Onkyos nye recivere ! - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 50 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 992
    Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva synes du om 875, Scrooge. Det er vel den som frister meg mest.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Hva synes du om 875, Scrooge. Det er vel den som frister meg mest.
    Så langt, må jeg si meg absolutt fornøyd! I mitt oppsett (hvor jeg amper frontene med en Xindak 6950), spiller den meeget bra! Har ennå tilgode å teste stereo / pure A / direct med frontene koblet på forsterkerens høyttalerutganger, men kan ikke tenke meg annet enn at den også vil gjøre jobben mtp å forsyne frontene med kontrollert og god power.
    I motsetning til min tidligere Rotel RX-1057 er den atskillig enklere å hanskes med, og vesentlig lettere å sette opp!
    Ble imidlertid ikke så overvettes imponert av Audyssey-kalibreringen, men det har nok helst sammenheng med at jeg nok har et "vanskelig" rom. Ble nødt til å justere litt mht side- og bakhøyttalere, hvor kalibreringen tilsa en deling på 100Hz for side, og 120Hz for bakhøyttalerne! Tiltross for at disse er identiske.
    Heldigvis er det mulig å overstyre dette (og mye annet) i den nær sagt selvforklarende og lettfattelige OSD-menyen.
    Samtidig vil jeg mene at receiveren i "direct"-modus håndterer bassområdet noe bedre enn Rotel´en. Den føles umiddelbart noe strammere og mer presis enn hva min forrige receiver kunne levere. Meeen, husk nå på at dette kun er synsing fra min side! Jeg fikk jo aldri muligheten til en direkte sammenlikning.....
    På minussiden må jeg få påpeke at receiveren blir uforskammet varm, spesielt i bakkant / høyre side!
    Der befinner bl.a HDMI prosessorkortet seg, og selve prosessoren når fort opp i over 60grader. (Ja, jeg har målt!).
    Dermed sagt er det ikke sagt at den ikke tåler det, men for min del liker jeg best at elektronikk i alminnelighet holder en noe lavere temperatur.
    Av den grunn også nevt mitt lille forslag til "field-fix" lenger oppe i tråden, kanskje mest fordi jeg har et ganske trangt rack.
    Så sørg i alle fall for at du har god nok ventilasjon over receiveren! Minst 10cm er jo foreskrevet av produsenten.
    Ellers kan jeg jo også opplyse om at receiveren er utstyrt med 2x80mm kjølevifter i front / sider, som i påkomne tilfelle vil ta seg av kjøling av selve forsterkerdelen. Nå finnes det (paradoksalt nok?), enkelte tilbakemeldinger på at receiveren har "kuttet" pga høy temperatur, men antakeligvis hører dette sammen med en tilnærmet "badstuetemperatur" i rommet / rommene hvor dette har skjedd.
    HDMI-switchingen fungerer ellers upåklagelig, noe som jeg definitivt savnet på min tidligere Rotel.
    Alt i alt vil jeg mene: Løp og kjøp! Bedre receiver har i alle fall jeg aldri hatt. ;-)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut. Skal ikke se bort ifra at det snart står en sånn hos meg også. :-D

Min tråd

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror oppriktig talt at du neppe vil angre på det!
    Men les nå for all del de testene du finner på nettet, før du bestemmer deg. Selv om disse nok langt på vei er sammenfallende med mine erfaringer!
    Lykke til med receivervalget!

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bare skrive under på det som blir sagt om 875 og kan garantere deg at du ikke blir misfornøyd om du skulle velge den.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerede lest veldig mye om den, men det er alltid kjekt å høre var folk på forumet synes om den.
    Når det gjelder layouten på forsterkeren, må jeg si at den har en utrolig ryddig bakside. Dette er noe jeg setter stor pris på.

Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva får dere opp på displayet på Onkyo 875 når dere spiller av HD-lyder fra HD DVD spilleren eller PS3??

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du egentlig?
    Hva som vises i displayet er jo helt avhengig av hvilket valg du gjør på fjernkontrollen, mtp lydmodi.
    Du kan jo velge mellom flere, og receiveren husker så vidt jeg vet, siste valg.
    Dermed ser det ikke ut til å være noen automatikk i dette mtp signaler fra spilleren, og dermed er du prisgitt å styre dette sjøl.
    La akkurat inn The Bourne Ultimatum (HD-DVD) for å prøve, og jeg opplever det i alle fall som jeg beskriver det her. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Tror ikke du gjør noen feil.
    Har riktignok en 875 her, men også den må vries relativt høyt opp (-20dB og over) for å få noe særlig trøkk.
    Tror ikke du skal bekymre deg noe særlig for det (nær sagt) "intetsigende" tallet. Om maks på volumkontrollen din er 100, så vil du nok oppleve en ganske formidabel økning fra 70 til 100!
    Altså er det ingen grunn til bekymring. Det hadde nesten vært værre om det omvendte hadde vært tilfelle, så bare skru du!
    Oki, takk Greit å få avklaring på det, da bare skrur jeg i vei! :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager dårlig forklaring, det jeg mener :

Setter filmen Underworld Evolution (Blu-ray) inni PS3, velger English PCM 5.1 inne på film-menyen men på forsterkeren kommer det bare opp Multichannel.
    Hvorfor?

Setter inn filmen Troja i HD-DVD spilleren min (Toshiba HDE-1) å velger Dolby TrueHD inne på menyen på filmen..hvorfor klarer ikke jeg finne ett valg inne på forsterkeren som heter Dolby TrueHD??
    Kommer bare automatisk på Mutichannel.

Regner med at det er jeg som er helt idiot her, men uansett..hva blir rett? :-D

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84

Setter filmen Underworld Evolution (Blu-ray) inni PS3, velger English PCM 5.1 inne på film-menyen men på forsterkeren kommer det bare opp Multichannel.
    Hvorfor?

Setter inn filmen Troja i HD-DVD spilleren min (Toshiba HDE-1) å velger Dolby TrueHD inne på menyen på filmen..hvorfor klarer ikke jeg finne ett valg inne på forsterkeren som heter Dolby TrueHD??

Så lenge det er avspilleren som dekoder hd lyden blir det sendt som multichannel til receiveren, derfor kommer det opp multichannel i displayet. Dolby TrueHD eller DTS HD MA vil det kun stå i receiveren dersom du sender lyden fra avspilleren til receiveren som bitstream. Da vil receiveren dekode signalet og du vil få skriften du savner. Såvidt jeg vet så kan hverken PS3 eller Toshiba HD-E1 sende HD lyden ut som bitstream, derfor vil du ikke få dette til.

Du vil fremdeles få HD-lyd, men som sagt er det avspilleren din som dekoder signalet og sender det som PCM over hdmi til receiveren din. DTS HD MA vil du ikke få, da ingen av avspillerne dine dekoder dette formatet heller.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84

Hvorfor?

Idiot er du i alle fall ikke! Da hadde du neppe stilt spørsmål omkring dette. ;-)
    Har akkurat samme spiller som deg, og har nå dyttet Troja på plass i skuffen.
    I mitt display dukker det opp følgende info:
    5.1-kanaler er registrert.
    DTS-logoen i rødt er markert, samtidig som at DTS Neo:6 indikatoren under denne, vises.
    I displayet står det forøvrig DVD / Neo:6.
    Men, det kan ha sammenheng med at jeg har valgt å kjøre lyden via optisk tilkobling, ettersom jeg har plundret litt med å få til lyden over HDMI?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode og kjappe svar
    Vil det seie at Multichannel sender det du velger på menyen på filmene? Dvs, velger man DTS på en dvd så er det bare å ha på Multichannel på forsterkeren og da blir det automatisk det man velger inne på menyen?

PCM Stereo da? blir det bare på vanlig stereo da? :-D

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det blir stereo hvis du f.eks hører på en cd fra ps3.....men står multichannel fremdeles....hvis det var det du mente?

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å sette signal ut fra kilden som bitstream istedetfor PCM...
    Jeg fikk også kun opp multichannel i displayet da jeg hadde PCM-signal ut fra ps3, men da jeg skiftet det til bitstream sto det Dolby D i displayet..
    Jeg har kun testet med en dvd foreløpig, ikke DTS eller noen HD-lydsignaler.

Newcomer shaolin99 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan synes dere Onkyoen gjør seg på vanlig 2 kanals musikk? Jeg har et budsjett på 5000-7000 kr og lurer veldig på om jeg skal gå for 605 modellen. Jeg er hovedsakelig ute etter en surround forsterker som spiller bra i stereo.

(Kanskje jeg heller burde gå for en arcam 300 som er til salgs på avtorget nå siden 2 kanals lyd er viktigst for meg :-? )

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Tynn" lyd fra 605?

Nå har jeg brukt deler av helgen til å se/lytte til en del filmer med min nye 605.
    Selv om jeg ble betatt av lydseparasjonen/detaljnivået i Dolby trueHD i den siste Harry Potter-filmen f.eks., kan jeg ikke annet enn å undre meg over den tynne lyden jeg har fått. Høytalerene har liksom mistet en masse "kropp" i forhold til det jeg fikk med min "gamle" (nokså rimelige) Denon. Dette kan vel ikke stemme :evil: Noe har jeg gjort (ikke gjort) feil i innstillingene - men hva Jeg innrømmer glatt at jeg sliter med å skjønne alle betegnelser og forklaringer om innstillinger i dette produktet. Dersom det ikke finnes noe "enkelt" svar på det beskrevne problemet, finnes det noen en kan henvende seg til for å få (håndfast) hjelp?
    PS. Jeg har Toshiba XE-1 og PS3 som signalkilder og jeg sender bitsream til forsterkeren.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Prøv å sette signal ut fra kilden som bitstream istedetfor PCM...
    Jeg fikk også kun opp multichannel i displayet da jeg hadde PCM-signal ut fra ps3, men da jeg skiftet det til bitstream sto det Dolby D i displayet..
    Jeg har kun testet med en dvd foreløpig, ikke DTS eller noen HD-lydsignaler.
    Du mener å velge at jeg skal velge bitstream inn på forsterker-menyen?
    Skjønner jeg rett at da blir signalet fra dvd/blu-ray/hd-dvd filmen sendt til forsterkeren som velger automatisk det signalet som kommer fra forsterkeren??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    til dere som har 875 så er muligheter og justere i en meny til bilde kjippen .
    hold display knappen inne mer en 5sek.så dukker innstillingene fram i displayet
    på 875.naviger med opp/ned juster høyre /venstre
    her er brusanvisning på justeringene.

http://www.eu.onkyo.com/dl/1024083/M...0TXNR905_2.pdf

kan hende dette er postet fra før.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Tar tak i dette innlegget, selv om det er litt gammelt. ;-)
    Tror du bør være forsiktig med å koble en vifte til triggerutgangen. Selv om en 12v vifte (eksempelvis fra en PC?) trekker relativt lite strøm, så kan det fort bli for mye for utgangen!
    En annen sak at det ikke noe sted i manualen er spesifisert om utgangen gir DC eller AC?
    Jeg kan imidlertid foreslå følgende løsning, (spesielt om receiveren er plassert i et trangt rack), selv om det ikke akkurat er noen estetisk nytelse:
    Kjøp et par 120mm 230v SUNON-vifter på Clas O, som du seriekobler. Dermed går viftene med halv hastighet, og alldeles lydløst!
    Viftene plasseres i sugende modus oppå receiveren, i bakkant av denne. Det er jo typisk der den blir varmest, i alle fall ved normalt bruk.
    Før jeg monterte viftene, lå temperaturen inne i kabinettet på rundt 50grader, målt med et digitaltermometer med ekstern føler, som ble dyttet inn i en av slissene på dekselet.
    Ca 20 minutter etter at viftene ble plassert, har den målte temperaturen sunket til rundt 29grader!
    Jeg behøver neppe å si at dette gjør godt for elektronikken i receiveren, selv om den ganske sikkert er bygget for å tåle ganske reale temperaturer.
    Uansett; Jo kaldere jo bedre!
    Høres ut som en lur løsning...Hvordan har du festet viftene? Kunne du kanskje postet noen bilder? :-)

Side 25 av 50 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •