Onkyos nye recivere ! - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 50 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 992
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dette var en gladmelding:-)

Etter å ha vurdert frem og tilbake leeenge. Drømt, tenkt og grubla tok jeg endelig mot til meg nå som 805en var noe billigere. Vurderte å vente på 806, men i dag klarte jeg ikke lengre og 805 er bestilt. Etter å ha lest 805vs806 her på forumet ble jeg glad. Selv om jeg ikke skjønner alt dere skriver:-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye serien ser innbyde ut ja...

Ser blant annet THX Ultra Plus er til stede.
    Bra en ikke har penger til og bytte reciver :-O

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor dømmer dere den nye serien til Onkyo uten engang å ha hørt eller lest tester av produktet ?

Oppgitte spesifikkasjoner sier ikke noe om at det låter bedre/dårligere.

Kan man på 905 velge å buke sone 1 og 2 samtidig ? Og f.eks koble 12v trigger til effekttrinnet som brukes på main front ?
    Slik at man kan lure 905 til å slå på/av effekttrinnet man benytter...
    Irriterende at xx5 serien ikke har flere triggermuligheter !

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg sitter og vurderer Onkyo 805 fra Amzon nå.

$689.92 skulle vel tilsvare ca 3500 norske, og da ca 5000-5500 ferdig levert og momset hjem til meg.

Men har denne forsterkeren mulighet til å slå av høytalerutgangene med fjernkontrollen slik at jeg bare får lyd på hodetelefonene?

Jeg mener at gode gamle 555 hadde denne funksjonen at man kunne skru av på A og B høytalere med fjernkontrollen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler sterkt på at Onkyo kommer med en dårligere kombinasjon av DAC, effekt og lydkvalitet i sin x06 serie . Onkyo har ofte vært outsider mot f.eks Yamaha, Denon og HK. Men jeg syns de altid har hatt produkter som har tatt alt det gode ifra disse og gitt til de "fattige".

Men vi får se da .

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hvorfor dømmer dere den nye serien til Onkyo uten engang å ha hørt eller lest tester av produktet ?

Oppgitte spesifikkasjoner sier ikke noe om at det låter bedre/dårligere.

Kan man på 905 velge å buke sone 1 og 2 samtidig ? Og f.eks koble 12v trigger til effekttrinnet som brukes på main front ?
    Slik at man kan lure 905 til å slå på/av effekttrinnet man benytter...
    Irriterende at xx5 serien ikke har flere triggermuligheter !
    Du trenger jo ikke å være rakett ingenør for å forstå at hvis du setter inn en boble motor i ferrarien så blir det ikke noe futt. De dacene som er satt inn i 806 er noe billig greier, all vekta som forsvant vil nok tydelig vise seg på lyden.

+ At onkyo sier jo selv at den er under 805.

Newcomer Mr Durden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å, som jeg gleder meg til å lese om 906.
    Jeg klarer nesten ikke vente.

Ingen ny informasjon angående når informasjon om 906 kommer?

Kom ikke 905 ut samtidig som 705, 805, 875? Var vel bare 605 som slapp ut av døren litt før? Eller husker jeg feil?

edit:

Har sett på disse sidene, men det er vel ingenting offisielt fra våre venner i Japan enda?

ONKYO TXNR906 << UK >> AVLAND Onkyo TX-NR906 Home Cinema Dolby True HD & DTS HD Master Audio Receiver

Onkyo 906-876-806 Receiver Comparison

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zicoz
    Hei, jeg sitter og vurderer Onkyo 805 fra Amzon nå.

$689.92 skulle vel tilsvare ca 3500 norske, og da ca 5000-5500 ferdig levert og momset hjem til meg.

Men har denne forsterkeren mulighet til å slå av høytalerutgangene med fjernkontrollen slik at jeg bare får lyd på hodetelefonene?

Jeg mener at gode gamle 555 hadde denne funksjonen at man kunne skru av på A og B høytalere med fjernkontrollen.
    Var absolutt ikke gærn pris.. men er det gratis frakt ? står free shipping der.. eneste blir da 25% moms i tillegg til prisene der ?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sender bare innenfor USA de.. hmm..

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er gratis frakt i USA, og så må du ut med 3-500kr i frakt for å få den over fjorden. Og så dukker det opp ei regning pålydende 25% noen uker senere.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sender hitover, fordi om det bare står til USa altså ? Må sende mail og spørre om de kan sende hit da eller ?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, de sender ikke hit, men det er derfor man har Jetcarrier.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du kan ikke skru av høytalerne, men i det øyeblikk du plugger inn hodetelefonen så kommer det kun lyd i hodetelefonene.

I og med du nevner A og B høytalere, betyr det at du bruker "sone 2" funksjonen til receiveren til å koble til en hodetelefonforsterker e.l.? I så fall har jeg ingen anelse hvordan det vil fungere, skjønt det kan kanskje ordnes i setup menyen.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som tidligere var A og B er muligens blitt zone 1 og 2 nå.

På eldre modeller var det ihvertfall slik at:

A - hovedbiten med surround
    B - ekstra stereoutgang.

De recieverene jeg snakker om er vel 10 år gamle og ikke av dyreste slaget så de hadde ikke noe særlig setup muligheter, men de hadde to knapper.

1 for A utgangen
    1 for B utgangen

Og du kunne skru av eller på begge disse slik at du kunne ha lyd på

A-utgangen
    B-utgangen
    Både A og B utgangene (Da får du bare stereo-lyd, ingen surround)
    ingen av utgangene (bare hodetelefon)

Men hvordan fungerer det med at de slår seg av om du plugger inn hodetelefonene da? Skrur de seg av om du bare plugger inn en ledning uten hodetelefoner på, eller må den oppdage at det faktisk er ett par med øreklokker på enden.

Altså hva skjer om jeg plugger inn en slik

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvordan fungerer det med at de slår seg av om du plugger inn hodetelefonene da? Skrur de seg av om du bare plugger inn en ledning uten hodetelefoner på, eller må den oppdage at det faktisk er ett par med øreklokker på enden.

Altså hva skjer om jeg plugger inn en slik
    Hvis du plugger i en 3.5mm til 6.3mm adapter uten hodetelefoner i, så koples høytallerene vekk. Det sitter en bryter inni hullet som gjør den jobben.

Det beste for deg høres nesten ut som å bruke Zone 2 RCA til en hodetelefon forsterker, da kan du styre alt manuelt fra fjernkontrollen går jeg ut i fra.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Var absolutt ikke gærn pris.. men er det gratis frakt ? står free shipping der.. eneste blir da 25% moms i tillegg til prisene der ?
    er ikkje dei forsterkerene på 120 v strøm kontakt da`??

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Du trenger jo ikke å være rakett ingenør for å forstå at hvis du setter inn en boble motor i ferrarien så blir det ikke noe futt. De dacene som er satt inn i 806 er noe billig greier, all vekta som forsvant vil nok tydelig vise seg på lyden.
    boblemotor? spesifikasjonene er de samme, bortsett fra småpirk på ampere nivå.
    hvordan vet du at Cirrus Logic er noe billiggreier sammenlignet med Burr-Brown som stod der før, har du sjekket prisen eller bare navnet?
    606 er ifølge månedens hjemmekino bedre enn forgjengeren, med full karakter.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forsel
    er ikkje dei forsterkerene på 120 v strøm kontakt da`??
    hmm..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    hvordan vet du at Cirrus Logic er noe billiggreier sammenlignet med Burr-Brown som stod der før, har du sjekket prisen eller bare navnet?
    Nå er det vel typisk at Cirrus Logic er brukt i billigere utstyr (spesielt i pc verden), mens Burr Brown er brukt i dyrere utstyr.

Forsto det sånn av forsterkern har mistet en god del kilo ja. + At som du sier den er betraktlig mer strømsvak.

Nå har jo også 2 stykker fått bekreftet at 806 at denne er dårligere enn 805 når det kommer til lyd. Det sto vel i tråden på avsforum.

Tipper på denne bli lansert på rundt 9000 kroner kontra 805 som ble lansert rundt 12000. De vil nok selge mere 876.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    Men når importøren sier at 806 vill bli rimlegere enn dagens 805 og at onkyo bekrefter at den blir litt nedgradert i forholdt 805 for å lage større differens mellom 806 og 876 ..

med andre ord du påstår importøren har feil og du har rett

Side 44 av 50 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •