Onkyos nye recivere ! - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 50 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 992
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Er det noen som vet om forforsterker delen i 705, 875 og 905 er forskjellig?

Da ser jeg bort i fra alt som har med bilde og effekt å gjøre.
    Lurer også på om romkorreksjonen, på lik linje med Denon, har muliget til å ta flere målinger for å definere et "rom"?

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Lurer også på om romkorreksjonen, på lik linje med Denon, har muliget til å ta flere målinger for å definere et "rom"?
    Du kan ta opp til 8 maalinger med 905 for og definere et rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt meg en Onkyo 905 og har planer om å investere i to Klipsch høyttalere. Har vært å hørt RF82. RF63 hadde ikke butikken tatt inn. Er det stor forskjell på disse høyttalerne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Tar tak i dette innlegget, selv om det er litt gammelt. ;-)
    Tror du bør være forsiktig med å koble en vifte til triggerutgangen. Selv om en 12v vifte (eksempelvis fra en PC?) trekker relativt lite strøm, så kan det fort bli for mye for utgangen!
    En annen sak at det ikke noe sted i manualen er spesifisert om utgangen gir DC eller AC?
    Jeg kan imidlertid foreslå følgende løsning, (spesielt om receiveren er plassert i et trangt rack), selv om det ikke akkurat er noen estetisk nytelse:
    Kjøp et par 120mm 230v SUNON-vifter på Clas O, som du seriekobler. Dermed går viftene med halv hastighet, og alldeles lydløst!
    Viftene plasseres i sugende modus oppå receiveren, i bakkant av denne. Det er jo typisk der den blir varmest, i alle fall ved normalt bruk.
    Før jeg monterte viftene, lå temperaturen inne i kabinettet på rundt 50grader, målt med et digitaltermometer med ekstern føler, som ble dyttet inn i en av slissene på dekselet.
    Ca 20 minutter etter at viftene ble plassert, har den målte temperaturen sunket til rundt 29grader!
    Jeg behøver neppe å si at dette gjør godt for elektronikken i receiveren, selv om den ganske sikkert er bygget for å tåle ganske reale temperaturer.
    Uansett; Jo kaldere jo bedre!
    Dette var et genialt tips, noe som jeg gjerne vil forsøke selv. Men jeg lurer på om viftene er beregnet for å kjøre med halv spenning uten å ta skade. Har det fungert lenge så er det gjerne svar nok

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zepp
    Dette var et genialt tips, noe som jeg gjerne vil forsøke selv. Men jeg lurer på om viftene er beregnet for å kjøre med halv spenning uten å ta skade. Har det fungert lenge så er det gjerne svar nok
    Du kan trygt kjøre viftene på halv spenning.
    Har brukt slike vifter på "halv fart" i mange år i PC- vannkjølingssammenheng, uten noen som helst problem! Og da gjerne med spenningsregulering, for lavest mulig støy.
    Var forresten innom Clas O. forleden dag, og de har fortsatt viftene i sitt sortiment.
    Andre typer / merker kan helt sikkert også brukes, men jeg har valgt å foreslå Sunon ettersom jeg har meget god erfaring med disse.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjellig level på sub

Noen som får til eller vet hvordan(hvis det går da) å sette forskjellig Level på sub på de forskjellige inngangene?
    Tenker at i DVD-modus så har sub f.eks -4db og på CD så er det -6db!
    Går dette i Stereo-modus?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke endevendt alle menyer, men tror ikke at det lar seg gjøre?
    Om man eksempelvis skifter mellom stereo- DVD- eller VCR-modus, alternativt velger forskjellige THX-modi med fjernkontrollen, så får jeg i alle fall samme settings på alle høyttalerne.
    Noe du sikkert er klar over at kan sjekkes med "CH SEL" og "LEVEL" på fjernkontrollen.
    På min "gamle" Rotel-receiver lot dette seg imidlertid gjøre. Dermed skal jeg ikke heelt utelukke muligheten for det samme på Onkyo?
    Men foreløpig ser det "mørkt" ut. :?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke funnet noen mulighet for å lagre forskjellige oppsett heller?

Hadde vært fint med ett musukk og ett film oppsett.

Fikk Samsung BD-P1400 i går og det var litt stilig å legge i Die hard 4 og se DTS HD MA lyse opp i displayet:-D

Og for en fantastisk lyd:shock:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg som lov skrevet litt om 905 vs 875 her.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Har ikke funnet noen mulighet for å lagre forskjellige oppsett heller?

Hadde vært fint med ett musukk og ett film oppsett.

Fikk Samsung BD-P1400 i går og det var litt stilig å legge i Die hard 4 og se DTS HD MA lyse opp i displayet:-D

Og for en fantastisk lyd:shock:
    Flott!!! Problemet nå blir vel at oppgraderings kløa brer seg utover Nye høyttalere kansje?????

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en råsjanse og bestilte meg en 875 i dag. Skal bli spennede å teste ut :-D
    Har jeg noe å glede meg til eller ?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å bumpe denne tråden, men leste litt om problemene med HDMI og bilde 875'en og en software oppdatering - har lest hele tråden, men husker ikke hvem side. Hvordan vet jeg at dette er gjort på mitt eksemplar? Var det en P etter eller i forbindelse med serie nr? Vurderer å ringe leverandør i morgen om dette. Greit å få rett med en gang.

Et annet spørsmål: denne oppskalerer også fra HDMI. Merket meg at Yamaha ikke skalerer over HDMI.

Takk for svar!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Ikke for å bumpe denne tråden, men leste litt om problemene med HDMI og bilde 875'en og en software oppdatering - har lest hele tråden, men husker ikke hvem side. Hvordan vet jeg at dette er gjort på mitt eksemplar? Var det en P etter eller i forbindelse med serie nr? Vurderer å ringe leverandør i morgen om dette. Greit å få rett med en gang.

Et annet spørsmål: denne oppskalerer også fra HDMI. Merket meg at Yamaha ikke skalerer over HDMI.

Takk for svar!
    Om du har noe å glede deg til? Ja, jeg vil da si det. Kommer litt ann på hva du forventer... Det er en god receiver, og eiegleden er absolutt tilstede.

Angående bildeproblemene, er det utvasket sortnivå og fargeproblemene som noen av de eldre 875 hadde du tenker på? I såfall er det IKKE en issue i dag. Alle nyere modeller som nå selges har fått fikset dette via firmware-update.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ett spørsmål...

I påvente av ny dvd/cd spiller bruker jeg min PS3 som avspiller. Jeg har satt min Onkyo 705 til å sende hdmi-signalet videre til min PJ...
    Problemet jeg har idag er at Onkyoen ikke vil ta imot lydsignaler før jeg skrur på PJ`en. Dette er litt dumt, da jeg helst vil slippe å ha denne på når jeg bare skal høre på en cd..
    Tips?

EDIT: Jeg fant ut dette.. Måtte inn i menyen å skru av Monitor out: HDMI

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware 905

Hei.
    Jeg har en 905, fikk den første uka i januar.
    Hvorden sjekker jeg hvilken firmware den har og hvordan går jeg ev fram
    for å oppdatere? Har lest bruksanvisningen fra perm til perm, men fant ingenting ang det.

larax

Elac høytalere, Velodyne DD 12, HTPC, Onkyo 905, Xbox 360, PS3, Div synergistic research kabler, Sony wpl wv 100.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    larax: Hold inne DISPLAY-knappen samtidig som du trykker STANDBY på receiveren (ikke med fjernkontrollen).

1.06 er vel nyeste.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Om du har noe å glede deg til? Ja, jeg vil da si det. Kommer litt ann på hva du forventer... Det er en god receiver, og eiegleden er absolutt tilstede.

Angående bildeproblemene, er det utvasket sortnivå og fargeproblemene som noen av de eldre 875 hadde du tenker på? I såfall er det IKKE en issue i dag. Alle nyere modeller som nå selges har fått fikset dette via firmware-update.
    Supert! Takk for svar!

Hva jeg forventer? Vet ikke helt hva jeg forventer, men håper det blir et løft fra den Denon 2807 jeg har i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

905

Sitat Opprinnelig postet av kenti
    larax: Hold inne DISPLAY-knappen samtidig som du trykker STANDBY på receiveren (ikke med fjernkontrollen).

1.06 er vel nyeste.
    Takker for kjapt svar. Skal gjøre det senere i kveld.

Newcomer Pesy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmwareuprade på 875

Er det noen her på forumet som har fått oppgradert sin 875?
    Hvordan gjorde dere eventuelt det?

Har sendt mail til mono to ganger uten å få noe svar. Når jeg ringer sier han som tar telefonen at det er nettopp det han gjør... tar telefonen mens de andre er ute og har det travelt.

Blir frustrert av sånnt....

Mvh
    Per S
    Sonus Faber Venere 3.0 +Venere center + Klipsch RS + EPIK Empire
    Parasound P5 + Yamaha RX-V 3067 + Parasound A21
    Squeezebox touch + Sony Blu-Ray

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Venter på min 905 som er bestilt. Jeg har et bose 5.1 høyttalersett fra før som skal brukes til kino foreløpig. Jeg tenkte å investere i to fronthøyttalere, RF63, til stereo som kobles til de to siste utgangene på forsterkeren intill jeg anskaffer med bak og fronter i samme serien. Er dette en fornuftig løsning som virker, eller har dere andre forslag?

Side 27 av 50 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •