Onkyos nye recivere ! - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 50 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 992
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har dessverre ikke noe konkret forslag til løsning å komme med, men jeg tviler egentlig på at det er noe galt i Onkyoen.
    For min del har jeg tilsvarende HD-mottaker fra Canal Digital som er koblet opp via receiveren, og bruker PS3 som BR-spiller.
    I motsetning til deg, sender jeg signalene til projektor i stedet, og i den kombinasjonen fungerer det i alle fall perfekt! Har aldri opplevet de problemene du beskriver.
    Har du forsøkt forskjellige oppløsninger fra receiver til TV?
    Er problemet det samme om du kjører via component i stedet for HDMI?

Hmmm, du fikk visst et bedre svar fra AndersT2? Forslaget hans høres jo fornuftig ut, så prøv det! :-)

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nr1Pantani
    Heisan

Har en onkyo 875. Etter at jeg har koblet den sammen med BlueRay spiller og canaldigital HD paraboltuner, blir det et "rødsjær" på sorte objekter som blir opplyst i "mørke partier". (Både fra tuner og blue ray) Kobler jeg direkte utenom okyoen er det ok. TV`n er en Pioner PDP508XA. Leverte den der jeg har kjøpt den, som igjen sendte den til Siggerud Pro. Service. Har nå fått den tilbake med en servicerapport der det står : OPPGRADERT HDMI-SOFTWARE. TESTET OK. BILDE ER NÅ SÅ BRA SOM DET KAN BLI......
    Men.......bilde er akkurat det samme. Ingen forskjell. (Mørkhudede personer blir røde i ansikt og hår...:? BILDE ER IKKE BRA:cry: Noen som har hatt samme problem? Hva burde jeg gjøre?
    Hvis du trekker ut Blu-ray spilleren, bare har CD sin HD tuner innkopla, er det samme problemet da?
    og prøv omvendt etterpå.

Har mistanke til CD sin boks, har noe av de samme problemene selv, selv om min Onkyo er av siste type med henhold til "firmware"

Newcomer nr1Pantani sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet litt. Blue ray spilleren er ok. CA HD tuneren gir dette rødskjæret selv om jeg slår av OSD og ved alle slags oppløsninger. Kobler jeg tuneren rett i TV er bilde ok. Dette gjelder bare ved bruk av HDMI-kabel. Merkelige greier...... er det CA HD tuneren og Onkyo`n som passer dårlig sammen eller hva?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD har visstnok flere typer HD-tunere.
    Den jeg har her, og som fungerer helt ok over HDMI, er en Sagem-tuner. Du har antakelig en annen type?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være selve HDMI kabelen det er noe feil med. Prøv den du bruker til BD spilleren.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet HDMI-kabelen. Hjalp ikke. CA-tuneren er en SAGEM. Hmmmm....:idea: tror jeg tar den med opp til shappa jeg kjøpte den og får de til å koble den opp der. Får ikke fred i sjelen før jeg får fiksa det..... (Er det flere her som har hatt den følelsen...hehe;-) )

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet HDMI-kabelen. Hjalp ikke. CA-tuneren er en SAGEM. Hmmmm....:idea: tror jeg tar den med opp til shappa jeg kjøpte den og får de til å koble den opp der. Får ikke fred i sjelen før jeg får fiksa det..... (Er det flere her som har hatt den følelsen...hehe;-) )
    Merkelige greier dette. Har samme problemet med den nye HD-pvr til CD.
    MEN: hvis jeg har ett opptak i hd på harddisken, går inn i oversikten av opptak slik at hd filmen forhånd vises, trykker "TV" for å gå tilbake så er fargene ok.... ????
    Har postet dette i brukererfaringer for canal digital HD-pvr under satelitt, ser ut som det er et onkyo - CD HD-pvr problem eller hur?

Har forøvrig den gamle HD tuneren til CD, der er ikke dette problemet

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    kan hende at innstilingene i bilde menyen til onkyo`en er feil.
    der har du både "hue" og "saturation" og justere på .dem har med fargene og gjøre.
    naviger med joystick på fjernkontrollen

du kommer inn i menyen ved og holde display knapen på fjernkontrollen
    inne mer en 5sek.da dukker innsilingene opp i displayet .
    her er bruksanvisning for innstilingene
    http://www.eu.onkyo.com/dl/1024083/M...0TXNR905_2.pdf

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    hei
    kan hende at innstilingene i bilde menyen til onkyo`en er feil.
    der har du både "hue" og "saturation" og justere på .dem har med fargene og gjøre.
    naviger med joystick på fjernkontrollen

du kommer inn i menyen ved og holde display knapen på fjernkontrollen
    inne mer en 5sek.da dukker innsilingene opp i displayet .
    her er bruksanvisning for innstilingene
    http://www.eu.onkyo.com/dl/1024083/M...0TXNR905_2.pdf
    Har prøvd dette, men det blir ikke bedre. Tror det ligger i scaleren til Satelitt mottakeren.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha, da har jeg vært og prøvd Onkyo`n der jeg kjøpte den. Ble koblet til samme Sagem CA-tuneren som jeg har hjemme. Her ble bilde meget bra. Ingen rødsjær. :shock: Tror det må være noe galt med min CA-tuner. Kanskje jeg burde kjøpe den nye CA-tuneren med hardisk. Noen som har erfaring med den sammen Med 875`en?

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha, da har jeg vært og prøvd Onkyo`n der jeg kjøpte den. Ble koblet til samme Sagem CA-tuneren som jeg har hjemme. Her ble bilde meget bra. Ingen rødsjær. :shock: Tror det må være noe galt med min CA-tuner. Kanskje jeg burde kjøpe den nye CA-tuneren med hardisk. Noen som har erfaring med den sammen Med 875`en?
    Har bestillt den for en ukes tid siden, men det er litt leveringstid.
    Den gamle CD-tunern går meg på nervene...men ikke noe problemer med rødsjær hos meg.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Har bestillt den for en ukes tid siden, men det er litt leveringstid.
    Den gamle CD-tunern går meg på nervene...men ikke noe problemer med rødsjær hos meg.
    som jeg har skrevet tidligere, så har jeg dette problemet med min, og det er den nye PVR modellen. ??? !!!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en teknisk tråd for Onkyos hjemmekinoreceivere. Diskusjonen har sklidd litt ut i forhold til dette nå, selv om spørsmålet i utgangspunktet var relatert til en av forsterkerne.

Diskusjoner som er mer dedikert tunere og evt. problemer kan tas i en egen tråd hvis dere vil diskutere dette videre.

Takk!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer inn et lite handle tips...

Var innom lsound sine sider og der er det lagertømming på 905 og 605

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

Lagertømming 905 sa du?

Kanskje dumt spørsmål, men hva er adressen til denne siden du snakker om?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brdove
    Lagertømming 905 sa du?

Kanskje dumt spørsmål, men hva er adressen til denne siden du snakker om?
    Her : Welcome to L-Sound!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På 905 får en med en DVD-spiller, men ellers så ser rabatten på rundt 1000kr til å være lik for alle Onkyo-modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra tips!

Jeg hadde tenkt å gå for 705 til Onyko, men er forskjellen på 705 og 605 verdt 2000,- ?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme problemstilling jeg hadde da jeg måtte velge mellom 701 og 601, og svaret mitt ble ja. Mest pga. pre-out på alle kanaler og RIAA. Spørs om du har bruk for dette da. I tillegg har 705 litt ekstra effekt, men hvor mye du merker det tør jeg ikke si.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sjom
    Bra tips!

Jeg hadde tenkt å gå for 705 til Onyko, men er forskjellen på 705 og 605 verdt 2000,- ?
    Hei! Jeg stod ovenfor samme valg som deg for et halvt års tid siden, og jeg endte opp med å velge 705 selv om den var en god del dyrere som du sier. Angrer egentlig ikke på dette nå, og er fornøyd med receiveren.
    Det du har av ting som jeg synes er fint på 705 kontra 605 er at du har:

* Pre-out på alle kanalene slik at du enkelt kan koble til effektforsterker dersom du skulle ha lyst til å oppgradere i fremtiden. Her kan du kanskje spare mye penger i fremtiden. Spørs litt på hvor mye huset ditt er hjemsøkt av "oppgraderings-spøkelset".

* En mye mer avansert og programmerbar fjernkontroll med bakgrunnsbelysning m.m. Kanskje et mindre argument for noen, men jeg er storfornøyd med denne, og bruker den til å kontrollere alt i hele huset

* Inngang for platespiller (har noen kompiser som er vinylfantaster, uten at jeg er blitt helt overbevist enda. Men har iallefall muligheten om jeg skulle bli det)

* 3 HDMI-innganger kontra 2 på 605 - det baller seg fort på med HDMI-enheter..

* Mye mer avansert romkorreksjon - Denne romkorreksjonen gjør iallefall ufattelig mye i stua mi, som er et litt vanskelig rom. Får et veldig fint og nøytralt lydbilde samtidig som det er engasjerende å høre på. Uten romkorreksjon forsvinner alt som heter jevn lyd og balanse mellom bass og mellomtone, og lyden varierer veldig med forskjellige "soner" innenfor lytteområdet.

* Mer påkostede DSP-prosessorer - og du har tre av dem (605 har bare en). Ellers er jo innmaten og D/A konvertering mer påkostet (trenger ikke bety så mye i praksis).

Ellers er jo 705 THX-godkjent, betyr kanskje ikke så mye i praksis (jeg bruker aldri THX-lyttemodusene), men en receiver må imellom noen ganske strenge kvalitetskrav for å bli THX-godkjent, så da vet du iallefall at du kjøper et produkt som er kvalitetstestet av et uavhengig laboratorium, og godkjent

I tillegg har jeg ikke vært plaget med noe popping eller viftestøy eller slike ting (hørt klager på andre Onkyo x05), og min blir heller ikke kjempevarm (er vifter under enheten), selv om jeg bare har 6-7 cm plass over receiveren

Side 34 av 50 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •