Onkyos nye recivere ! - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 50 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 992
    Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grunnen til at eg ikkje har nevnt noe med å sjekke om det er noe gale med forsterkeren er at du vet som meg viss du har vore i denne hobbyen noen år at det er minimal sjanse for det.

sjansen er nok større for evt andre ting som feil maching og feil bruk.

Tror vi tar ein våpenhvile der scrooge.

grunnen til surmulingen er ganske logisk til nå har ikkje forsterkeren levd opp til forventet nivå , etter veldig mye skryt her inne. og fra pressen.
    er som eit stort forbilde du har som liten skuffer deg noe usedvanleg av utallige årsaker:cry: :cry:

Leser alt her inne.men det er lite konkrete råd.
    testet audessy selv den ble ikkje helt forventet må prøve noe meir evt der.
    noen råd der?

875 kan nok sikkert tilfredstille siden den har den gode bilde chippen.
    men som du kanskje skjønner scrooge så tester eg ikkje ut den i forholdt 805 da dei er svært like lydmessig og ellers.

905 derimot . men den har ikkje eg råd til igjen..

gir den en uke og 2 til så kanskje det dukker opp en ide etterhvert,

men konklusjon er nok skuffelsen er stor.
    tross mange fiffige detaljer og styring i onkyoen..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange ganger lot du audessy teste ? Selv kjørte jeg 5 tester. Hvis dette er stolene min fra venstre til høyre (stol 1 er i midten): 3 1 2. Kjørte 5 tester i følgende rekkefølge: 1 2 1 3 1

Sikker på at du har fått stilt alt riktig inn? Satt den til 4 ohm eller 6 ohm?

Har du bi ampet (I så fall husket å skru på biamp i menyen)? Har du i så fall lest følgende i manualen: FRONTL/R på receiver skal til høyttalerns diskant, SURR BACK L/R til høtallerns bass del.

Min lukta i alle fall ikke ny i flere dager. Gjorde nok det de første timene hvis jeg husker riktig. Det er jo ikke umulig at det er noe rart med den du har fått.

Jeg gikk fra yamaha rx-v1700 + rotel rb1070 effekt amp å hører et klart løft lyd messig med 805. RX-V1700 er på vel linje med den Pioneeren du hadde før.

Hvis du fremdeles ikke er fornøyd ville jeg gått tilbake til butikk å hentet en annen 805 bare for å se. Hjelper det ikke er det jo bare å heve kjøpet. Kan jo hende den ikke er en god match med dine høyttalere?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Hvor mange ganger lot du audessy teste ? Selv kjørte jeg 5 tester. Hvis dette er stolene min fra venstre til høyre (stol 1 er i midten): 3 1 2. Kjørte 5 tester i følgende rekkefølge: 1 2 1 3 1

Sikker på at du har fått stilt alt riktig inn? Satt den til 4 ohm eller 6 ohm?

Har du bi ampet (I så fall husket å skru på biamp i menyen)? Har du i så fall lest følgende i manualen: FRONTL/R på receiver skal til høyttalerns diskant, SURR BACK L/R til høtallerns bass del.

Min lukta i alle fall ikke ny i flere dager. Gjorde nok det de første timene hvis jeg husker riktig. Det er jo ikke umulig at det er noe rart med den du har fått.

Jeg gikk fra yamaha rx-v1700 + rotel rb1070 effekt amp å hører et klart løft lyd messig med 805. RX-V1700 er på vel linje med den Pioneeren du hadde før.

Hvis du fremdeles ikke er fornøyd ville jeg gått tilbake til butikk å hentet en annen 805 bare for å se. Hjelper det ikke er det jo bare å heve kjøpet. Kan jo hende den ikke er en god match med dine høyttalere?

Takker for svar. Ja skal kjøre audessy en gang til kutte fra 8 til 3 målinger se hva som skjer da.

Resten er selfølgelig koblet riktig.
    med tanke på bi-amp
    rett impedans på forsterkeren.
    Leste litt om det du sa. men det er vel likegyldig om diskantene eller bassene er koblet til front eller surrback? eller er det ikkje?

Ja men skal ikkje se bort i fra at ax2 er bedre en dagens produkter i stereo , siden det ikkje er gjort noen vitenskaplige tester på det.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Forsel]Poster eit nytt innlegg så får det være om Srooge blir litt surmulen pga eg ikkje er enig med hans oppfattning av Onkyo.. gud forby...

kan selge den men usikker hva som kan erstatte den?

Kanskje 905 som jeg vurderer å selge?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forsel
    Takker for svar. Ja skal kjøre audessy en gang til kutte fra 8 til 3 målinger se hva som skjer da.

Resten er selfølgelig koblet riktig.
    med tanke på bi-amp
    rett impedans på forsterkeren.
    Leste litt om det du sa. men det er vel likegyldig om diskantene eller bassene er koblet til front eller surrback? eller er det ikkje?

Ja men skal ikkje se bort i fra at ax2 er bedre en dagens produkter i stereo , siden det ikkje er gjort noen vitenskaplige tester på det.
    I følge manualen er det ikke likegyldig om diskanten er koblet til det ene eller det andre. I følge manualen skal diskant kobles til front l/r.

Er veldig merkelig hvis ax2en skal være bedre enn 805 på stereo. Har da aldri selv hørt ax2, men i følge samtlige tester slår jo 805/875 ut det meste. Så hvis ax2 er bedre enn lx70 som 805 slår ut så er det nok mulig at ax2 er bedre.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tar vel tid før inntrykkene sitter. best er de produktene som vokser på deg, istedenfor en kort imponatorfaktor. akkurat som med musikken

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    tar vel tid før inntrykkene sitter. best er de produktene som vokser på deg, istedenfor en kort imponatorfaktor. akkurat som med musikken
    Leste lyd og bilde. og dei beskrev onkyo sin 606 som ein litt " rølpete" mellomtone og må derfor matches med riktig høyttalere.
    noe der eg synes forskjellen mellom Onkyo og Pioneer er.
    Ja onkyo har meir kjøtt på benet nedover og ja den holder litt meir fast på instrumentene i lydbildet og er mye stillere enn pioneer.
    men opplever pioneeren som litt meir polert i mellomtonen og diskant.
    litt snillere . noe som går fint med klipsch siden den ikkje er så snill der.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge manualen er det ikke likegyldig om diskanten er koblet til det ene eller det andre. I følge manualen skal diskant kobles til front l/r.

Er veldig merkelig hvis ax2en skal være bedre enn 805 på stereo. Har da aldri selv hørt ax2, men i følge samtlige tester slår jo 805/875 ut det meste. Så hvis ax2 er bedre enn lx70 som 805 slår ut så er det nok mulig at ax2 er bedre.
    Leste det samme og eg brukte ikkje mange minuttene å koble om.
    men opplevde ikkje noe forskjell av betydning,
    noe som eg ikkje regnet med. for hvorfor sku det være forskjell?
    pioneeren er det likegyldig..

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Leste det samme og eg brukte ikkje mange minuttene å koble om.
    men opplevde ikkje noe forskjell av betydning,
    noe som eg ikkje reknet med. for hvorfor sku det være forskjell?
    pioneeren er det likegyldig..

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Vallhall]
    Poster eit nytt innlegg så får det være om Srooge blir litt surmulen pga eg ikkje er enig med hans oppfattning av Onkyo.. gud forby...

kan selge den men usikker hva som kan erstatte den?

Kanskje 905 som jeg vurderer å selge?
    Den kan være aktuell spørs hva pris du tenker og må selge min først da evt:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: dette er en teknisk tråd.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Forsel]
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall

Den kan være aktuell spørs hva pris du tenker og må selge min først da evt:???:

Send en ping så kan vi diskutere

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som skiller 876 fra x06 serien? Hvor kommer 7-tallet fra?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zicoz
    Hva er det som skiller 876 fra x06 serien? Hvor kommer 7-tallet fra?
    Man har 506, 576, 606, 706, 806. 876 og 906. Det er bare en måte å dele inn modellene på og serien er vel sånn sett xx6.

876 er ganske enkelt modellen rangert over 806, men under 906.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Trenger hjelp

Har koblet opp xbox 360 med komponent til Onkyo 905 som igjen er koblet til TV via HDMI, men får ikke bilde. Jeg har selvsagt tildelt rett component port

Hva kan være galt?

Har gjort dette for et halvt år siden og da uten problem så vidt jeg kan huske. I bruksanvisningen står det at hvis man bruker komponent må man også bruke samme kabel fra receiver til TV, noe jeg ikke kan huske at jeg gjorde før

Takk på forhånd
    Godt mulig du har funnet ut dette men min Onkyo 875 takler ikke 1080p på komponent inngang. Måtte endre innstillingene i 360'en til 1080i og da fikk jeg bilde. Mulig du bare må resette Display innstillingene.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er tempraturen på forsterkeren før den kaster inn årene??

Etter ein rund tur med Rambo 4 ( genial film)
    på eit nivå som eg kunne tenkt meg å skru enda meir opp så målte forsterkeren nesten 65 grader 5 min etter filmen.
    Skaffe ein svs sub og skru opp et par 4 hakk til på forsterkeren så er vi der med den filmen...

Å høyre musikk etterpå blir ikkje det samme. forsterkeren er for varm så all overtoner forsvinne i eit varmt slørete teppe..
    opplevd det med alle surround forsterkere . hva er grunnen til det??

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er tempraturen på forsterkeren før den kaster inn årene??

Å høyre musikk etterpå blir ikkje det samme. forsterkeren er for varm så all overtoner forsvinne i eit varmt slørete teppe..
    opplevd det med alle surround forsterkere . hva er grunnen til det??
    Tror godt den kan tåle de 65gradene du nevner.
    Nå er jeg ikke sikker på hvordan det er med 806, men min 875 har i alle fall 2x80mm temperaturstyrte vifter i forkant av kabinettet. Hos meg har disse aldri startet.
    Sjekk om 806 har tilsvarende vifter. i så fall vil nok disse starte når temperaturen nærmer seg kritisk nivå.

At musikken (overtonene(?) synes å bli bli dårligere tror jeg helst har sammenheng med ørene dine. Ikke minst fordi du har "opplevd det med alle surround forsterkere".
    Tror neppe at jeg gjetter feil når jeg antar at du spiller på et ganske friskt volum i filmsammenheng?

Blir det for høyt for ørene dine (og andres), har øret en mekanisme som skjermer det mot svært høy lyd og musikk over tid.
    Dermed vil musikken høres "ullen" ut, inntil hørselen normaliseres.

Til "forsvar" for forsterkere generelt, skal disse faktisk være gode og varme før de spiller optimalt.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er vifte i desse forsterkerene og?
    har ein 805 ikkje 806..
    Pioneeren min hadde vifte som koblet inn ved høye volum. men den bråket jo meir enn ein støvsuger når den startes så var ikkje så vanskelig å ikkje høyre den.

Kan være noe med mine øyre. dog eg spille ikkje så høyt er ikkje akkurat i nærheten av 130db merket.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

606 m. B&W 683 funker det?

flyttet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Still det samme spørsmålet i tråden som gjelder 6-serien. Denne tråden er for fjorårets serie.

http://www.avforum.no/forum/receiver...e-6-serie.html

Side 46 av 50 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •