Onkyos nye recivere ! - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 50 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 992
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nettradio på 905?

Er det noen som har benyttet seg av muligheten til å bruke nettradio på sin 905? Jeg har forsøkt nå, men får det ikke helt til. Mulig jeg ikke legger inn riktig url til kanalene...
    Fint om noen har tips å komme med

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Da var 805 fra onkyo handlet og allerede etter 4 min står man å irritere seg over at 875 ikkje var handlet.

Men ok.

Noen første inntrykk.. den erstattet en pioneer ax2avs og det er gått noen år siden den kom ut . men første inntrykket er at hva meir får man for pengene etter desse årene, forutenom hd formatene innan lyd så kan eg ikkje se stort.

Den total manglende mulighet for justering av bildesignaler i 805 gjør den omtrent på samme stadie som ax2 tross 2 år nyere minst.

Lydforskjellen må vel eg vente eit par timer med.
    men åpnet og nykoplet og kun en 1 time på stømnettet.og audessy ikkje kjørt så kan den ikkje nå ax2 på lydkvalitet.. den er faktisk ironisk nok lysere i klangen en ax2. men som sagt den trenger vel noen timer på nettet med innspilling?? hvor mange??
    Forøvrig aldri vore borte i ein forsterker som stinker så mye etter par timer på nett. her lukter det varme nye komponente herfra og til naboen..

Noen som har testet brokoblingsystemet på 875 som ikkje er tilgjengelig på 805 ? som en av 100 funksjoner som 805 ikkje har:evil:
    får man da 280w pr front kanal
    Og hva er det med at man på 875 får velge språk på osd men ikkje på 805 ,
    for min del så takler eg fint engelsk , men for andre så må man betale meir for å få eit osd nærmere våres eget språk eller andre.
    det er rett og slett stygg forskjellsbehandling men enda meir latterlig.

Husker når min ax 2 erstattet min harmankardon avr 7500 fra første fra spark der sendte den harmankardon til bloksberg og runde etter runde vant ax2.
    ren nock out seier.

Nå ny runde er på gang .
    fåreløbig 1 -0 til pioneer . lover ikkje godt.
    kanskje eg skal kontakte kjøperen av ax2 og spør om han vill bytte ti

fortsettelse følger..

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi-amper min 875 og det funger fint det....har ikke prøvd å kjøre uten siden jeg ennå ikke har 7.1, så har ikke noe å sammenligne desverre.

875 har HQ-video prosessor, kan velge hvilken output du vil ha etc. vet ikke om det dette du mente?

Mono har vel tilbud på 875 til 10k nå tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forsel
    Da var 805 fra onkyo handlet og allerede etter 4 min står man å irritere seg over at 875 ikkje var handlet.

Men ok.

Noen første inntrykk.. den erstattet en pioneer ax2avs og det er gått noen år siden den kom ut . men første inntrykket er at hva meir får man for pengene etter desse årene, forutenom hd formatene innan lyd så kan eg ikkje se stort.

Den total manglende mulighet for justering av bildesignaler i 805 gjør den omtrent på samme stadie som ax2 tross 2 år nyere minst.

Lydforskjellen må vel eg vente eit par timer med.
    men åpnet og nykoplet og kun en 1 time på stømnettet.og audessy ikkje kjørt så kan den ikkje nå ax2 på lydkvalitet.. den er faktisk ironisk nok lysere i klangen en ax2. men som sagt den trenger vel noen timer på nettet med innspilling?? hvor mange??
    Forøvrig aldri vore borte i ein forsterker som stinker så mye etter par timer på nett. her lukter det varme nye komponente herfra og til naboen..

Noen som har testet brokoblingsystemet på 875 som ikkje er tilgjengelig på 805 ? som en av 100 funksjoner som 805 ikkje har:evil:
    får man da 280w pr front kanal
    Og hva er det med at man på 875 får velge språk på osd men ikkje på 805 ,
    for min del så takler eg fint engelsk , men for andre så må man betale meir for å få eit osd nærmere våres eget språk eller andre.
    det er rett og slett stygg forskjellsbehandling men enda meir latterlig.

Husker når min ax 2 erstattet min harmankardon avr 7500 fra første fra spark der sendte den harmankardon til bloksberg og runde etter runde vant ax2.
    ren nock out seier.

Nå ny runde er på gang .
    fåreløbig 1 -0 til pioneer . lover ikkje godt.
    kanskje eg skal kontakte kjøperen av ax2 og spør om han vill bytte ti

fortsettelse følger..
    Gi den noen timer med strøm og kjør audessy. Da blir det sikkert noe helt annet.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ja den har fått noen timer nå. og er ikkje overbevist.
    saken er at diskanten høyres stygt ut som ein harman kardon diskant.
    der pioneer var ein linn forsterker i forholdt..
    og harman/kardon diskant er det siste klipsch trenger.

det at onkyo og klipsch skal være god kombo lure eg virkelig på hvilke verden det er i.

ikkje bli overasket om du ser en annonse der eg ønske å bytte denne i gode gamle ax2 som framleis er 15 hakk hvassere.

OG enda stanker det sterkt produsksjons av hele huset.. aldri vore borte i så gale før.

Her har man sett frem og gledd seg så mye og så blir det den nedturen.
    det er berre waste of time and money.. Frustrerende...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig fornøyd med 805..

Jeg er storfornøyd med 805. Ble jo og testvinner i Lyd og Bilde. Videofunksjonen trenger jeg ikke. Bruker DVD-spilleren til dette..

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 805 fra onkyo handlet og allerede etter 4 min står man å irritere seg over at 875 ikkje var handlet...
    Om det er så ille, så har du vel en angre- byttemulighet mot 875?
    Ellers kan jeg ikke si at jeg på noen måte kjenner meg igjen i din beskrivelse av Onkyoen, selv om det kanskje er en viss forskjell mellom 805 og 875?

Er i alle fall storfornøyd med min 875, (også billedbehandlingsmessig), og synes derfor at det er litt rart at du opplever din 805 slik du gjør. :?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Om det er så ille, så har du vel en angre- byttemulighet mot 875?
    Ellers kan jeg ikke si at jeg på noen måte kjenner meg igjen i din beskrivelse av Onkyoen, selv om det kanskje er en viss forskjell mellom 805 og 875?

Er i alle fall storfornøyd med min 875, (også billedbehandlingsmessig), og synes derfor at det er litt rart at du opplever din 805 slik du gjør. :?

Vel det med at 875 virker meir spennende er nettopp at det er en del muligheter som er nevnt med den i brukerveiledningen som ikkje 805 har..
    dog nå er jo brokoblingsmuligheten meir show enn noe annet siden det ikkje funker for 5.1..
    men kunne vore spennende å testet alle som har klipsch.
    vet at den eter all strøm som det sku vore godteri

men noen revulusjon i forholdt en ax2 blir dette nok ikkje.
    selv om den lydmessig roet seg ned litt nå i kveld.

fleire som opplevde den ekstreme mengde lukt dei forsterkeren avgir når dei er nye:S

leste fleire som opplever probleme med fjernkontrollen og må si den er ikkje direkte imponerende bygd
    volumkontroll tastene henger igjen når man trykker på dei.
    her er det tydeligvis meininga at dei skal sponse produsentene for multifjernkontroll med noen kroner

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det høres rart ut at forsterkern din lukter så mye, Forsel.
    Siden du også syns den spiller dårligere enn Ax2, kan det jo tenkes at den har en liten defekt. Har ikke merket noe lukt fra hverken 875 eller 905 når jeg fikk de i hus.
    Hvor kjøpte du den? Har du mulighet til å få testet med en annen?

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger hjelp

Har koblet opp xbox 360 med komponent til Onkyo 905 som igjen er koblet til TV via HDMI, men får ikke bilde. Jeg har selvsagt tildelt rett component port

Hva kan være galt?

Har gjort dette for et halvt år siden og da uten problem så vidt jeg kan huske. I bruksanvisningen står det at hvis man bruker komponent må man også bruke samme kabel fra receiver til TV, noe jeg ikke kan huske at jeg gjorde før

Takk på forhånd

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen forklare meg hvordan dere har koblet 360 til onkyo receivere? Uansett hvordan jeg gjør det, selv om jeg kobler komponent også til TV(noe jeg er sikker på jeg ikke gjorde før da alt virket) forblir skermen blå, og det på alle komponentutgangene. Jeg kjenner irritasjon ganske godt nå

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet pga surmuling hos Scrooge

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå synes jeg du "gnåler" i overkant mye!
    Tror du må være født på en uheldig dag jeg, ettersom "alt" er galt hos deg?

Både forsterkere og en plasma-TV krever jo litt strøm for å fungere, og noe av dette går uheldigvis over i varme.
    Står man ikke ut med det, får man heller se seg om etter alternative levesett.

Nei!!
    Jeg har ingen gode forslag i så måte, ettersom jeg (og millioner av andre mennesker) forlengst har avfunnet meg med situasjonen.
    Kanskje du også bør innse at det er slik? ;-)

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finner lite info om Denon 2309/2809 her på forumet, tenkte derfor å spørre om noen hadde synspunkter på Onkyo 606 vs. Denon 2309 (eller 2809)?

Blir vel bare spec-sammenlikninger eller utenlandsoppfatninger foreløpig, men all info er god info før man velger et produkt!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    En ny tråd om dette hadde vært ypperlig. Denne tråden omhandler i utgangspunktet Onkyos 2007-modeller, så det er jo faktisk på høy tide med en ny tråd også for 2008-modellene (606, 706, 806 osv.)!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye tråden for **6 serien har jeg prøvd å dra igang en stund.

Den finner du her:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...e-6-serie.html

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Dobbelpost

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poster eit nytt innlegg så får det være om Srooge blir litt surmulen pga eg ikkje er enig med hans oppfattning av Onkyo.. gud forby...

Men testet audessy og opplever nok som mange her inne at resultatet ble noe merkelig. en annan lengre bak i denne tråden seier lyden blei mye tammere. eg oppleve ikkje det som noe stor forskjell , men meir at lyden lukkes betydelig meir inn og fjerner en del av fokuset på høyttalerene.
    merkelig i grunn. og da fulgt oppskriften til Meridan861 her inne frem med meter målet og målte ned til mm omtrent , skaffet meg tripod og det hele.(dog litt liten en:S)

Så da blir man litt rådlaus.
    lagt ut store penger på en forsterker som ikkje når opp til forventningene.
    så kan man spørre seg om forventningene var for høye.
    skal teste med noen andre kabler til diskanten. kanskje sølv ikkje passer til Onkyo? men passer til Pioneer det er litt merkelig.
    men ellers har eg gidd opp litt.

kan selge den men usikker hva som kan erstatte den?

Foreløbig konklusjon er i beste fall for onkyo uavgjort mellom den og pioneer.
    Men at den ikkje spiller nevneverdig bedre i stereo og at rom korreksjonen når helt opp til forventningene.

Noen som har noen råd til audessy????
    Merdian861 sine råd slo nok helt feil.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poster eit nytt innlegg så får det være om Srooge blir litt surmulen pga eg ikkje er enig med hans oppfattning av Onkyo.. gud forby...
    Jeg, surmulen?
    Da synes jeg heller du skal gå litt i deg selv. ;-)

Jeg har ingen problemer med å forstå at andre har forskjellig syn på ting enn jeg selv har, og respekterer selvsagt det, men det var altså ikke poenget.

Derimot blir jeg jo litt oppgitt når du tyr til de usaklighetene du la for dagen, og som fremkalte min reaksjon, i posten som du nå har slettet.

Jeg synes at du underveis har fått ganske mange tips og gode råd i denne tråden, uten at det synes å hjelpe det minste?
    Eksempelvis: Ett av rådene har jo også vært å få sjekket receiveren, mtp eventuelle feil. Men kan ikke huske å ha lest at du har gjort noe med det?

Uansett:
    Nå skal du få slippe flere innlegg herfra. Jeg ser ingen mening i at mine innspill og synspunkter skal avstedkomme ubehageligheter, hverken for deg, meg, eller andre som leser denne tråden.

Lykke til videre!

Side 45 av 50 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •