1, nettopp for å separere de forskjellige kretsene og dermed også hindre støy.

At man trenger 2 HDMI ut (som 905 har) kan være det som vipper den enkelte over, personlig så var ikke dette av noen betydning da jeg tok valget.

Slik jeg forstår det bigtor, så har du selv en 875, og tro meg jeg er misunnelig nettopp fordi 905 ikke er tilgjengelig før om 1-2 uker. Hele anlegget mitt er klart, det eneste som nå mangler er en 905.

Det viktigste er at du er fornøyd med kjøpet du har gjort, og jeg skjønner at du vil "forsvare" det. Det er uansett godt å høre at du er imponert over 875. Det er vel kanskje den receiveren på markedet i disse dager som er best spesifisert og som gir mest for pengene.
    Jeg er ikke ute etter å forsvare mitt kjøp som du sier men jeg uttaler meg ut ifra hva jeg selv har opplevd i min hjemmekino.Jeg synes bare det er noe pussig at du kan si noe om 905 og hvordan lyden er i forhold til 875 før du har hørt den.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg er ikke ute etter å forsvare mitt kjøp som du sier men jeg uttaler meg ut ifra hva jeg selv har opplevd i min hjemmekino.Jeg synes bare det er noe pussig at du kan si noe om 905 og hvordan lyden er i forhold til 875 før du har hørt den.
    Jeg har hørt begge, men ikke hjemme i stua mi.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt begge, men ikke hjemme i stua mi.
    Kan jeg spørre deg om hvor du testet de?
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe Onkyo 875 som ny surroundreciver til å drive følgende 7.x:
    Front - Klipsch Rf-82/83 når jeg får råd
    Center - Klipsch Rc-64
    Surround - Klipsch Rs-62
    Surround Back - Klipsch Rs-62

Er Onkyo strømsterke forsterkere?
    Vil den spille bra atme Klipsch?
    Varm lydsignatur?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Er Onkyo strømsterke forsterkere?
    Vil den spille bra atme Klipsch?
    Varm lydsignatur?
    875 er jo THX Ultra2 sertifisert så jeg vil tro at den har kraft nok.
    Onkyo har (ifølge det jeg har opplevd) ikke en varm lydsignatur.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay..noen som har formeninger om at Onkyo blir for lyst på Klipsch?
    Er det noen bedre valg enn Onkyo i nærmeste fremtid egentlig? (Skal ha HDMI 1.3)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woohoo!! Får min 875 i morgen. Den er ankommet nå men jeg rakk ikke å få hentet den etter jobb idag...

Gleder meg som ett lass med unger på lillejulaften her nå. Dette blir forhåpentligvis en fortreffelig helg:-D

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor får dere tak i onkyoene? alle er jo utsolgt!

Side 7 av 50 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •