Onkyos nye recivere ! - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 50 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 992
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Satt nettopp og kikket litt på specs på x05 serien. Ser at 705 har DAC fra Cirrus Logic, mens de høyere opp har Burr&Brown.

Er det noen forskjell i klang på f.eks. 705 og 805?
    Så vidt jeg har fått med meg så skal de være ganske like klangmessig. Den støreste forskjellen skal stå mellom 905 og de andre, da denne har en litt annen forsterker teknologi under panseret.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    905 er uansett uaktuelt.

Grunnen til at jeg evt. vil satse på 705 er at jeg har effektforsterker til fronter, så da er ikke effektbehovet så stort. Har en 701 nå, den begynner å gå ut litt på dato med både HD-DVD spiller og PS3 i heimen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm, stusset litt over noe med min nye 606 ang strømkabelen. Den som sitter fast i forsterkeren ender i en amerikansk/japansk plugg. (litt usikker på hva det er)
    Med følger en vanlig strømkabel lik det som brukes til PC, men det er ikke noen inngang for det bak på Onkyo'n!

Vet det bare er å kutte ledningen og feste en adapter men virker litt rart for min del.

PS: jeg har europeisk verson ja.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har europeisk versjon er det nok en engelsk plugg som sitter der.

Er du sikker på at det ikke er en utbyttbar powerkabel på receiveren?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, fant ut at det var en engelsk kabel.
    Det eneste strømuttaket til recieveren sitter til øverst i det høyre hjørnet på dette bildet http://www.eu.onkyo.com/ir_img/16067478_ac78401d85.jpg.
    Den ledningen ender opp i en engelsk plugg som ikke er mulig åpne på noen måte. Tviler litt på at jeg må skru opp forsterkeren for å bytte ledning, virker i hvertfall litt tungvint eller hur? :-?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sannelig.

Du må enten inn i receiveren og bytte kabel eller bytte plugg på den du har.

Hvilken tulling er det som legger ved en apparatkabel som ikke kan brukes?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er den kjøpt? jeg kjøpte min gjennom Mono, der også henger strømkabelen fast i selve recieveren, men jeg fikk i det minste riktig utgang på denne. Fast strømkabel ett ledd i å minske uønsket parallellimport?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd. Spørsmål rundt forhandler/pris tas under "Produkt -og prisjakt".

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rakk visst ikke å se noe før lygren redigerte :twisted: Men går ut ifra det ikke er gjennom norsk marked ihverfall. Jeg har som sagt normal strømkabel på min og ikke opplevd at noen andre har fått dette.

Er forøvrig storfornøyd med SR606... ihvertfall frem til de større seriene kommer med nye oppdateringer.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når de større versjonene (805\875\905) kommer med oppdateringer?
    Kunne gjerne tenkt meg en reciever med 6HDMI innganger.. Mulighet for streaming av video fra pc hadde heller ikke gjort noe..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge det han fra Mono sa trodde han de skulle få de inn i begynnelsen av September ihvertfall. håper så klart at de kommer før det. Ser nok ut som det fort kan hende at SR606 blir nedgradert til hytte annlegg :twisted:

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jurgeeen
    ja, fant ut at det var en engelsk kabel.
    Det eneste strømuttaket til recieveren sitter til øverst i det høyre hjørnet på dette bildet http://www.eu.onkyo.com/ir_img/16067478_ac78401d85.jpg.
    Den ledningen ender opp i en engelsk plugg som ikke er mulig åpne på noen måte. Tviler litt på at jeg må skru opp forsterkeren for å bytte ledning, virker i hvertfall litt tungvint eller hur? :-?
    Du må være forsiktig med å bytte kabelen selv, eller klippe av støpselet for å sette på ett norsk ett.
    Du kan risikere å miste garantien på forsterkeren da. Jeg ville levert den inn til en Onkyo forhandler og bedt de om å bytte kabelen for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare det, men spørs jo hva strømstyrke den har, mener jeg ikke har vippebryter på min, men at det står bakpå at den KUN takler 230v om han har det samme med 110v feks. vil ikke det fungere. Klippe ledningen er vel ikke akkuratt topp for garantien sin del heller nei :???:

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har samme spenning i Uk som i Norge så det er ikke noe problem.

Det enkleste er å kjøpe en engelsk stikkontakt og plugge orginalkabelen rett i den. Da trenger man ikke å gjøre noe med receiveren.

Overganger til/fra engelsk stikkontakter får man lett tak i på steder som selger reiseartikler. Jeg har kjøpt en fin samlig med sånne overganger på flyplasser. De koster bare en hundrelapp.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AV shop har ordnet opp og har sendt meg en overgang så dette gikk fint. "venter i spenning" :-D
    Har i mellomtiden kjøpt meg B&W 683 så dette burde bli et passelig studentanlegg Har hørt at disse er litt kravstore når det gjelder kraft, men satser på at Onkyo'n vil klare dem, eller hur?

Noen som har testet sin 606 ennå?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg onkyo 805 i dag. Har et par spørsmål.

1. Denne støtter deep color sant (ser de reklamerer med dette på 606 men ikke på 805)?

2. Har ikke bak høyttalere enda (solgte de gamle), kan hende det blir en stund til jeg finner tannoy eyris 1 brukt i lys farge. Bør jeg låne noen billige bare for å kjøre rom setup så koble dem ut etterpå?

Takker for svar.

LOL så denne på avsforum: just ordered my refurbished 805 from ShopOnkyo... and for $475!!! *Does happy dance in living room*

Det er 2375 kroner det.

Da burde vel prisen være ca 2375+1000 kroner i fortjeneste x 1,25 moms = 4218.-

Min såkalte bra pris er 10 000 lol!

Blir nesten kvalm av sånne pris forskjeller. Hvorfor finner vi oss i alt her i Europa? Vi fåt ting senere og vi betaler normalt mye mer (bortsett fra data deler/utstyr da). På tide å gå ut og protestere, brenne ned onkyo norge (som ikke finns rofl).

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Bestilte meg onkyo 805 i dag. Har et par spørsmål.

1. Denne støtter deep color sant (ser de reklamerer med dette på 606 men ikke på 805)?

2. Har ikke bak høyttalere enda (solgte de gamle), kan hende det blir en stund til jeg finner tannoy eyris 1 brukt i lys farge. Bør jeg låne noen billige bare for å kjøre rom setup så koble dem ut etterpå?
    Det er nok ingen vits i å bruke ett par bakhøytallere kun for kalibrering. Man skal kalibrere etter hva man bruker. Setter man inn nye høytallere, så kalibrerer man på nytt.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "refurbished" er sansynligviset pent ord for brukt? i tilegg utgått. 576 koster jo mer ny fra samme sjappe enn hva han betalte.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet om 805 støtter deep color?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Ingen som vet om 805 støtter deep color?
    Deep Color ligger vel i HDMI 1.3 spekifikasjonene, så det burte den.

Men det er vel ingenting som bruker Deep Color i dag uansett. Ingen Blu-ray filmer. Det kommer kanskje noen spill til PS3 etter hvert, men ikke noen nå som jeg vet om.

Uansett så er det kun noe som skal igjennom forsterkeren, og så lenge man kun henter ut lyden i den, så kommer det vel heller ann på utstyret som sender.

Side 40 av 50 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •