Onkyos nye recivere ! - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 50 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 992
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    onkyo har Dolby Pro Logic IIx som er vidreutvikling av Dolby Pro Logic og skall være bedre.men du må velge riktige innstiliger i menyen

hentet ut fra bruksanvisnig til 875

Dolby Pro Logic IIx
    This mode expands any 2-channel source for 7.1-channel
    playback. It provides a very natural and seamless surround-
    sound experience that fully envelops the listener.
    As well as music and movies, video games can also benefit
    from the dramatic spatial effects and vivid imaging.
    If you’re not using any surround back speakers, Dolby
    Pro Logic II will be used instead of Dolby Pro Logic IIx.
    • Dolby PLIIx Movie
    Use this mode with any stereo or Dolby Surround
    (Pro Logic) movie (e.g., TV, DVD, VHS).
    • Dolby PLIIx Music
    Use this mode with any stereo or Dolby Surround
    (Pro Logic) music source (e.g., CD, radio, cassette,
    TV, VHS, DVD).
    Dolby PLIIx Game
    Use this mode with video games, especially those
    that bear the Dolby Pro Logic II logo.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A_hjelme
    Tulling

Tenkte på om dere bruker PLII Movie eller noe annet.
    Har brukt Dolby PLII TV Logic, men synes det var bedre lyd med Vanlig Dolby Pro Logic på en Yamaha reciever jeg prøvde.
    Onkyoen har ikke Dolby Pro Logic.
    Prøver litt ut selv..
    Normale "gamle" Pro Logic er byttet ut med nummer 2. Der for får man ikke den gamle på nye forsterkere.

Forskjellen mellom 1 og 2 er rett og slett enorm.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet opp en 876 i kveld, men fikk ikke liv i diskanten på på høyre front
    Har bi-ampet, så er "surr back R" utgangen på forsterkeren som er død.
    Noen tips? Eller er det bare å returnere den?
    Har testet andrer høytt på "surr back R" men ikke liv i den. "Surr back L" fungerer fint.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt dumt spm, men har du vært i menyen ( 2.1 ) og satt den til bi-amping.
    Har du kjørt auto oppsett med høyttalerene koblet som bi-amp?
    Det er en funksjon som gjør at hvis du kobler opp 6.1 så skal du bruke surround back left, så det er mulig at den tror den ene diskanten din er center HT bak.......bare en tanke

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja gjorde om til biamp i menyen.
    Hvordan kjører man auto oppsett?

Når jeg kjører ren stereo så er fungerer venstre høyttaler, men ikke diskanten i høyre.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette har blitt omtalt tidligere i tråden, men jeg tar sjansen på et spørsmål allikevel...
    Har store problemer med HDMI-svitsjingen på min Onkyo 875. Jeg er usikker på om problemet ligger i recieveren eller i projektoren. Problemet går i at det står no signal i displayet på forsterkeren, uansett hvilken kilde jeg prøver å koble opp (bluray, htpc og hd-dekoder). Problemet var plagomt før også, men da fikk den etter endel trykking sendt bilde til PJ. Nå kommer det ikke bilde uansett.
    Hadde mye av det samme problemet på min gamle Denon 2807, så derfor tenker jeg at det kan være problem i projektoren(Optoma HD70), men kobler jeg kilden direkte i PJ får den bilde relativt med engang.
    Noen som vet hva dette kan skyldes?
    Edit: Har nå lokalisert problemet til å ligge i forsterkeren. Samme problemet med switsjing mot LCD-TV'en min. Kjøpte denne via tysk Ebay for en drøy måned siden, hva gjør man videre med en slik sak??

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Mulig dette har blitt omtalt tidligere i tråden, men jeg tar sjansen på et spørsmål allikevel...
    Har store problemer med HDMI-svitsjingen på min Onkyo 875. ... så derfor tenker jeg at det kan være problem i projektoren(Optoma HD70), men kobler jeg kilden direkte i PJ får den bilde relativt med engang.
    Jeg flyttet min 875 til mitt soverom 5.1 oppsett og har noe av det samme problem. I mitt stue kino oppsett med min Epson TW1000 så var det ingen problem men med min gamle Phillips LCD så er det ikke så greit. Tipper du har samme problem med din Optoma. Har du deaktivert lip sync og andre fancy features på din 875?

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Jeg flyttet min 875 til mitt soverom 5.1 oppsett og har noe av det samme problem. I mitt stue kino oppsett med min Epson TW1000 så var det ingen problem men med min gamle Phillips LCD så er det ikke så greit. Tipper du har samme problem med din Optoma. Har du deaktivert lip sync og andre fancy features på din 875?
    Har ikke på noen fancy features på den nei. Har prøvd factory reset, og satt hdmi til rett inngang også. Samme problem både mot LCD og PJ tyder vel på at problemet ligger i Onkyoen?

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey har en xbox 360 som jeg har koblet til min 905. Har koblet til med komponent HD kabel til 905 og videre med hdmi til pj. Problemet er når jeg setter 360 til HD mister jeg bildet på pj. Virker fint på 576 men 480p og opp blir det nadda bilde. Hva kan være problemet? og er det noen andre hær som har hatt samme problem?

Newcomer Kurt'en sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo TX-SR 805

Heisann. Mitt første innlegg her på forumet.

Driver i disse dager med oppussingsprosjekt i form av tilbygg med ny stue. Med ny stue følger sef nye betær til mitt første "voksne" hjemmekino. Har snust litt her inne og sjekket litt priser rundt omkring og vurderer nå å gå for en Onkyo 805 som basis for mitt kommende hjemmekino/audio-system. Opprinnelig var tanken en 606 men med en pris på 7990 for 805'en så tror jeg jeg går for denne. Enige?

Det nye rommet blir ca 26 kvm (6,5mx4m)og høytalerne jeg håper å få råd blir trolig Klipsch RF63(event RF82) - RC62 - RS 52 - RW12D. Er dette en god match eller vil 606'en være tilstrekkelig? Anlegget kommer også til å bli mye brukt til kun musikk også. Er det fortsatt en ok match?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet
    805 tror jeg nok kan bli litt liten for RF63, men RF82 skal den nok dra greit.
    Om Onkyo er god match til Klipsch går vel på smak og behag... selv har jeg 7.1 med Klipsch med RF82 i front på en Onkyo 875, men syns ikke det var full klaff i stereo. Kjører derfor ett rør-effekt på frontene som bedret lydbildet b e t y d e l i g !
    Parasound og Yamaha nevnes ofte som god match til Klipsch, men jeg har ikke prøvs disse selv.
    Dette er nå bare min mening, og er ingen fasit!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kurt'en
    Det nye rommet blir ca 26 kvm (6,5mx4m)og høytalerne jeg håper å få råd blir trolig Klipsch RF63(event RF82) - RC62 - RS 52 - RW12D. Er dette en god match eller vil 606'en være tilstrekkelig? Anlegget kommer også til å bli mye brukt til kun musikk også. Er det fortsatt en ok match?
    Gjør alt du kan for at senteren blir RC64 i stedet for RC62. Har ikke hørt sistnevnte, men RC64 er helt enorm. Det var en enorm oppgradering fra PSB Image sin dyreste senter, som nesten er i klasse med RC62. Merket forskjellen fra første sekund.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet
    805 tror jeg nok kan bli litt liten for RF63, men RF82 skal den nok dra greit.
    Takk for det. Tolker jeg deg rett i at TX-SR 805 ikke er strømsterk nok til å drive 63'ene. Da er i hvert fall TX-SR 606 utelukket vel?

Ser du selv har TX-SR 875. Det virker som om det er mange som har mange forskjellige problemer med disse Onkyo'ene. Er de så avanserte at det må justeres i tide og utide eller funker det greit?

Har du fått testet oppskaleringsfunksjonen i forsterkeren din? Har selv vurdert 875 og er litt nysgjerrig på om den er verdt de ekstra pengene for å få en bedret oppskaleringsfunksjon. Tenker vel litt på at en bra blueray-spiller kan gjøre denne jobben. Mulig jeg er litt på bærtur her. :-D

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du kan glemme 606 på RF63 ja... 805 har iallefall pre-out hvis en effekt skulle friste etterhvert.

Selv har jeg ikke hatt noen problemer med min 875, men de har vel sikkert noen mandagseksemplarer som alle andre merker. At de er så fryktelige avanserte vet jeg ikke... blir jo mye frem og tilbake med innstillingene til man er fornøyd, og etter det så lar man de stort sett være.
    Oppskaleringen på denne syns jeg rett og slett er oppskrytt! Har kjøpt meg BR-spiller nå, men hadde først en Pioneer 696 dvd-spiller. Den er ikke akkurat top of the line, men kom likevel frem til å bruke oppskaleringen i denne.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Gjør alt du kan for at senteren blir RC64 i stedet for RC62. Har ikke hørt sistnevnte, men RC64 er helt enorm. Det var en enorm oppgradering fra PSB Image sin dyreste senter, som nesten er i klasse med RC62. Merket forskjellen fra første sekund.
    Hadde nok ikke vært dumt med RC64 nei. Skikkelig bjesse av en senter det. Kan tenke meg den låter bra. Blir ikke for dominerende da?
    Den blir nok i dyreste laget. Bør vel da også oppgradere fra RS52 til RS62 i så tilfelle vel? Det teller vel også en del for det totale lydbilde at det er god balanse i størrelse på høytalerne? Da er vi opp en 8-10000 kr. Det er min tanke om det akkurat nå men i morgen....hvem vet. Fin hjemmekino du har. Hvor stort er rommet (lxb)?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Oppskaleringen på denne syns jeg rett og slett er oppskrytt! Har kjøpt meg BR-spiller nå, men hadde først en Pioneer 696 dvd-spiller. Den er ikke akkurat top of the line, men kom likevel frem til å bruke oppskaleringen i denne.

Liker det du skriver her. Det er vel i grunn det som har "plaget" meg mest når jeg har vurdert 805.
    Spurte om dette med oppskalering på et arrangement HIFI klubben hadde for litt siden (nevnte ikke Onkyo da...:-D ) og da smilte de litt lurt.
    Fikk vel til svar at det kom litt an på hvor en ville legge pengene ut i fra hva en hadde fra før. De mente vel at hvis en står på trappene til å kjøpe BR så kunne en like gjerne legge litt ekstra her. De pratet også om at det ligger en ganske god oppskaleringprosessor i de litt dyrere tv'ene også.
    Det var jeg ikke klar over engang. Ikke det at det er noen bombe da....at jeg ikke er klar over ting mener jeg....

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    onkyo har Dolby Pro Logic IIx som er vidreutvikling av Dolby Pro Logic og skall være bedre.men du må velge riktige innstiliger i menyen.
    Pro Logic II har ikke noe direkte slektskap med Pro Logic annet enn i navnet faktisk (bortsett fra at alle slike prosesser er skåret over samme lest da).

Pro Logic II er utviklet av James Fosgate (United States Patent 6920223) og lisensiert/solgt til Dolby som fant det smart å bruke et av sine gamle merkenavn på prosessen. Fosgate hadde før dette utviklet Six Axis som ble kjøpt opp av Harman og brukt i Fosgate og Citation produkter, og deretter skrapet til fordel for Logic7 (i harman/kardon og Lexicon bokser).

Les feks Stereophile sintervju her:
    Stereophile: Jim Fosgate: Of (Surround) Sound Mind

Neste gang du hører på Pro Logic II så kan du se for deg lytterommet til Fosgate der han kjører algoritmen analogt i en boks med radiorør... ;-)

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk koplet opp min nye 876 denne helgen.
    men den virker jo ikke? det viser seg at "phones engaged" kommer opp i displayet hver gang jeg forsøker å få lyd.
    kalibreringen er selvfølgelig også disablet når hodetelefoner er tilkoplet noe de fysisk altså ikke er. Noen som har hatt samme problemet?
    Håper jeg slipper å levere den tilbake for reperasjon:-(

takker for alle mulig tips.

Newcomer hsds sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Første innlegg på forumet

Jeg har nylig gått til innkjøp av 876 til mine Klipsch RF-82, RC-62 og RS-42. Har kjørt Audessey flere ganger da jeg ikke har blitt 100 % fornøyd. Problemet jeg har er at når jeg ser på film, så kommer all bass ut i subben. Frontene er gjerne ikke fri for bass, men det kommer ikke noe punch ifra de som det gjorde med min tidligere HK AVR245.

Jeg har satt LFE til 80 hz og frontene står som fullband. Om jeg deaktiverer sub får jeg enormt mye bass ifra frontene. Subben som jeg har nå sliter til tider med all denne bassen. Er det noen som har noe tips til hva problemet kan være evt hva som må til for å få fordelt dette litt bedre slik at jeg får mest ut av Klipsch frontene?

Kan det være Audessey som er "feilen" her?

På forhånd tusen takk for svar!

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass på!

Ikke kjøp Onkyo på Netshop eller AVShop før du har lest dette!

Ikke kjøp Onkyo på Netshop eller AVShop før du har lest dette!

Som Onkyo's offisielle distributør i Norge gjør Mono AS herved oppmerksom på at Onkyo produktene som tilbys via Netshop og AVShop ikke er importert av Mono AS og derfor heller ikke dekkes av garanti fra oss eller Onkyo.

Produktene avviker også i enkelte tilfeller fra de produktene som er beregnet på det norske markedet, da flere av produktene er utstyrt med nettkontakter som ikke tillater tilslutning i norske stikkontakter uten bruk av eksternt adapter.

Ifølge kjøpsloven er forhandleren ansvarlig for garanti og reklamasjon i inntil 5 år og evt. utgifter i så henseende vil kun dekkes av Mono AS eller Onkyo når kjøpet er gjort via autoriserte Onkyo forhandlere.

Ved kjøp via ikke-autoriserte forhandlere må alle henvendelser rettes direkte til disse, som selv må stå for service- og garantiansvar.

Er du i tvil om du blir tilbudt Onkyo via autorisert forhandler eller ikke; ta kontakt på info@mono.no
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Side 48 av 50 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •