Onkyos nye recivere ! - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 50 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 992
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er 805 i hus, kom med nyeste firmware.

Nedkoblet er både yamaha rx-v1700 + Rotel RB-1070 effekt forsterker.

Tung og stor var den. Sikkert solid bygget. Håper den varer i mange år. Er vel made in Japan denne kanskje?

Har hørt på 2 channel PCM Celine Dion blu-ray konsert. For å si det som det er, det høres bra ut. Kanskje hakket annerledes enn Yamaha men svinger mot det positive. Flinkere til å fylle rommet med lyd, mer luftig kanskje. Det var ikke noe negativt å sette fingern på.

Men har som sagt et par spørsmål:

1. Subben satte jeg midt i mellom music og movie og volum der jeg brukte å ha den før på gamle yamahaen. Er dette en grei instilling før setup kjøres?

2. Under setup skal den ha 3 forskjellige lytte posisjoner som minimum, måtte jo dra bort en ekstra stol, vanligvis brukes bare 2 stoler her. Kan jeg ikke optimalisere bare for en posisjon? I så fall hvordan gjør en det? La micen stå på samme plass alle 3 gangene?

3. Double bass stod til on etter at jeg kjørte setup. Skrudde av dette. Kanskje det stod til on default før setup ble kjørt? I så fall bør jeg vel kanskje kjøre setup på nytt?

4. Frontene mine stod til Large satte dem til å kutte på 80Hz siden bassen fra subben er mye bedre fra 40-80Hz (tam bass med bare høyttalerne). Eller kanskje det var pga at double bass stod til on? Regner med at dette er greit å kutte på 80Hz.

5. Demping på kanlene, det meste stod til -7db til -8db. Har ikke gjort noe med dette, bruker dere å sette alle kanalene til 0db?

6. Theater Dimensional stod til wide, høyttalerne er vinklet litt imot stolen, ikke helt imot stolen, regner med at wide setting er grei da? Er det best å få høyttalerne i posisjon narrow?

Ellers var det ikke noe negativt jeg merket, jo kanskje 1 ting, av og til når jeg switcher mellom kilder kan jeg se litt grå snø et par sek (det som henger igjen fra big bang ).

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan svare litt ut fra min erfaring med 875'en.

1. Sub, kjørte audyssey setup og økte med ca4db(3-5er jeg blitt anbefalt)
    2. Lytteposisjon 1 blir i sweetspot, tok 7 målinger selv, funket bra hos meg.
    3. Double bass: da hjelper frontene sentern med bassen..har du deling på 80Hz er den av
    4. Her på forumet har jeg blitt anbefalt å dele på 80Hz, har frontene på large selv. Bi-ampet frontene.
    5. La disse stå som de er, eller du kan sette deg i sweetspot og justere litt etter øret
    6. Har den på wide selv, men det står i manualen hvordan du skal sette denne opp mot HT plassering mener jeg.

Blir kun sort bilde når jeg switcher.

Har justert senter opp noen db.

Men uansett er det det du synes høres best som gjelder

Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Kan svare litt ut fra min erfaring med 875'en.

1. Sub, kjørte audyssey setup og økte med ca4db(3-5er jeg blitt anbefalt)
    2. Lytteposisjon 1 blir i sweetspot, tok 7 målinger selv, funket bra hos meg.
    3. Double bass: da hjelper frontene sentern med bassen..har du deling på 80Hz er den av
    4. Her på forumet har jeg blitt anbefalt å dele på 80Hz, har frontene på large selv. Bi-ampet frontene.
    5. La disse stå som de er, eller du kan sette deg i sweetspot og justere litt etter øret
    6. Har den på wide selv, men det står i manualen hvordan du skal sette denne opp mot HT plassering mener jeg.

Blir kun sort bilde når jeg switcher.

Har justert senter opp noen db.

Men uansett er det det du synes høres best som gjelder

Lykke til!
    Takker for svar.

1. Tenkte på åssen instillinger du hadde stilt direkte/fysisk på subben før du kjørte audyssey? F eks volum og Hz stille? Jeg kan vri et hjul mot music eller movie. Lot den stå midt i mellom.

2. Tok du 7 målinger med å la micen stå på samme plass alle 7 gangene? Altså stå i sweetspot alle 7 gangene? Eller flytta du den til en annen sitte plass på nummer 2 osv?

3 & 4. Jeg også har bi ampet, men av en eller annen grunn er disse Tannoyene tamme i bass 40-80Hz på endel musikk ikke på all (Dette er en HT sak ikke receiver, har hørt samme versjon produsert noen år etter med mye bedre bass). Subben spiller mye bedre enn mine HT i 40-80Hz. Så jeg setter 80Hz deling på frontene uansett. Double bass av, letter vel strøm sug til front low, mer til diskant og senter

Er normalt bare sort bilde her også, men har hent at jeg har sett snø. Tror dette skjedde på PS3 reboot eller firmware upgrade, husker ikke.

Å må jeg bare si hvor mye bedre denne forsterkern er med HTPC enn Yamaha. Den får full farge 0-255 i stedenfor avkutta farger med Yamaha 16-235. + at den fungerer strøkent med LPCM lyd fra de nye ati 4850 korta, det gjorde ikke Yamahaen.

Er kjempe fornøyd. Denne forsterkern er en keeper! Terningkast 6 fra meg så langt i alle fall. Merkelig å ha en ting som virker så bra, mangler jo ingenting!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    2. Tok du 7 målinger med å la micen stå på samme plass alle 7 gangene? Altså stå i sweetspot alle 7 gangene? Eller flytta du den til en annen sitte plass på nummer 2 osv?
    Det er en annen som har gitt en liten gjennomgang eller noe slikt av romkorrektsjon fra Audyssey:http://avforum.no/forum/receivere-fo...vc-a1hd-5.html

Det han gjorde var å ta en midt i lytte possisjon, så en på hver side av hode eller noe slikt. Les linken, hørtes fornuftig ut.

Men det skal ikke være noe problem å ta alle målingene i sweetspot.

Siden du har 2 stoler, og 3 målinger, så ta en midt i ørehøyde i hver stol, så ta en midt i mellom.

Eller gjør som meg, dropp hele greie. Fikk mye bedre lyd med å få kjøre med dB måler. Men dette var forrige gjenerasjons romkorrektsjon (fra 2006). Skal selvfølgelig teste på nytt når jeg får Audyssey i min nye Marantz.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Takker for svar.

1. Tenkte på åssen instillinger du hadde stilt direkte/fysisk på subben før du kjørte audyssey? F eks volum og Hz stille? Jeg kan vri et hjul mot music eller movie. Lot den stå midt i mellom.

3 & 4. Jeg også har bi ampet, men av en eller annen grunn er disse Tannoyene tamme i bass 40-80Hz på endel musikk ikke på all (Dette er en HT sak ikke receiver, har hørt samme versjon produsert noen år etter med mye bedre bass). Subben spiller mye bedre enn mine HT i 40-80Hz. Så jeg setter 80Hz deling på frontene uansett. Double bass av, letter vel strøm sug til front low, mer til diskant og senter

Er normalt bare sort bilde her også, men har hent at jeg har sett snø. Tror dette skjedde på PS3 reboot eller firmware upgrade, husker ikke.

Å må jeg bare si hvor mye bedre denne forsterkern er med HTPC enn Yamaha. Den får full farge 0-255 i stedenfor avkutta farger med Yamaha 16-235. + at den fungerer strøkent med LPCM lyd fra de nye ati 4850 korta, det gjorde ikke Yamahaen.

Er kjempe fornøyd. Denne forsterkern er en keeper! Terningkast 6 fra meg så langt i alle fall. Merkelig å ha en ting som virker så bra, mangler jo ingenting!
    Jeg har subben som LFE off, glemte å si det. Dvs at reciver justerer delingen på sub.

Står i manualen hvordan du skal måle, hadde på 7 forskjellige sitteplasser...men har bare 5 i sofan
    Bør ha minst 3 målinger..nr 1. på sweetspot 2 og 3 på hver side...husker ikek hvilken side som er først, men dette står i manualen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk meg en 875 idag Etter å ha brukt litt (mye) tid på å få koblet opp og stilt inn denne, har jeg fortsatt to problem.

1. Får ikke 12v trigger til å samarbeide. Vil egentlig ha denne til å skru på effektforsterkerene, men det er ikke mulig så vidt jeg kan se. Onkyo har laget den slik at den kun kan brukes til å aktivere sone2 forsterker. (noe jeg heller ikke får til å virke)
    Kan noen bekrefte at det ikke lar seg gjøre å "remotestyre" effektforsterkerene fra onkyoen? Noen som evt har noen tips for å få trikset dette til å virke?

2. Finner ikke kodene for å programere fjernkontrollen til alle komponentene mine. I listen som fulgte i bruksanvisningen er det bare listet halvparten av kodene jeg trenger, og det var bare halvparten av de som virket...
    Noen som kanskje har en link til en ekstern hjemmeside med fler koder eller noe. Dette fantes til den gamle denon recieveren min...
    Fikk samsungTV til å virke.
    Fikk ikke Grundigdekoder eller Pioneer DVDspiller til å virke.
    Fant ikke koder til Cambridge Azur 640.

Spesielt fint hadde det vært å få 12v trigger til effektforsterker, så hvis noen har tips angående dette hadde det vært veldig fint!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har kodene til Canal Digital sin lille sorte satelit HD mottager?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hvertfall funnet ut at det forskjellige koder, avhengig av merke og fjernkontroll.
    Gamle denonrecieveren min brukte helt andre koder enn den nye Onkyoen, på nøyaktig samme komponent.
    Skal begynne å lete på nettet etter om det finnes en oversikt over koder for onkyo fjerkontroller til diverse komponenter. Hvis noen her inne vet om en slik er det fint om dere slenger ut adressen..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ingen slik side med mine begrensede kunnskaper om nettsurfing...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kneppelyd ved kanalskifte

Fikk min 606 levert her om dagen. Min kom også med engelsk stikk-kontakt og overgang.

Men til saken:

Har HD-dekoder fra Get. For å få dolby digital må man her kjøre lyden over spdif istedet for HDMI. Ved vanlig lyd på HDMI opplever jeg ingen problemer. Hvis jeg derimot kjører DD via spdif oppstår det en veldig høy og ubehagelig "kneppelyd" hver gang jeg skifter kanal.

Normalt problem? Noe jeg kan gjøre?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et spørsmål. Hvis jeg kjøper bak høyttalere av lavere kvalitet, vil da rom korrigeringen endre lyd karakteren min på frontene til det værre?

Husker at på min tidligere Yamaha RX-V1700 kunne jeg sette yapo til front slik at den ikke endret frontene, bare de andre.

Er det noen lignende mulighet på min onkyo 805? Eller bør jeg vente til jeg får tak i noen brukte Eyris 1 som matcher frontene mine sin lyd karakter perfekt?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har nyeste versjon av 805 - er det mulig å endre delefrekvensen til sub lavere enn 80 hz nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Dere som har nyeste versjon av 805 - er det mulig å endre delefrekvensen til sub lavere enn 80 hz nå?
    40 50 60 70 osv på front + center. 80Hz og oppover på LFE sub setting.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Kjipt å ikke kunne ha lavere deling på LFE, men Onkyoene er jo veldig godt på lydsiden, og derfor vurderer jeg en 805 på nytt igjen. Dog kommer jo 806 snart ut så det blir som vanlig vanskelig å velge...

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet eg leste en plass her på forumet om skjulte menyer til Onkyoene, hvor man kan finne temp, osv ved og trylle på rette knappene. Men finner ikke sidene på forumet igjen.. har søkt også, men er vanvittig mye og lese igjennom når man søker på Onkyo:-D
    Noen som har den lagret denne siden???

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Ok. Kjipt å ikke kunne ha lavere deling på LFE, men Onkyoene er jo veldig godt på lydsiden, og derfor vurderer jeg en 805 på nytt igjen. Dog kommer jo 806 snart ut så det blir som vanlig vanskelig å velge...
    Er selv ny med denne ampen, hadde ikke noe deling på sub på den gamle yamahaen, der var det kun deling på front/center/og bak høyttalere. Hva mener du egentlig med deling på sub? Skal ikke suben bare ta alt under Hz som du deler de andre høyttalerne på + LFE kanal? Hva er formål med deling på sub? Min stod automatisk til 80Hz.

Det var vel noen rykter på avsforum om at 806 kommer til å bli dårligere enn 805 pga mye lavere vekt. Hvis ryktene stemmer blir den nok ikke så strømsterk. De snakket om at 806 blir mer som dagens 705 med tanke på strømstykre. Vel som sagt bare rykter.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at du kan velge hva som skal sendes til LFE - på Onkyoen kan du ikke velge lavere enn under 80 hz.

Newcomer milan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er fordelene med deling på eks 80Hz?

Hei. Jeg fikk min 606 i går og kjørte ivrig gjennom en runde romkorreksjon. Til slutt lagret jeg det den hadde kommet frem til. Mener det stod
    Front: Full range, Sub: Yes
    ... eller noe i den gata.
    Ser dere gutta med peiling prater om deling osv. Mine spørsmål blir da:
    1) Er det noe å hente for en fyr med utrent øre med en slik deling?
    2) Hvordan gjøres det?
    3) Er det kun i reciever jeg skal endre eller må jeg gjøre noe spes med suben også?

Beklager "grønnskolling"-spørsmålene, men er meget takknemlig for evt svar!

God sommer!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en skal ha front til full range burde vel double bass stå på. Når den kjørte setup med meg stod også front til full range + double bass. Men double bass sender den vel bassen både til frontene og subben.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lavere deling av sub pleier hos meg ofte å resultere i at den forsvinner mer i lydbildet, men 80 er ikke voldsomt høyt, men ofte har jeg opplevd at 60 hz fungerer enda bedre. Det er jo ikke verre enn at man gir frontene deling på 50 hz og bruker delefilter på subben til å filtrere vekk det over.

Alt dette vil jo variere utifra hvor du har sub i forhold til fronter osv...

Gratulerer med receiver, Milan!

Side 41 av 50 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •