Onkyos nye recivere ! - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 50 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 992
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ennyen
    Høres ut som en lur løsning...Hvordan har du festet viftene? Kunne du kanskje postet noen bilder? :-)
    Viftene er ikke festet på noen måte, de er såpass tunge at de holder seg i ro på receiverlokket!
    Det man imidlertid kan gjøre, er å klippe til noen biter av en selvklebende skumgummilist, som f. eks brukes til å tette vinduskarmer etc, og som man limer fast i hjørnene på viftene.
    Det gir god nok friksjon i massevis, og bidrar også til å dempe eventuelle vibrasjoner.
    Noen bilder har jeg umiddelbart ikke, men skal se om jeg får trikset til noen, etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av Pug-Nose
    Prøv å sette signal ut fra kilden som bitstream istedetfor PCM...
    Jeg fikk også kun opp multichannel i displayet da jeg hadde PCM-signal ut fra ps3, men da jeg skiftet det til bitstream sto det Dolby D i displayet..
    Jeg har kun testet med en dvd foreløpig, ikke DTS eller noen HD-lydsignaler.

Du mener å velge at jeg skal velge bitstream inn på forsterker-menyen?
    Skjønner jeg rett at da blir signalet fra dvd/blu-ray/hd-dvd filmen sendt til forsterkeren som velger automatisk det signalet som kommer fra forsterkeren??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    hei
    til dere som har 875 så er muligheter og justere i en meny til bilde kjippen .
    hold display knappen inne mer en 5sek.så dukker innstillingene fram i displayet
    på 875.naviger med opp/ned juster høyre /venstre
    her er brusanvisning på justeringene.

http://www.eu.onkyo.com/dl/1024083/M...0TXNR905_2.pdf

kan hende dette er postet fra før.

Takker! Denne kom godt med Noen som har noen anbefalinger på innstillinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Biamping av 6 Ohm

Jeg har lastet ned manualen for 605 på onkyo sin webside. Under biamping så står det at dette kan kun benyttes på høyttalere med 8 ohm eller høyere. Dette synes jeg er snodig, har noen prøvd biamping på 6 ohm høyttalere? Står dette også i den europeiske manualen?

Det ser også ut at det er en forskjell mellom europeisk og amerikanske modeller siden de europeiske har mulighet for å velge 4 ohm høyttalere. Har noe testet om denne gir noe hørbar forskjell (på enkelte andre merker så kan dette gi noe bedre lyd, men lavere maks-volum)?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som får opp navna på de nye HD-lydformatene på displayet på Onkyo 875??
    Får alle bare Mutichannel??!!

Synst dette er veldig rart, skjønner ikkje stort av dette..

Newcomer GeirBraaten sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-XE1 som kilde.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Er det ingen som får opp navna på de nye HD-lydformatene på displayet på Onkyo 875??
    Får alle bare Mutichannel??!!

Synst dette er veldig rart, skjønner ikkje stort av dette..
    På PS3 vil du ikke få noe annet enn PCM multichannel da dette er det eneste den sender ut.

På E1 så er det vel det samme da den vel ikke sender ut "hd lyd" som bitstream den heller.

Ikke noe galt med receiveren altså.

Jeg har bestilt meg en Samsung 1400 spiller for å få DTS HD MA lyd, da PS3 ikke sender dette ut, og vil heller aldri gjøre det.

Newcomer GeirBraaten sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    På PS3 vil du ikke få noe annet enn PCM multichannel da dette er det eneste den sender ut.

På E1 så er det vel det samme da den vel ikke sender ut "hd lyd" som bitstream den heller.

Ikke noe galt med receiveren altså.

Jeg har bestilt meg en Samsung 1400 spiller for å få DTS HD MA lyd, da PS3 ikke sender dette ut, og vil heller aldri gjøre det.
    Mener å ha lest at noen tror PS3 vil støtte dette etter firmware oppdatering.

Beklager off topic, hva vil din RX-V2700 støtte med DTS HA MA inn?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeirBraaten
    Beklager off topic, hva vil din RX-V2700 støtte med DTS HA MA inn?
    Det er PS3 som forsyner denne med godlyd:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har hatt anledning til å teste ut 905 og 875 som forforsterker i stereo koblet til ekstra effektforsterkere? Hvordan er forskjellen mellom receiverne i stereo?

Er det verdt å gå opp til 905 hvis vi ser bort fra nettverksfunksjonaliteten, 2 hdmi ut og den ekstra effekten?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps3 og Hd lyd

Bær over med meg.Det står sikkert forklart i tråden, men så mange sider er for mye å lese igjennom.
    Har endelig krøpet til korset og handla en ps3.
    Jeg har en Onkyo 905 reciver.
    Har koblet opp ps3'n med HDMI og har handlet 2 blu-ray filmer.
    Den nyeste Pirates of the caribbean og Die hard 4.
    Kan jeg få den nye hd lyden ut av ps3'n?
    I displayet på onkyoen ser det ut som om den bare registrerer lyd i de to fronthøytalerene mine og at reciveren velger da pro logicII x movie og jeg kan også velge alle de andre "kunstige" lydformatene.
    Noen som kan hjelpe???

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elcomp
    Er det noen som har hatt anledning til å teste ut 905 og 875 som forforsterker i stereo koblet til ekstra effektforsterkere? Hvordan er forskjellen mellom receiverne i stereo?

Er det verdt å gå opp til 905 hvis vi ser bort fra nettverksfunksjonaliteten, 2 hdmi ut og den ekstra effekten?
    Forskjellen består i litt mer enn ett par watt og en utgang ekstra.

Den ekstra effekten leveres av hele 3 stk. trafoer, som vil kunne gi deg den ultimate opplevelsen.

905 vil være kapabel til å gi atskillig mer strøm og kontroll til høytalerne enn 875 (som selvfølgelig også vil kunne gi en fullgod lytteopplevelse).

Behovet styres kanskje heller av resten av anlegget?

Jeg har gamblet litt, og byttet ut en AVP700/parasound NC kombo med denne, og så langt har jeg ikke angret ett sekund.

Mye mulig det er mine u-trenede ørere som medfører denne lykkerusen, men det får så være

Mine 2 cents

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD lyd Onkyo 905-ps3

Sitat Opprinnelig postet av larax
    Bær over med meg.Det står sikkert forklart i tråden, men så mange sider er for mye å lese igjennom.
    Har endelig krøpet til korset og handla en ps3.
    Jeg har en Onkyo 905 reciver.
    Har koblet opp ps3'n med HDMI og har handlet 2 blu-ray filmer.
    Den nyeste Pirates of the caribbean og Die hard 4.
    Kan jeg få den nye hd lyden ut av ps3'n?
    I displayet på onkyoen ser det ut som om den bare registrerer lyd i de to fronthøytalerene mine og at reciveren velger da pro logicII x movie og jeg kan også velge alle de andre "kunstige" lydformatene.
    Noen som kan hjelpe???
    Er det virkelig ingen som har en mistanke om hva som er feil her?
    Har valgt pcm ut av ps3'n og pcm lydsporet på pirates.

HAR FUNNET DET UT!!!!!!!!!!!! SOM JEG TRODDE. JEG ER EN IDIOT!!! HE,HE:

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larax
    Er det virkelig ingen som har en mistanke om hva som er feil her?
    Har valgt pcm ut av ps3'n og pcm lydsporet på pirates.

HAR FUNNET DET UT!!!!!!!!!!!! SOM JEG TRODDE. JEG ER EN IDIOT!!! HE,HE:
    Javel? Hva var det du fant ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wes
    Den ekstra effekten leveres av hele 3 stk. trafoer, som vil kunne gi deg den ultimate opplevelsen.
    Det er ikke helt riktig.

Du har rett i at 905 har tre trafoer, men her er hovedtrafoen kilden til høyttalerene, mens trafo nr 2 og 3 leverer strøm til henholdsvis video- og audiokretsene (ikke effektkretsene).

Har selv 905 og var aldri i tvil, denne er mer "audiofil" enn resten av receiverne til Onkyo.

Onkyo 875 trekker 870 Watt fra nettet, mens 905 trekker 1000 Watt.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har AB-testet 875 og 905, men ikke med effekt desverre, i Pure Direct. Har ikke hat tid til å dele mine erfaringer enda, men skal få skrevet litt om det til helgen! Har dog testet 905 med effekt, så det vil jeg også si litt om samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Jeg har AB-testet 875 og 905, men ikke med effekt desverre, i Pure Direct. Har ikke hat tid til å dele mine erfaringer enda, men skal få skrevet litt om det til helgen! Har dog testet 905 med effekt, så det vil jeg også si litt om samtidig.
    Flotte greier. Det gleder jeg meg til å lese!

Ser generelt at det er veldig lite fokus på stereodelen når det gjelder omtaler av disse receiverne. Satt litt på spissen virker det som det handler mest om antall hdminn-/utganger og videoprosessering.

Jeg er på jakt etter en receiver som også kan fungere som en god stereoforforsterker, og 875/905 er to hete kandidater. Hvis forforsterkerdelen i 905 er merkbart bedre enn 875 er 905 den mest aktuelle kandidaten. Iom at jeg bruker ekstern effektforsterker til fronthøyttalerne spiller ikke den ekstra effekten i 905 noen rolle. Dette gjelder da i stereomodus.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

7.1 oppsett, mangler lyd i bakhøttalerene.

Har Toshiba XE-1 og Onkyo 605. Har nå utvidet anlegget med 2 ekstra ht'r. Koblet disse til Onkyo'n og kjørte ny runde med Audyssey i går kveld og fikk
    "plopp-plopp-plopp"-lyd ut av dem under målingene. Måleresultatene viser også at de er kalkulert inn av Onkyo'n. Men, når jeg satte inn siste Harry P i spilleren fikk jeg ingen lyd i de bakre høyttalerene. Ikke så mye som et sus en gang. Hvilken knapp/innstilling er det jeg har glemt nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om forforsterker delen i 705, 875 og 905 er forskjellig?

Da ser jeg bort i fra alt som har med bilde og effekt å gjøre.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte greier. Det gleder jeg meg til å lese!

Ser generelt at det er veldig lite fokus på stereodelen når det gjelder omtaler av disse receiverne. Satt litt på spissen virker det som det handler mest om antall hdminn-/utganger og videoprosessering.

Jeg er på jakt etter en receiver som også kan fungere som en god stereoforforsterker, og 875/905 er to hete kandidater. Hvis forforsterkerdelen i 905 er merkbart bedre enn 875 er 905 den mest aktuelle kandidaten. Iom at jeg bruker ekstern effektforsterker til fronthøyttalerne spiller ikke den ekstra effekten i 905 noen rolle. Dette gjelder da i stereomodus.
    Nå har ikke jeg "gull ører" men jeg synes at lyden i stereo på 875 er meget bra.
    Synes også at Audessey fungerte bra på denne sammenliknet med sist gang jeg testet dette på en Denon receiver.
    Har testet 875 både på mine rimelige høyttalere og på Akto sine dyre høyttalere med samme resultat.

Noen synes kanskje at dette går noe på bekostning av filmlyden, men det er jo smak og behag det også.

Side 26 av 50 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •