Onkyos nye recivere ! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 50 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 992
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marsupial
    Hvilke forhandlere er det som har Onkyos (i Bergen-området)? Skulle gjerne likt å testet de
    Kjøpte min på bonus loddefjord. Tror de har på alle bonus. Er du litt frampå får du en j**la god pris og.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon receiverne

Ser ikke disse som konkurrenter til 875. Disse har vel ikke Realta brikken som er fullstendig overlegen Farudja eller hva den nå heter igjen

Dessuten. Hatt 3 Denon receivere og makan til kraftig forsterker totalt uten basskontroll skal man lete lenge etter. Denon hører annerledes ut enn alt annet forsterker utsyr jeg noen sinne har hørt. Onkyo føler jeg er litt mer normal lydmessig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg slått til å kjøpt meg en onkyo tx-sr 805, må si jeg ble psitivt overrasket, har hatt en annen meget god receiver i år nemmelig marantz sr7001 som jeg synes var dritbra samt en yamaha rxv1700 som jeg syntes hadde mye trøkk men noe grå lyd og en dårlig romkorreksjon. At jeg skulle synes onkyoen matchet og kanskje faktisk er bedre enn sr 7001 overrasket meg stort, den virker en del mer strømsterk, og den har en deilig kontroll på lydbile med en mørk klang som passer meg, oppover ligner den litt på marantz, har den deilige flytende diskanten, den silkemyke. nedover er den et par hakk bedre enn marantzen , da den har en stram god basskontroll, men med plenty av bass, lydbildet høres også veldig komplett ut på mye lavere volum enn med de to andre receiverne, satt å så en barnefilm igår og kona trodde faktisk det var begynt å lyne/tordne ute pga bakgrunnslyd i bakrre høytalerne, meget god og fyldig klang er det også og ting får godt med kropp
    og rommet er stort, har stort sett testet denne på film /tv og kan derfor ikke si noe om musikk enda men jeg gleder meg, ser ut som testen av tx-sr605 i tyskland kanskje har noe for seg, den danket ut/ matchet denon 2807-yamaha rxv1700, pioneer av2 på tross av at den koster mindre, tror også denne vil gjøre veldig godt fra seg i direkte sammenligneing med andre receivere i samme klasse, ++++ itilleg er at den har dekoder for de nye lydformatene og det kommer en ganske rå spiller fra onkyo(hddvd) senere i høst

unnskyld min rabling men ble direkte engasjert av opplevelsene med denne receiveren

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm! opplevde en litt merkelig teit ting i dag. rigga og ordna mesteparten av tingene på 805en min i går, for å se skikkelig film dermed lyd og bilde gjennom hdmi fra Pioneer DV600 gjennom 805en og opp i tven... funka konge det, men bra bilde og god lyd. derimot i dag! da prøvde jeg å spille vanlig stereo, og brukte samme oppsettet (lyd gjennom hdmi til forsterker) men da lå den og klippet lyden hvert 3-5sekund. også i displayet forsvant "stereo" skriften...

noen som vet hvorfor? den funka glimrende når jeg ba den ta lyd gjennom coax istede for...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gEnEsis_AiX
    hmm! opplevde en litt merkelig teit ting i dag. rigga og ordna mesteparten av tingene på 805en min i går, for å se skikkelig film dermed lyd og bilde gjennom hdmi fra Pioneer DV600 gjennom 805en og opp i tven... funka konge det, men bra bilde og god lyd. derimot i dag! da prøvde jeg å spille vanlig stereo, og brukte samme oppsettet (lyd gjennom hdmi til forsterker) men da lå den og klippet lyden hvert 3-5sekund. også i displayet forsvant "stereo" skriften...

noen som vet hvorfor? den funka glimrende når jeg ba den ta lyd gjennom coax istede for...
    Vet ikke hvordan det er med den Pioneeren men vet at det er noen dvd-spillere som trenger noen litt "rare" innstillinger når man skal bruke HDMI. F.eks noen spillere må settet til HDMI-OFF for at HDMI skal fungere korrekt. Forstå det den som kan.

Så kanske det er en ide og leke litt med HDMI-innstillingene på spilleren din!?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har vært borti noe lignende med DV-490. Den nektet å sende ut Dolby Digital på digital koaksial ut så lenge den sendte ut lyd gjennom HDMI utgangen. DTS gikk greit, men ikke DD. NOkså irriterende, noen ganger holder det med TV-lyden, men det gikk ikke med denne.

Har selv 696 som stort sett er samme spilleren, men der er det ikk slik.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare til info så kommer den nye Samsung BD2400 med DTS-HDMA/ TrueHD bitstream over HDMI. Det samm skal vel også Onkyo HD DVD spilleren. Denon sine BD-spillere skal vel ha en innebygd dekoder for DTS-HDMA.

Så ting skjer. Foreløpig kommer jeg heller til å satse på ny receiver med HDMI 1.2; som jeg regner med vil gå ned i pris utover vinteren/ våren...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk det vertfall ikke til:evil: og jeg som skulle briefe med siste "live" albumet til Vamp - samen med Kringkastings orkesteret (som btw er et FANTASTISK album når det kommer til lyd imo!) menmen...

noe som vet åssen jeg får satt opp sub+stereo?
    Sett på "double bass", hvis du ikke har funnet det ut alt

Newcomer r-data sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile CD / MP3 og HDMI

Hei,
    Ser det er fleire her som har oppdaga at man får problem med avspilling av CD eller MP3 fra ein DVD spiller som er kobla sammen med Onkyo TX-SR875 å bruker HDMI kabel.
    Eg har samme feil, å ein kompis har samme feil. Vist man skrur av HDMI UT så funker alt fint. Eller vist man skrur på komponenten som er kobla til HDMI-OUT (mitt tilfelle ein prosjektor) å venter til det kommer bilde. Og så bare skrur av denne komponenten igjen, så funker det og fint med lyden...

Men er det virkelig så på tryne at man må koble ut HDMI-OUT for å kunne spille av ein CD vist man bruker HDMI..??
    Eg kan trygt sei at dette ikkje akkurat er BRUKER/DAME-venneligt...(Snakker av erfaring)

Nokon som veit om dette problemet blir ei ordning på??
    Nokon forhandlere som kan sjekke dette ut med produsent??
    Synst det er litt for dumt å ha ein slik liten (MEN H... irriterande) feil på eit slikt ellers så bra produkt..

Håper nokon finner ut av dette å gir meg eit pip...

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ganske irriterende ut. Det er litt dumt å måtte ty til analoge tilkoblinger eller coaxial/optisk når en allerede har en HDMI tilkoblet.

Samme problem med 805 også?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hatt Pioneer å gått over til Onkyo sine nye 805,875/905? Hva er forskjellen i lydtype kvalitet? Er de like kraftige på litt tungdrevne høytalere? Har Pioneer AX4 nå men no frister oppgraderings spøkelse igjen ja... Liker lyden i Pioneern selv om den kanskje er noe "flat"

Newcomer Amrita sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tronich
    Sett på "double bass", hvis du ikke har funnet det ut alt
    eller sett delefrekvensen til noe annet en full range

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Noen som har hatt Pioneer å gått over til Onkyo sine nye 805,875/905? Hva er forskjellen i lydtype kvalitet? Er de like kraftige på litt tungdrevne høytalere? Har Pioneer AX4 nå men no frister oppgraderings spøkelse igjen ja... Liker lyden i Pioneern selv om den kanskje er noe "flat"
    Ja jeg har hatt Pioneer Ax4 og kjører nå med Onkyo 875 og ja jeg er mektig imponert av Onkyo så langt og ja den har vel så mye power som pioneer og jeg vil si at Onkyo er litt mindre spiss i diskanten og jeg vil også si at Onkyo er bedre i bassområdet med en bedre punch.
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, det var vel det jeg ville høre. Sikler på 905 men lurer fælt på om den er verdt 5k ekstra.. kontra 875. Ser at den har 2 HDMI ut og Internet inngang og ca 20Watt mere pr kanal som største forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Takker, det var vel det jeg ville høre. Sikler på 905 men lurer fælt på om den er verdt 5k ekstra.. kontra 875. Ser at den har 2 HDMI ut og Internet inngang og ca 20Watt mere pr kanal som største forskjell.
    Den veier en kilo ekstra, har 3 transformatorer istedenfor 1 (separat for video-delen og en for lyd-kretsene, samt 1 stor toroidal for selve forsterkningen).

Lydmessig så er 805/875 identisk, men 905 tar steget enda lenger og spiller mer "hifi" enn det de to mindre modellene gjør.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=

Lydmessig så er 805/875 identisk, men 905 tar steget enda lenger og spiller mer "hifi" enn det de to mindre modellene gjør.[/QUOTE]
    Hvordan du kommer frem til dette vet ikke jeg men 875 og 905 er helt like og det eneste som skiller de er at 905 har litt mer power og en ekstra hdmi utgang pluss netverk.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Sound_sound]Ser ikke disse som konkurrenter til 875. Disse har vel ikke Realta brikken som er fullstendig overlegen Farudja eller hva den nå heter igjen

Lurer på 805 eller 875,,,har epson tw-1000 og skal ha onkyo hd-dvd og har PS3 som 1.3 hdmi kilde foreløpig.

Vil jeg merke forskjell på disse to brikkene? Eller er det bare når jeg virkelig myser?

T

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Hvordan du kommer frem til dette vet ikke jeg men 875 og 905 er helt like og det eneste som skiller de er at 905 har litt mer power og en ekstra hdmi utgang pluss netverk.
    Hvordan jeg vet dette, tja, holder det med at jeg selv selger Onkyo?

Du burde kanskje undersøke litt nøyere neste gang før du kommer med slike "påstander".

Hvis du skrur av lokket på en 875 og en 905 så ser du at de er ganske så forskjellige.

Skrur du opp lokket på en 875 og en 805 så ser du også en forskjell, dog mindre, og her er også lydkvaliteten identisk mellom de to.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=dr.rygg]
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Ser ikke disse som konkurrenter til 875. Disse har vel ikke Realta brikken som er fullstendig overlegen Farudja eller hva den nå heter igjen

Lurer på 805 eller 875,,,har epson tw-1000 og skal ha onkyo hd-dvd og har PS3 som 1.3 hdmi kilde foreløpig.

Vil jeg merke forskjell på disse to brikkene? Eller er det bare når jeg virkelig myser?

T
    Onkyo 875 og 905 bruker Reon, ikke Realta. Realta er foreløpig Silicon Optix sin beste videobrikke, Reon er den nest beste (men bedre enn 99% av det som finnes på markedet hvis vi tenker på vanlige konsumentprodukter).

Hvis det står mellom 805 eller 875, så ville jeg klart gått for 875. Det er ikke så stor prisforskjell at du blir blakk, eller at du vil angre. Det er større prisforskjell mellom 875 og 905.

Reon-brikka vil gi deg veldig gode opp/nedskalerte bilder, mest sannsynlig vil du kunne se forskjell på denne brikka og den som sitter i prosjektoren din.

Side 6 av 50 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •