Onkyos nye recivere ! - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 50 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 992
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Javisst, 12V triggeren er for en "ekstern" sone den ja.

Da er nok det aller greieste å bruke 220V utgangen via ett relé for da går i hverfall alt på samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk forresten svar fra Siggerud Pro Service (Mono's servicepartner) at det ikke finnes firmware-oppgradering til min europeiske 805.

Tydeligvis bare amerikanerne som får oppgradert sine Onkyo'er.

Min 805 popper rimelig mye når PS3'en skifter på lydformatene, via HDMI.

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å se EQ verdiene etter rom-korreksjonen på 875?

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppskalering

Kan noen redegjøre hvilken av Onkyos receivere som har oppskalering til 720P og 1080P? fra digital og analog.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får opp følgende på min Onkyo 875 etter romkorreksjon :

* Review SP Config
    * Review SP Distance
    * Review SP Lefel

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A_hjelme
    Er det mulig å se EQ verdiene etter rom-korreksjonen på 875?
    Nei

Newcomer nr1Pantani sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Heisan. Har kjøpt en Onkyo TX875. Koblet den opp til resten av utstyret (Pioneer 5080, SonyPDB S300 og satelitt-tuner Digiality CX-CI 624S). Alt virket bra til å begynne med. Knall lyd i alle høytalere :-) Her om dagen skulle jeg se Alien VS Predator på blue-ray, men savnet litt bass. Fant ut at min Dali Ikon-sub ikke virket verken fra DVD eller eller tuner`n . Koblet til min gamle sub ... byttet kabel...niks, ingen lyd. Skjekket innstillinger... "sub on" "dubbel bass". Alt ser riktig ut. Vet heller ikke når den kuttet ut. Blir sprø snart Noen som har forslag om hva som kan være feil? Er det mulig å resette den til fabrikkinstillinger igjen?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at det finnes en opsjon om "reset" i OSD-menyen, men husker ikke i farten.
    Får du liv i suben i stereomodus da? Du har vel forsøkt alle modi på fjernkontrollen, som f.eks "surr" og THX?
    Banale spørsmål kanskje, men allikevel....

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Jeg har ett spørsmål...

I påvente av ny dvd/cd spiller bruker jeg min PS3 som avspiller. Jeg har satt min Onkyo 705 til å sende hdmi-signalet videre til min PJ...
    Problemet jeg har idag er at Onkyoen ikke vil ta imot lydsignaler før jeg skrur på PJ`en. Dette er litt dumt, da jeg helst vil slippe å ha denne på når jeg bare skal høre på en cd..
    Tips?

EDIT: Jeg fant ut dette.. Måtte inn i menyen å skru av Monitor out: HDMI
    Hei, lurer litt på denne Onkyo 705 !! Hva syns du om den? Er det noe vits å gå opp et hakk til , eller gjør denne jobben!?
    Lurer på å kjøpe denne eller om jeg skal legge på et par tusen å gå for 805 eller yamaha 1800!!!!??

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den holder garantert til ditt oppsett Carlos. Husk du helt sikkert kan prute litt på Onkyoen, så da blir det litt å spare. Den har nok av kraft (jeg bi-amper frontene), og kanalseperasjonen er fantastisk, spesielt på blu-ray!
    Om du bør oppgradere til 805 kommer vel an på om du skal ha en kraftig oppgradering av resten av utstyret ditt snarlig. Hvis ikke tror jeg det skal holde med en 705 for deg.

Jeg tror du blir fornøyd uansett om du går for Onkyo eller Yamaha!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, har prøvd stero, THX .......... ingen liv i subben. Har lagt merke til at det kommer et høyt "bomm" fra subben hver gang jeg slår av onkyo`n. Slik var det ikke før..... hmmmm. Må liksom prøve alt før jeg leverer den tilbake. Flaut om det bare er en feil innstilling e.l.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal hente og koble opp ny HD-tuneren fra CD i morgen. Har vel små forhåpninger om at det blir liv i subben av den grunn.....:roll:

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan resette den ved å holde inn GAME/TV knappen samtidig som du trykker på "power". Kan hende jeg tar feil, at det kan være CBL/SAT, eller VCR knappen, med det finner du fort ut selv.

Sjekk også at suben (firkanten) på displayet er tilstede. Det betyr (som du sikkert vet) at sub'en er tilkoblet og gjenkjent. Og så skal de også dukke opp en bokstav e.l. inni firkanten når forsterkeren mottar et sub signal fra DVD e.l.

Hvis det er i orden, har jeg absolutt ingen anelse, annet enn det må være et problem med receiveren. Du kan evt. prøve å skru av "dobbel bass" for å se om det hjelper noe, men jeg tviler det har noen relevans. De skader kanskje ikke å kjøre en ny kalibreringsrunde med mikrofonen hvis ikke noe annet hjelper, for og se om de finner sub'en.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den holder garantert til ditt oppsett Carlos. Husk du helt sikkert kan prute litt på Onkyoen, så da blir det litt å spare. Den har nok av kraft (jeg bi-amper frontene), og kanalseperasjonen er fantastisk, spesielt på blu-ray!
    Om du bør oppgradere til 805 kommer vel an på om du skal ha en kraftig oppgradering av resten av utstyret ditt snarlig. Hvis ikke tror jeg det skal holde med en 705 for deg.

Jeg tror du blir fornøyd uansett om du går for Onkyo eller Yamaha!
    Takk for svar :-) Var vel ikke i tvil om den hadde efekt nok til å drive de høytalerene som kommer i det nye oppsettet (ny kino i kjelleren)! Der skal den drive JBL sine L-serie 3 stk LC2 fremme og 4 stk L820 bak + sub(er)!!
    Jeg tenkte mer på funksjonene den har ( romkoreksjon lydbilde etc.) Jeg kommer nok til å gå for denne så sparer jeg litt penger som jeg kan putte i Full HD PJ ;-) PS beholder LG AN110 i stua!!!
    Hva mener du med prute på denne ?? Er det letteren enn på andre merker!??

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det hevdes av flere at en uansett blir fonøyd om en velger Onkyo eller Yamaha. Må si meg uenig her. Grunnen er at lydfilosofien etter mine ører er svært forskjellig. Har testet både Onkyo 875 og Yamaha 1800.

For å finne ut av om du er Yamaha eller Onkyo mann er det som vanlig bare en sikker vei: lån med hjem

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nr1Pantani
    Skal hente og koble opp ny HD-tuneren fra CD i morgen. Har vel små forhåpninger om at det blir liv i subben av den grunn.....:roll:
    Det aller enkleste er jo å plugge inn kalibreringsmikrofonen og ta en runde, da oppdager du i løpet av sekunder om det er noe galt.

Autoopsettet overstyrer jo alle settinger du har gjort likevel.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar:-D Skal prøve å kjøre en cal. i kveld så får vi se.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    Takk for svar :-) Var vel ikke i tvil om den hadde efekt nok til å drive de høytalerene som kommer i det nye oppsettet (ny kino i kjelleren)! Der skal den drive JBL sine L-serie 3 stk LC2 fremme og 4 stk L820 bak + sub(er)!!
    Jeg tenkte mer på funksjonene den har ( romkoreksjon lydbilde etc.) Jeg kommer nok til å gå for denne så sparer jeg litt penger som jeg kan putte i Full HD PJ ;-) PS beholder LG AN110 i stua!!!
    Hva mener du med prute på denne ?? Er det letteren enn på andre merker!??
    Tror nok ikke det er lettere å prute enn andre merker nei, men jeg fikk slått av en fin tusenlapp! Det krevdes dog litt overtaling

Lydbilde jeg har fått med denne receiveren er enormt mye bedre enn min gamle (en nad)! Romkorreksjonen er et Audyssey program, som har fått mye skryt. Jeg angrer ihvertfall ikke på dette kjøpet, og tror nok ikke jeg hadde blitt mye mer fornøyd om jeg hadde gått for en litt dyrere receiver.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke det er lettere å prute enn andre merker nei, men jeg fikk slått av en fin tusenlapp! Det krevdes dog litt overtaling

Lydbilde jeg har fått med denne receiveren er enormt mye bedre enn min gamle (en nad)! Romkorreksjonen er et Audyssey program, som har fått mye skryt. Jeg angrer ihvertfall ikke på dette kjøpet, og tror nok ikke jeg hadde blitt mye mer fornøyd om jeg hadde gått for en litt dyrere receiver.
    Da var den saken i boks ;-)
    Hvor er det greiest å kjøpe Onkyo recivere ? Hviken butikker har dem ? eller er det greiest på nettet?
    Spør som en idiot, med greit å høre hvor folk har best erfaring fra ;-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 29 av 50 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •