Onkyos nye recivere ! - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 50 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 992
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for utfyldende svar!
    Posten din solgte inn 705 som få andre, så da blir den bestilt om ikke lenge
    (hvor dyp er receiveren forresten?)

Hvilke høytalere har du sammen med din Onyko?

Jeg vurderer Dali sine Ikon 5 høytalere.. Har nå Dali Concept og er fornøyd med Dali som merke =)
    Jeg vurderte Klipsch i en venning, men lang innspillingstid samt at jeg savnet noe dybde gjør at jeg trolig holder meg unna Klipsch for nå.

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sjom
    Takk for utfyldende svar!
    Posten din solgte inn 705 som få andre, så da blir den bestilt om ikke lenge
    (hvor dyp er receiveren forresten?)

Hvilke høytalere har du sammen med din Onyko?

Jeg vurderer Dali sine Ikon 5 høytalere.. Har nå Dali Concept og er fornøyd med Dali som merke =)
    Jeg vurderte Klipsch i en venning, men lang innspillingstid samt at jeg savnet noe dybde gjør at jeg trolig holder meg unna Klipsch for nå.
    Jeg har ikke noe bra høyttalere :lol: Men jeg mener å ha hørt at Klipsch og Onkyo sammen kan bli litt skarpt, Onkyo skal vel ha en litt lys klang og ellers balansert og klar lyd, så den passer kanskje best med høyttalere som ikke er så hissige i diskanten?

Ellers, jeg kjører 5.1, bruker 4x Dynavoice F6, en senterhøyttaler i samme serie og en XTZ 10" som jeg er veldig fornøyd med. Dynavoice høyttalerne er ganske bassfattige (selv om de er litt bløte i bassen), så jeg deler på 80hz og har subb på på både stereo og kringlyd. Til kritisk musikklytting er dette ihvertfall ikke et oppsett du bør ha, men i stereo-modus med subb på spiller det ihvertfall med mye liv og engasjement, og det er litt moro å høre på, litt rølp og litt party.

Til film synes jeg lyden er riktig så god, men det hadde gjort seg med større senter (som jeg fikk råd om da jeg handlet inn anlegget! Skulle ønske jeg tok det rådet nå ja..), etter Audyssey-kalibrering er senteren stilt inn til -3dB, og for å få frem dialog tydelig i film slik at den ikke drukner i lyd fra F6'ene må jeg opp på ihvertfall +3dB, en ganske stor økning altså.

Skal nok kjøpe ny frontrekke når lommeboka tykner (litt vanskelig med dagens børstilstander, har tapt mye penger i år), men vet ikke helt hva det blir til. Har mest lyst på Dynaudio akkurat nå, men det endres jo fortløpende..
    Kjøpte i utganspunktet disse kun for å ha til jeg fikk kjøpt meg ordentlige fronter og skulle deretter kjøre 7.1, men slik jeg bor nå er det kanskje litt vanskelig å få til en 7.1 løsning som ikke ser helt borti natta ut, og det er vel heller sjeldent med 7.1 lyd på DVD uansett.. åssen det er på blu-ray vet jeg ikke men. Er ikke spesielt fan av slik kanalekspandering heller, men det hjelper litt på stereo-film (nedlastede TV-serier e.l.)

Ny frontrekke skal jeg uansett ha, men det blir nok en stund til! Kjerringa maser på kjøter også, og må nok pent bøye meg for det ønsket..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har forslag til fronthøyttalere som passer godt til min 705? Helst med en litt varm klang og mye trøkk og tyngde i midbassen (men allikevel med god "snert"). Trøkk og dynamikk er stikkord.
    Gjør ikke noe om diskanten er bittelitt hissig, bare ikke den blir fæl og skjærende. Bra om det går å få en passende senter også, men ikke noe krav. Trenger ikke spille bråhøyt.

Prisklasse rimelig, maks 5000, og helst enda mindre (raka fant). Søker bare etter modeller/produsenter som kanskje har slik lydsignatur, og er ute etter å få mye for pengene.

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat fått meg Onkyo 805 og lurer på hva slags lyd/audio oppsett (knapp) dere har valgt til film (har 7.1 oppsett) ??? Skal den stå på surr eller THX eller...?? Jeg bruker PS3 til kilde og kjører da PCM inn i reciveren! Bare lurte på om noen hadde noen greie tips på hva de syns er "best" hos seg selv!?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    Har akkurat fått meg Onkyo 805 og lurer på hva slags lyd/audio oppsett (knapp) dere har valgt til film (har 7.1 oppsett) ??? Skal den stå på surr eller THX eller...?? Jeg bruker PS3 til kilde og kjører da PCM inn i reciveren! Bare lurte på om noen hadde noen greie tips på hva de syns er "best" hos seg selv!?
    Hei! Det beste er at den står på samme format som kilden egentlig er. Hvis du ser på DVD med DTS 5.1 lydspor trykker du på "Surround", da skal du få opp DTS så sant du ikke har stilt inn spilleren din feil. Ser du på film med THX-lyd lønner det seg kanskje å bruke en THX-modus, men i THX-modus overstyres b.l.a. mye av audyssey, kanal-gain osv, så jeg bruker ikke THX-modusene.

På PS3 kan det hende at det står "Multichannel DVD/HD Audio" istedenfor f.eks Dolby Digital eller DTS når du velger surround-modus, dette pga PS3'n dekoder formatet og sender det som PCM til receiveren (som du nevner). Regner med du har koblet til via HDMI, og ikke optisk/coax digital.

Men du skal i utgangspunktet _ikke_ ha muligheten til å velge DTS Neo:6, NeuralTHX, Dolby PLII Movie/Music/Gaming etc. når du ser på Blu-ray eller DVD.

Siden du har 7.1 oppsett kan det hende du kan velge en modus eller to som lar deg oppmikse 5.1 til 7.1 lyd når du spiller av DVD med DTS eller DD lydspor. Men hvis du får opp alle modusene som oppmikser stereo til 5.1 eller 7.1 lyd, da er det noe galt. Da må du antageligvis justere noe på PS3'n din.

Hvis du noen gang ser på film som er i stereo (TV-serier etc) og ønsker å oppmikse dette til multikanal må du nesten prøve deg frem og se hvilke du liker best, selv foretrekker jeg vanligvis Dolby PLII Movie da den er litt flinkere til å skille dialog fra lydeffekter etter min erfaring.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcberg
    Hei! Det beste er at den står på samme format som kilden egentlig er. Hvis du ser på DVD med DTS 5.1 lydspor trykker du på "Surround", da skal du få opp DTS så sant du ikke har stilt inn spilleren din feil. Ser du på film med THX-lyd lønner det seg kanskje å bruke en THX-modus, men i THX-modus overstyres b.l.a. mye av audyssey, kanal-gain osv, så jeg bruker ikke THX-modusene.

På PS3 kan det hende at det står "Multichannel DVD/HD Audio" istedenfor f.eks Dolby Digital eller DTS når du velger surround-modus, dette pga PS3'n dekoder formatet og sender det som PCM til receiveren (som du nevner). Regner med du har koblet til via HDMI, og ikke optisk/coax digital.

Men du skal i utgangspunktet _ikke_ ha muligheten til å velge DTS Neo:6, NeuralTHX, Dolby PLII Movie/Music/Gaming etc. når du ser på Blu-ray eller DVD.

Siden du har 7.1 oppsett kan det hende du kan velge en modus eller to som lar deg oppmikse 5.1 til 7.1 lyd når du spiller av DVD med DTS eller DD lydspor. Men hvis du får opp alle modusene som oppmikser stereo til 5.1 eller 7.1 lyd, da er det noe galt. Da må du antageligvis justere noe på PS3'n din.

Hvis du noen gang ser på film som er i stereo (TV-serier etc) og ønsker å oppmikse dette til multikanal må du nesten prøve deg frem og se hvilke du liker best, selv foretrekker jeg vanligvis Dolby PLII Movie da den er litt flinkere til å skille dialog fra lydeffekter etter min erfaring.
    Hei! Takk for godt svar :-) Jeg kjøre med hdmi ja ! Men når jeg ser på en bd så står det multi chanel (og med veldig liten tekst PCM ved siden) ! Det stemmer vel helt til PS3 klarer å sende dts ma via bitstr. Ikke sant???

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Takk for godt svar :-) Jeg kjøre med hdmi ja ! Men når jeg ser på en bd så står det multi chanel (og med veldig liten tekst PCM ved siden) ! Det stemmer vel helt til PS3 klarer å sende dts ma via bitstr. Ikke sant???
    Ja det skal stemme bra det Så kan du jo se om du liker lyden bedre med THX-modus på. Jeg gjorde iallefall ikke det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Slettet*

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcberg

Jeg ser all film med Dolby Pro Logic IIx da jeg jo ønsker å benytte meg av alle 7 kanalene og det er jo nettopp dette den modusen er bra på.

I tillegg har jeg alltid THX aktivert da jeg synes dette gir bedre lyd enn uten, denne modusen endrer ikke på parametrene for høyttalerene, men mindre disse står som "large" da men det gjør de jo ikke.

THX modus har forresten ingenting med såkalt THX godkjenning av filmene å gjøre. Det er ikke en egen kodec eller noe slikt, ikke flere elller færre kanaler heller, det er bare ett "kvalitetsstempel".

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg ser all film med Dolby Pro Logic IIx da jeg jo ønsker å benytte meg av alle 7 kanalene og det er jo nettopp dette den modusen er bra på.

I tillegg har jeg alltid THX aktivert da jeg synes dette gir bedre lyd enn uten, denne modusen endrer ikke på parametrene for høyttalerene, men mindre disse står som "large" da men det gjør de jo ikke.

THX modus har forresten ingenting med såkalt THX godkjenning av filmene å gjøre. Det er ikke en egen kodec eller noe slikt, ikke flere elller færre kanaler heller, det er bare ett "kvalitetsstempel".
    Smak og behag Jeg har ikke 7.1, så kan ikke svare på åssen det blir. Bruker selv PLII Movie på TV-serier i stereo for å få lyd i centeren osv, og synes det fungerer kjempebra. Som oftest bedre enn DTS Neo:6 Cinema e.l.

THX modus skal jo endre på oppsettet. Poenget er vel å endre lydbildet slik at du sitter i midten av filmens handling, for å "gjenskape kinomiljøet i din egen stue"?

THX modus har kanskje ikke noe med THX-godkjenning av filmene å gjøre, men lydsporet på filmen er ofte laget på en slik måte at THX-modus fungerer optimalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvilken frekvens fjernkontrollen til 605 (RC-682M) sender på? Har kjøpt en IR-repeater som jeg begynner å mistenke at ikke fungerer likevel.

Repeateren skal repetere signal til både forsterkeren og RiksTV sin grundig dekoder.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kjører dere sub signalet? Bruker dere PLUSS så den kjører både fra LEF og front eller bare LFE (OFF THX) !??? Går kansje greit på film med bare LEF med musikk så kommer det nesten ingen bass utenom det i fra frontene!!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kjører dere sub signalet? Bruker dere PLUSS så den kjører både fra LEF og front eller bare LFE (OFF THX) !??? Går kansje greit på film med bare LEF med musikk så kommer det nesten ingen bass utenom det i fra frontene!!
    Hva er PLUSS? Antar at du må sette opp delefrekvenser. Prøv å sett front på 80hz, og sub på 80hz, og se åssen det blir. Antar at det nå står LARGE på front HT dine, dette innebærer at subben kun spiller LFE som du sier.. hvis du endrer fra large til f.eks 80hz går all bass under 80hz til subb. Prøv 60, 70, 80hz og se hva som er best for deg.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å sette den til Pluss, så spiller vel suben med på rene stereo kilder også. Det er i hvertfall slik på Pioneer sine, samt at det blir litt mer liv av den i surround også.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser lsound har sluttet å selge Onkyo, hvor får man kjøpt det nå for en rimelig penge?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg ser lsound har sluttet å selge Onkyo, hvor får man kjøpt det nå for en rimelig penge?
    Kjøpte min på EL GIGANTEN netside (ikke EL KJØP) , de kunne skaffe alle Onkyo'ene og til ganske greie priser!! :-)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hvor ser du at Lsound har sluttet å selge Onkyo?

Står ingenting om dette på sidene deres, og de har fortsatt alle relevante modeller inne.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv for all del å kjøre ett "THX" opplegg med alle høyttalerene som "small" og subben som "pluss".

Jeg tror du vil bli overrasket over hvor mye mer oppløst og luftig lyden blir, selv om man har høyttalere som går helt i kjelleren.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Prøv for all del å kjøre ett "THX" opplegg med alle høyttalerene som "small" og subben som "pluss".

Jeg tror du vil bli overrasket over hvor mye mer oppløst og luftig lyden blir, selv om man har høyttalere som går helt i kjelleren.
    Ja får prøve det! Selv om jeg er redd det blir lettere å merke at all bass kommer fra bak sofan da!? På Onkyo'en så heter det vel ikke small og large men ser frontene har fått FULL RANGE etter auto romkor. Adyssy!! (Frontene går ned til 50Hz)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei tok meg en tur innom tvboden igår og det ble til at jeg bestilte meg par rf-63 rc-64 rb-61 og en tx-nr905 , hørt folk sier det kan fort bli litt skarp diskant med denne, er dette et stort tilfelle?

Side 35 av 50 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •