Onkyos nye recivere ! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 50 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 992
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gEnEsis_AiX

Men, får ikkje sub på stereo though, så trenge litt mer testing og oppsett... for det går å sette opp stereo og sub sant?
    Det går ikke. Bruk vanlig stereo om du vil spille med sub

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Det går ikke. Bruk vanlig stereo om du vil spille med sub
    Og forskjellen på stereo og stereo er...?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk det vertfall ikke til:evil: og jeg som skulle briefe med siste "live" albumet til Vamp - samen med Kringkastings orkesteret (som btw er et FANTASTISK album når det kommer til lyd imo!) menmen...

noe som vet åssen jeg får satt opp sub+stereo?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gEnEsis_AiX
    fikk det vertfall ikke til:evil: og jeg som skulle briefe med siste "live" albumet til Vamp - samen med Kringkastings orkesteret (som btw er et FANTASTISK album når det kommer til lyd imo!) menmen...

noe som vet åssen jeg får satt opp sub+stereo?
    Alt dette står godt forklart i manualen. Har ikke manualen tilgjengelig her nå, men har lest litt i den tidligere og der står det forklart hvordan man kobler opp 2.1 systemer blant annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    au key! da leser jeg litt i morra. tenkte jeg skulle plage naboene mine nå i kveld, menmen:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har TX-SR875. Koblet opp mot HTPC sliter jeg med at pc´n innimellom ikke finner forsterkeren som egen "skjerm". Og innimellom fungerer det greit. Sliter også med å få opp menyen i forsterkern på projectoren, kjører en Benq 8720. Hvis jeg først går inn i menyen på forsterkern så kommer det ikke opp noe skikkelig bilde, kunn en grønn firkant, og skjermkortet "mister" forsterkern. Noen forslag?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av suprmann
    Og forskjellen på stereo og stereo er...?
    Hehe
    Onkyo har en knapp kallt "Stereo", og en kallt Direct. Skal man spille med både front samt sub må man spille Stereo. Er jo uansett stereo. Men tok det som en selvfølge at han fatta hva jeg mente;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    I følge tråden "The" Onkyo TX-SR805 Thread - AVS Forum støtter denne 1080p/24
    Vel ja, men spørsmålet var ikke om den kunne svitsje 1080p som den threaden du viser til sier at den kan gjøre, men om faroudja scaleren er begrenset til 720p når den scaler fra SD. Og hvis den er det er det i så fall bedre å la tv'n gjøre hele scaler jobben fra SD eller la recieveren scale SD til 720p og tv'n fra 720p til 1080p

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette er viktig for flere av dere, men:

Hvis tilkoblet HD DVD er tenkt å kjøre vanlig dvd filmer (dvs alle filmene man har fra før), så går dette ikke via komponent i mange tilfeller. Jeg har koblet hdmi til projektor, og komponent til flatskjerm. Det funker altså ikke i mange tilfeller.

En annen ting: Jeg opplever at lyden plutselig faller ut og kommer igjen når jeg spiller hd filmer. Det er ikke ledningen som er problemet, men heller en innstilling som er feil. Dette problemet forsvinner like plutselig som det kom, f eks ved å skru av alt og på igjen. Har ikke skjønt hva som skjer. Noen andre?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo 875

Da er i hvert fall jeg sikker på hva slags receiver jeg skal ha. Nemelig en Onkyo 875. Det spesielle med denne er at den har video prosessoren REON VX HQV og ikke Farjouda DCDI som sitter i tilnærmet alle andre litt dyrere produkter.

HQV prosessoren blir jo reget som å være en av de beste på markedet og gjør saken enda lettere for meg. I tillegg til 4 stk HDMI 1.3 innganger. Alle de nye HD formatene og vekt på 23 kg. Endelig avtagbar nettkabel på Onkyo produktene.

Ja takk for min del. Ser ikke konkurrenter til denne en gang pr øyeblikk.

Slipper dyre oppskaleringsbokser også med denne som i mange tilfeller er dårligere og dyrere enn hele denne receiveren og kun har mulighet til å oppskalere og prosessere bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Da er i hvert fall jeg sikker på hva slags receiver jeg skal ha. Nemelig en Onkyo 875. Det spesielle med denne er at den har video prosessoren REON VX HQV og ikke Farjouda DCDI som sitter i tilnærmet alle andre litt dyrere produkter.

HQV prosessoren blir jo reget som å være en av de beste på markedet og gjør saken enda lettere for meg. I tillegg til 4 stk HDMI 1.3 innganger. Alle de nye HD formatene og vekt på 23 kg. Endelig avtagbar nettkabel på Onkyo produktene.

Slipper dyre oppskaleringsbokser også med denne som i mange tilfeller er dårligere og dyrere enn hele denne receiveren og kun har mulighet til å oppskalere og prosessere bilde.
    Hehe velkommen i klubben. Tenkte nesten helt likt deg når jeg bestemte meg for 875. Sitter spent og venter på at min sorte boks skal ankomme jeg. Bytter ut min rundtomkring 8år gamle receiver her nå så jeg gleder meg noe helt vilt. Har ventet i noen år nå på at det skulle komme gode hdmi og skaleringsmuligheter i receivere slik at jeg kan eliminere kabelkaos til blant annet projektoren min

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått min Onkyo 875 i dag og mine førsteinntrykk av den er meget bra:-) Jeg skal prøve ut litt mer og kommer tilbake med mer av mine erfaringer med den etter vært.
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kor slitsomt er det blå lyset rundt volumhjulet? Eg HATER sånne lys!!! Er tøft å sjå på, men utrulig slitsomt når det er mørkt i rommet og ein prøver å sjå film.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan slå av det blå lyset, og regulere styrken på lyset i displayet, evnt skru det helt av.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei igjen

Hvilke nettbutikker selger 875 om dagen, eventuelt butikker i Oslo. Helst nettsteder, Noen som vet ? sikkert siden mange eier denne allerede

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg lurer også litt på denne, men er også spent på de nye til denon, 3808 og 4308. Håper de blir lansert her til lands snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sortefinn
    Du kan slå av det blå lyset, og regulere styrken på lyset i displayet, evnt skru det helt av.
    Fantastisk! Du veit vell ikkje om eg kan gjer det samma med Pioneer 507en min? :-D

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke nettbutikker selger 875 om dagen, eventuelt butikker i Oslo. Helst nettsteder, Noen som vet ? sikkert siden mange eier denne allerede
    Stereofil og muligens oslo Hi-Fi Center.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vennligst ta produkt og prisjakt i egen kategori.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oslo Hifi Center, NVE Phillips butikken og mnuligens noen elkjøp selger 875 i oslo. DEtte har jeg fått som svar fra mono i hvert fall.

Jeg har bestilt en sort en via Oslo Hifi Center, men det kan visst ta helt til neste månedskifte før det kommer inn flere sorte til Oslo:twisted:

Hvis man vil ha sølv så var disse på lager hos mono i forrige uke i hvert fall slik at man kan få dem på dagen hvis man jobber litt for det. Mono selger jo også via nettsidene sine.

Side 5 av 50 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •