Onkyos nye recivere ! - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 50 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 992
    Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eg berre bøyer meg i støvet..

Såg nettopp Ironman
    og dei første scenene tenkte eg ja her er masse bass men litt meir fysisk følelse hadde vært kjekt. etter som filmen kom opp i høytempo så var hele rommet fylt med øvedøvende vibrerende bass.
    eg bøyer meg i støvet aldri vore borte i ein reciver som pomper ut strøm og bass til dei grader på eit nivå som er hinsides. uten å bukke under eit sekund..
    Lydbildet er berre skamtungt og så mye bass at det er scary.
    uten eit eineste feilskjær og værste er at klipsch høyttalerene i front stor koser seg virker det som. får min pioneer til å bli en liten ford fiesta mot ein stor buldrene big block v8 fra amrikanerene.

Når så filmen er over er det 2 tanker som er i hodet. subwoofer glem det den må bli uforholdsmessig dyr for i hele tatt klare å følge med i dette lydnivået uten å gi under for onkyo og klipsch sin kombi.

Og litt dårlig samvet ovenfor naboene... uten tvil..

forøvrig og tenker litt på om ikkje det snart er svimerker på tvbenken , den tempraturen som er rett ovenfor reciveren.
    neven min var borte i den for ti minutter siden enda er neven rød og vond..

Så kan være lyden i stereo er litt varmere og fyldigere i pioneeren men i surround må den takke for seg uten å ha sjans.
    dette i dd signale.
    gud hjelpe meg når dts hd master lyser opp en dag i fremtiden.

og alt dette med ein onkyo og klipsch. subwoofer har eg ikkje.. så her må forsterkeren jobbe for pengene..

takk for meg

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man ha profiler på hver av lyttemodusene? med og uten romkorreksjon?

Jeg liker Pure Audio best under normal lytte modus, men noen ganger vil jeg høre tankene mine når jeg jobeer etc, og da mener jeg PA er noe feil på nederste frekvenser...

Sitat Opprinnelig postet av A_hjelme
    Grunnen til det er jo at romkorreksjonen brukes i stereo-modus. På min så stiller jeg alt inn selv, uten romkorreksjon. For med meg blir lyden myyyye tammere med, enn uten.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hand i hanske

Må forøvrig melde at IKON 8 og Onkyo TX-SR606 må være lagd for hverandre, masse kraft og lettdrevne monster høytalere med helt fantastisk lyd, den første natta sov jeg med dem i senga. Hører med til historien at kona vurderer separasjon, jeg beholder IKONene og hun for ungene, grei fordeling!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Kan man ha profiler på hver av lyttemodusene? med og uten romkorreksjon?

Jeg liker Pure Audio best under normal lytte modus, men noen ganger vil jeg høre tankene mine når jeg jobeer etc, og da mener jeg PA er noe feil på nederste frekvenser...
    Innstillingen "Pure Audio" har vel neppe noen feil på nederste frekvenser.
    Problemet er vel helst relatert til høyttalerne dine, som antakelig mangler litt punch i bassområdet ved lavt nivå?
    Opplever for så vidt en sjelden gang, noe av det samme selv. Min løsning er da å veksle til "stereomodus", slik at man da kan ta med seg / nyte godt av en sub i lydbildet. (Sub-utgang funker ikke i PA-modus).
    Er ellers helt enig i at "PA-modus" låter best, og bytter nok sjelden / aldri over i stereomodus.

Tror forøvrig ikke at man kan legge opp profiler for de forskjellige modusene, men kanskje andre vet noe mer om det?
    Sjøl er jeg tragisk dårlig til å forske i slike muligheter, så det kan jo hende at de finnes!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er noe feil er forskjellig fra har noe feil, hvis min oppfattelse er at noe mangler er det en feil der. om det er kilden eller høytalerne eller ørene mine spiller ingen rolle, min oppfattelse er at det mangler noe.

Spiller derimot litt høyere og får det ca slik jeg vil ha det, skal prøve å forske på innstillinger i morgen da jeg må "jobbe" hjemmefra!

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Problemet er vel helst relatert til høyttalerne dine, som antakelig mangler litt punch i bassområdet ved lavt nivå?
    Opplever for så vidt en sjelden gang, noe av det samme selv. Min løsning er da å veksle til "stereomodus", slik at man da kan ta med seg / nyte godt av en sub i lydbildet. (Sub-utgang funker ikke i PA-modus).
    Er ellers helt enig i at "PA-modus" låter best, og bytter nok sjelden / aldri over i stereomodus.

Tror forøvrig ikke at man kan legge opp profiler for de forskjellige modusene, men kanskje andre vet noe mer om det?
    Sjøl er jeg tragisk dårlig til å forske i slike muligheter, så det kan jo hende at de finnes!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Er noe feil er forskjellig fra har noe feil, hvis min oppfattelse er at noe mangler er det en feil der. om det er kilden eller høytalerne eller ørene mine spiller ingen rolle, min oppfattelse er at det mangler noe.

Spiller derimot litt høyere og får det ca slik jeg vil ha det, skal prøve å forske på innstillinger i morgen da jeg må "jobbe" hjemmefra!
    Helt greit for meg.
    Beklager at jeg ikke umiddelbart oppfattet forskjellen mellom "er noe feil" og "har noe feil", som jeg sjøl skrev.
    Innspillet var uansett bare ment som et mulig hint. ;-)

"I say no more"..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt greit for meg.
    Beklager at jeg ikke umiddelbart oppfattet forskjellen mellom "er noe feil" og "har noe feil", som jeg sjøl skrev.
    Innspillet var uansett bare ment som et mulig hint. ;-)

"I say no more"..
    Beklager, følte meg missoppfattet! Skal ikke bite hue av folk som prøver å hjelpe. Lover å begynne terapitimer snarest!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No harm done!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forsel
    Eg berre bøyer meg i støvet..

Såg nettopp Ironman
    og dei første scenene tenkte eg ja her er masse bass men litt meir fysisk følelse hadde vært kjekt. etter som filmen kom opp i høytempo så var hele rommet fylt med øvedøvende vibrerende bass.
    eg bøyer meg i støvet aldri vore borte i ein reciver som pomper ut strøm og bass til dei grader på eit nivå som er hinsides. uten å bukke under eit sekund..
    Lydbildet er berre skamtungt og så mye bass at det er scary.
    uten eit eineste feilskjær og værste er at klipsch høyttalerene i front stor koser seg virker det som. får min pioneer til å bli en liten ford fiesta mot ein stor buldrene big block v8 fra amrikanerene.

Når så filmen er over er det 2 tanker som er i hodet. subwoofer glem det den må bli uforholdsmessig dyr for i hele tatt klare å følge med i dette lydnivået uten å gi under for onkyo og klipsch sin kombi.

Og litt dårlig samvet ovenfor naboene... uten tvil..

forøvrig og tenker litt på om ikkje det snart er svimerker på tvbenken , den tempraturen som er rett ovenfor reciveren.
    neven min var borte i den for ti minutter siden enda er neven rød og vond..

Så kan være lyden i stereo er litt varmere og fyldigere i pioneeren men i surround må den takke for seg uten å ha sjans.
    dette i dd signale.
    gud hjelpe meg når dts hd master lyser opp en dag i fremtiden.

og alt dette med ein onkyo og klipsch. subwoofer har eg ikkje.. så her må forsterkeren jobbe for pengene..

takk for meg

Kjekt å høre at du begynner å bli fornøyd da

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onky 876

VurdereR å skaffe meg en reciever (Onkyo 876) på toppen av mitt system, sitter med et spørmål som er følgende;

Leste her inne for 2-4 uker siden om at noen revivere hadde "cut off" på HDMI. Noe som betød at man ikke fikk sendt fullt signal til projektor om man gikk gjennom reciever .Det var også laget en egen oversikt over dette.
    Noen som kan hjelpe med å finne frem?
    Eller bare svare på om Onkyo sine har cut off?

Har forsøkt alle mulige søkemodus selv.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nettradio på 905

Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Er det noen som har benyttet seg av muligheten til å bruke nettradio på sin 905? Jeg har forsøkt nå, men får det ikke helt til. Mulig jeg ikke legger inn riktig url til kanalene...
    Fint om noen har tips å komme med
    Hei, jeg lurer på det samme. Noen som har noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monitor ut på 805, mulighet for to skjermer samtidig?

Hei

Har en 805 som sender signalet ut gjennom HDMI (out) til prosjektor. Har også tilkoblet ps3 og Lyse PVR-dekoder med HDMI (inn).
    Da jeg bruker ps3 som mediastreemer, og ofte bare vil stille inn pvr-dekoderen på et opptak, eller finne frem musikk gjennom ps3, vil jeg koble til en liten flatskjerm gjennom s-video (out) fra receiver (805). Dette for å slippe å skru på prosjektor hver gang. Har koblet opp skjermen, og da jeg setter hdmi out på "off" på 805, kommer bilde opp. MEN, kun setup menyen fra receiveren vil vise. Får ikke bilde fra ps3. Han også forsøkt å stille i menyer i ps3, uten resultater.

Er det noen som har gode forslag på hva jeg gjør feil?

Den beste løsningen hadde jo vært at jeg permanent kunne vise bilde samtidig både gjennom hdmi til prosjektor og til en flatskjerm (gjennom s-video out), noen som vet om dette er mulig?

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harikke 875 normal Dolby Pro Logic?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hva du mener med "normal" men her kan du i alle fall se hvilke lydformater den støtter:
    http://www.eu.onkyo.com/dl/1023978/M...5_875_B_En.pdf

Ellers synes det som "Google" er alldeles ukjent for enkelte forumbrukere her?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her om dagen opplevde jeg noe jeg ikke har gjort før med 875. Jeg har nylig godt over til 4 bakhøyttalere, og under en HD DVD film her om kvelden ble jeg lettere frustrert. Lyden på denne filmen var DD+, men i displayet sto det Dolby Pro Logic Movie. Forbanna dritt tenkte jeg og slo av spilleren ettersom jeg trodde den hadde hengt seg opp. Litt mer rød ble jeg når den viste det samme etter en restart.
    Når jeg byttet om på lydmodusene, så jeg noe på lerretet som jeg ikke hadde sett før. Der sto det Dolby Digital plus + Dolby Pro Logic Movie.
    Er dette noe receiveren gjør for å fordele lyden til alle bakhøyttalerene? For lyden var meget bra.
    Filmen var forøvrig King Kong.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd Formater.

Riktig som du antar, har du 7.1 på systemet ditt og filmen er i 5.1, så vil du få pro logic eller annet opp i tillegg til f . eks. DD+.
    Noen recivere kan vis begge formater i LCD, men ikke alle gjør det.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da får jeg leve med at det står noe annet i displayet på receiveren.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hva du mener med "normal" men her kan du i alle fall se hvilke lydformater den støtter:
    http://www.eu.onkyo.com/dl/1023978/M...5_875_B_En.pdf

Ellers synes det som "Google" er alldeles ukjent for enkelte forumbrukere her?
    Tulling

Tenkte på om dere bruker PLII Movie eller noe annet.
    Har brukt Dolby PLII TV Logic, men synes det var bedre lyd med Vanlig Dolby Pro Logic på en Yamaha reciever jeg prøvde.
    Onkyoen har ikke Dolby Pro Logic.
    Prøver litt ut selv..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TIL EKSU

det er du som må velge hvilken lydformat du skall bruke.det er mange og velge mellom.kan også bare bruke dolby digital 5.1 . den starter altid i siste valgte modus og slå den av hjelper lite du må bare velge noe anet selv.
    den velger ikke for deg tror jeg ,ikke her oss meg vert fall
    for og bruke alle høytalere kan man f.eks velge

THX Ultra2 Cinema
    This mode expands 5.1-channel sources for 7.1-
    channel playback. It does this by analyzing the composition
    of the surround source, optimizing the
    ambient and directional sounds to produce the surround
    back channel output.

eller denne

THX Surround EX
    This mode expands 5.1-channel sources for 6.1/7.1-
    channel playback. It’s especially suited to Dolby
    Digital EX sources. THX Surround EX, also known
    as Dolby Digital Surround EX, is a joint development
    between Dolby Laboratories and THX Ltd.

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne Reciveren kan Bi-ampes til ht dersom ht støtter dette og du ikke bruker alle 7kanalene. jeg merket forskjell når jeg bi-ampet min 705, det ble mere bass, mere kontroll i bassen osv...så anbefales på det sterkeste..

Side 47 av 50 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •