Onkyos nye recivere ! - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 50 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 992
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nr1Pantani
    Joda, har prøvd stero, THX .......... ingen liv i subben. Har lagt merke til at det kommer et høyt "bomm" fra subben hver gang jeg slår av onkyo`n. Slik var det ikke før..... hmmmm. Må liksom prøve alt før jeg leverer den tilbake. Flaut om det bare er en feil innstilling e.l.
    Hadde litt av det samme problemet hos meg. Da fant jeg ut etter lang tid at, innstillingen for sub hadde 3 valg, og ikke bare 2. Det var Yes, No, og Plus. Når jeg satte den til sistnevnte så spilte suben med. Det gjorde den ikke på Yes. Jeg har en Pioneer.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nr1Pantani
    Joda, har prøvd stero, THX .......... ingen liv i subben. Har lagt merke til at det kommer et høyt "bomm" fra subben hver gang jeg slår av onkyo`n. Slik var det ikke før..... hmmmm. Må liksom prøve alt før jeg leverer den tilbake. Flaut om det bare er en feil innstilling e.l.
    Du er sikker på at du ikke har gjort den klassiske feilen med å koble subben på line-in i steden for PRE OUT da? Høres nesten litt slikt ut mtp ploppet du får når du slår av receiver.

Newcomer nr1Pantani sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ja.... da har jeg plugget inn kalibreringsmikrofonen og kjørt en kalibrering. Den registrerte ikke noen sub. Når jeg kjører nivåkalibrering får jeg heller ingen lyd i suben. Resatte reciver`n, gikk inn i menyen og satte sub til on ..... ny skuffelse. Tror jeg pakker den sammen og leverer den inn der jeg kjøpte den. Jaggu godt jeg kjøpte den i en lokal seriøs Hi-Fi sjappe her i byen...:wink: Går vel på garantien dette :? ( Ca. 3 uker gammel)
    Utenom dette må jeg si jeg er MEGET fornøyd med lyden i denne reciveren. :-P

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

ops: ops: ops: Byttet til ny sterobenk for 10 dager siden.... litt trangt.... dunkel belysning.... her står det "subwoofer" ja, skal kobles til her da... line-in og pre-out så jo ikke jeg.... føler meg som en skikkelig "NOOB" he, he, he. Men NÅ VIRKER DEN:-D :-D :-D TAKK SKAL DU HA KENTI :!: :!: :!:

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ofte er løsningen pinlig enkel

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Voltage selector

Hei folkens

Jeg lurte på om en som eier en TX-SR605, kan fortelle meg om disse har en Voltage selctor som lar deg vlege mellom 120 V og 230 V...

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hella
    Hei folkens

Jeg lurte på om en som eier en TX-SR605, kan fortelle meg om disse har en Voltage selctor som lar deg vlege mellom 120 V og 230 V...
    Nei det har den ikke. Med mindre du skaffer en fra østen da, de har det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gjerne ha en Onkyo med HQV Reon-VX Video Processing. Valget stård da imellom 875 eller 905 eller hva jeg kan se. Er det noe særlig forskjell på disse? 905 har radio streaming (ikke så viktig) er det noen andre features jeg kommer til å savne på 875?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Jeg ville gjerne ha en Onkyo med HQV Reon-VX Video Processing. Valget stård da imellom 875 eller 905 eller hva jeg kan se. Er det noe særlig forskjell på disse? 905 har radio streaming (ikke så viktig) er det noen andre features jeg kommer til å savne på 875?
    Det er test av 905 i siste "Hjemmekino". Der nevner de at 905 bruker en annen forsterker teknologi enn de andre. Dette gjør den litt snillere sier de.

Men utenom det, og det du nevner, så er det vel 1 ekstra HDMI utgang som er de store forskjellene.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    905 er også litt kraftigere, og har ringkjernetrafo. Hvilken som vil være best for deg vil avhenge av resten av oppsettet og dine preferanser. 875 er litt røffere i kantene. Har du hørt noe av Arcam er Onkyo 905 nærmere (her: Arcam AVR-350), men heller ikke fullt like god (uten ekstra effekt).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    905 er også litt kraftigere, og har ringkjernetrafo. Hvilken som vil være best for deg vil avhenge av resten av oppsettet og dine preferanser. 875 er litt røffere i kantene. Har du hørt noe av Arcam er Onkyo 905 nærmere (her: Arcam AVR-350), men heller ikke fullt like god (uten ekstra effekt).
    Jeg leste også testen i hjemmekino i dag. Hva betyr egentlig at 875 er røffere og 905 snillere? At 875 er bedre og mer futt i? Jeg skal "bare" ha C&W CCM 635 inwall høytalere hadde jeg tenkt, pluss C&W senter og subwoofer. Vil som sagt gjerne ha en receiver som er bra på oppskalering også, og 875 og 905 har samme Reon chip.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er C&W CCM 635?

Mener du B&W ( Bowers & Wilkins ) eller CV ( Cervin Vega )

Jeg har ikke hørt 905 selv, men har 875 og lyden i den er mer "direkte" og "tøff" enn det jeg hadde fyktet ettersom jeg hadde hadde yamaha sist og var redd for at det skulle bli nedtur.

Newcomer El_Myrum sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

705 lydbilde?

Jeg har en Onkyo 705, som jeg bruker på et par Concept 8. DVD er en Cambridge 540D v.2, problemet er altfor dominerende diskant og manglende bass når det guffes på. Jeg håper dette er rommet sin feil? Jeg valgte nettopp dvd og receiver mye på grunn av gode skussmål på stereo-ytelser.

Til sammenligning spiller NAD 753 v.1 med datidens NAD dvd på et par blue 8008 rævva av mitt oppsett.

Hva kan være årsak til dette?
    - Mangler det kraft? (jeg ser 605 er faktisk oppgitt med 30 W mer total)
    - Er cambridgen så ekstremt "britisk", (spiss, skarp, detaljert)
    - Har Onkyoen så lysere lydbilde enn NAD?
    - Kan det bare være rommet? Bassen er tyngst midt mellom frontene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hva er C&W CCM 635?

Mener du B&W ( Bowers & Wilkins ) eller CV ( Cervin Vega )

Jeg har ikke hørt 905 selv, men har 875 og lyden i den er mer "direkte" og "tøff" enn det jeg hadde fyktet ettersom jeg hadde hadde yamaha sist og var redd for at det skulle bli nedtur.
    Sorry, skrev feil. Mener B&W CCM 635 inwall... Har byttet til 636 nå.
    Tror nok 875 er mer riktig valg med disse høytalere, og spesielt siden lyden er mer direkte på 875 enn på 905. Videochipen (Reoen) er jo det samme.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_Myrum
    Jeg har en Onkyo 705, som jeg bruker på et par Concept 8. DVD er en Cambridge 540D v.2, problemet er altfor dominerende diskant og manglende bass når det guffes på. Jeg håper dette er rommet sin feil? Jeg valgte nettopp dvd og receiver mye på grunn av gode skussmål på stereo-ytelser.

Til sammenligning spiller NAD 753 v.1 med datidens NAD dvd på et par blue 8008 rævva av mitt oppsett.

Hva kan være årsak til dette?
    - Mangler det kraft? (jeg ser 605 er faktisk oppgitt med 30 W mer total)
    - Er cambridgen så ekstremt "britisk", (spiss, skarp, detaljert)
    - Har Onkyoen så lysere lydbilde enn NAD?
    - Kan det bare være rommet? Bassen er tyngst midt mellom frontene.

Jeg hadde Cambrigde sin 640 CD spiller, og opplevde det samme som deg med lydbildet på min Pioneer. Når jeg byttet denne til en Denon CD spiller så ble det fikset. Da ble diskanten mykere, og mer liv i bass området.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, ja det får jeg "treff" på:-D

Jeg har 7 stk B&W CWM 800 selv og jeg synes det spiller veldig bra sammen med 875.
    Helt klart noe av det beste jeg har hørt hjemme hos meg selv.

Jeg ville lagt prisdifferansen ( ca 5K ) mellom 875 og 905 i en annen komponent i anlegget hvor du får mer glede av dem.

Selv kikker jeg på disse:
    http://bwmedia.keycast.com/download/...l2_w0_h0_1.pdf
    http://bwmedia.keycast.com/download/...l2_w0_h0_1.pdf

Men er usikker på hvor mye bdre lyd man får i forhold til pegene man legger i det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

805 alene på toppen under 15K

Brukbar test av 805 i siste Lyd & Bilde.
    Ikke bare feier den unna motstand representert ved Denon 3806, Marantz og NAD, men den slår ut Yamha VX-3800 som Lyd & Bildes nye referanse i prisklassen under 15K.
    Jeg er bare fantastisk fornøyd med å skulle hente dette sorte beistet på 23,3kg hjem til stua idag.

Life couldn't be better, even if it tried 8)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marsellus
    Brukbar test av 805 i siste Lyd & Bilde.
    Ikke bare feier den unna motstand representert ved Denon 3806, Marantz og NAD, men den slår ut Yamha VX-3800 som Lyd & Bildes nye referanse i prisklassen under 15K.
    Jeg er bare fantastisk fornøyd med å skulle hente dette sorte beistet på 23,3kg hjem til stua idag.

Life couldn't be better, even if it tried 8)
    Hørest bra ut. Skal ha ny forsterker selv, og valgene står i dag mellom: (i denne rekkefølgen)

Marantz AV8003/MM8003 (blir nok for dyr for meg)
    Onkyo 875/905 (Tror 875 er det lure valget)
    Denon 3808

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet du må stille deg, gode Anders, er hvorvidt de tusenlappene i prisforskjell mellom 805 og 875 er verdt det bare for bedre videoprosessering (farouidja DCDi vs Silicon Optix Reon)?Jeg for min del satser heller penger på bedre signalkilde og lar dette signalet gå uforstyrret igjennom 805.

Just a thought.

Side 30 av 50 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •