Onkyos nye recivere ! - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 50 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 992
    Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilken av Onkyene passer til mitt oppsett?
    Har bestilt Klipsch RF-83 med RC-64 og RS-62.
    Har liggende midgard Oberon 6.1 til drift av RF-83.
    Er det noe stor forskjell på de forskjellige modellene, annet en effekten på forsterkerdelen?

edit: Fått lest igjennom det meste her, og ser ut for at TX-SR875 som er den rette for meg

Noen innspill?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått lyd i alle kanaler :-D Og hvilken lyd med dolby true HD fra HD DVD'n med siste Harry Potter !!!!! Men, jeg må altså opp i et nivå rundt 70 på volumkontrollen. Er dette vanlig hos andre? - eller er det noe feil jeg har gjort?
    Jeg har ellers ikke funnet noen innstilling der jeg kan sette HT-innstillingene til "small", slik som i min gamle Denon. Finnes dette på onkyo 605? For "dobbel bass" har vel ikke noe med dette å gjøre vel? Ellers synes jeg nok at Onkyo'n gir et noe lysere lydbilde enn Denon'n gjorde. Ja, hun fortellerdama i innledningen på LTR blir til og med litt slitsom å høre på når hun "hisser seg opp" etter hvert. Andres erfaring med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Volumnivå

Sitat Opprinnelig postet av filmØR
    Har nå fått lyd i alle kanaler :-D Og hvilken lyd med dolby true HD fra HD DVD'n med siste Harry Potter !!!!! Men, jeg må altså opp i et nivå rundt 70 på volumkontrollen. Er dette vanlig hos andre? - eller er det noe feil jeg har gjort?
    Jeg sliter også med dette på min nye 605... Volumkontrollen må opp i 30 for at det skal komme lyd i det hele tatt virker det som, og jeg må opp i rundt 70 for at det skal bli bra kinolyd. Noen som har en løsning på dette? Eller skal det være sånn?

Mvh Tommy

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Gå inn i menyen 2.4 "level calibration"
    Se hvor mye kanalene er dempet. Etter at jeg tok 8 målinger på min 875 med audessy så ble alle kanaler dempet med -12db. !!! Juster alle opp, til 0db

(subnivået bør følges, hvis denne er satt til -8db, så juster alle opp med like mange db slik at sub er 0db.

Fungerte perfekt hos meg iallefall.

(Har thx ultra høytalere og dette sparker hvirkelig ifra).
    MEGET godt fornøyd med Reciveren.

Kurt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert! Skal prøve dette når jeg kommer hjem! Er litt irriterende å ha volumet så høyt for å få bra lyd Får jo iallefall ikke tatt i bruk den volumsperra på 99 når det er slik. Ikke det at jeg skal ta den i bruk.. men kan jo være grei å ha

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A_hjelme
    Hvilken av Onkyene passer til mitt oppsett?
    Har bestilt Klipsch RF-83 med RC-64 og RS-62.
    Har liggende midgard Oberon 6.1 til drift av RF-83.
    Er det noe stor forskjell på de forskjellige modellene, annet en effekten på forsterkerdelen?

edit: Fått lest igjennom det meste her, og ser ut for at TX-SR875 som er den rette for meg

Noen innspill?
    Dersom du skal bruke forsterkeren til å skalere bildet med og trenger fire hdmi innganger går du for 875. Den har en suverent bra bildeprosessor. Dersom du ikke skal skalere bildet med receiveren og klarer deg med tre hdmi innganger så vil jeg si du klarer deg med 805.

Selv valgte jeg 875 og kjører alt av signaler gjennom denne. Jeg er veldig fornøyd med den så langt.

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen her som har Onkyo på Klipsch RF-83/63?
    Og som kan utale seg om det blir kvass diskant?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A_hjelme
    noen her som har Onkyo på Klipsch RF-83/63?
    Og som kan utale seg om det blir kvass diskant?
    Jeg har Onkyo 875 og bruker Klipsch rb5 som bakhøyttalere og det er ikke noe kvass diskant på de.
    Mvh bigtor

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører RF 82 med Onkyo 875 og synes ikke diskanten blir for kvass.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Hei! Har lest på AVSforum om et par stk som bruker en stillegående 12v vifte for å kjøle. Mener kanskje denne ble koblet til en av 12v inngangene i recieveren...kan jo være en tanke?
    Er dere ellers fornøyd med 905'en? Vurderer sterkt denne selv, men sitter fortsat litt på gjerdet!
    Tar tak i dette innlegget, selv om det er litt gammelt. ;-)
    Tror du bør være forsiktig med å koble en vifte til triggerutgangen. Selv om en 12v vifte (eksempelvis fra en PC?) trekker relativt lite strøm, så kan det fort bli for mye for utgangen!
    En annen sak at det ikke noe sted i manualen er spesifisert om utgangen gir DC eller AC?
    Jeg kan imidlertid foreslå følgende løsning, (spesielt om receiveren er plassert i et trangt rack), selv om det ikke akkurat er noen estetisk nytelse:
    Kjøp et par 120mm 230v SUNON-vifter på Clas O, som du seriekobler. Dermed går viftene med halv hastighet, og alldeles lydløst!
    Viftene plasseres i sugende modus oppå receiveren, i bakkant av denne. Det er jo typisk der den blir varmest, i alle fall ved normalt bruk.
    Før jeg monterte viftene, lå temperaturen inne i kabinettet på rundt 50grader, målt med et digitaltermometer med ekstern føler, som ble dyttet inn i en av slissene på dekselet.
    Ca 20 minutter etter at viftene ble plassert, har den målte temperaturen sunket til rundt 29grader!
    Jeg behøver neppe å si at dette gjør godt for elektronikken i receiveren, selv om den ganske sikkert er bygget for å tåle ganske reale temperaturer.
    Uansett; Jo kaldere jo bedre!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser på 605 og 705. Men slik jeg leser specs så er det ikke mulig med preout på 605?!? Ikke engang med å bruke sone 2 inngangene? Har en Musical Fidelity A5 2x250W som mine Dali Mentor 6 er koblet til, og trenger preout for en ny reciever. Er det 705 jeg må gå for da?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå lekt litt med 875 og kan velge akkurat hvilken delefrekvens jeg vil og individuelt på hver høyttaler.

Dette ble diskutert tidligere i tråden og flere rapporterte 80 Hz som nedre grense, men jeg kan sette helt ned til 40 om jeg vil, men bruker selvsagt 80 Hz.

Forresten er er lydin på musikk meget bra, juryen er fortsatt ute og diskuterer filmlyden.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forresten en annen ting å merke seg ved THX godkjente receivere og det er at de kalibrerer lyden i henhold til THX nivå.

Bli derfor ikke overrasket hvis alle høyttalerene legger seg godt på pluss eller minus siden, dette er for at det skal være THX referanse nivå ved 0dB.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det er forresten en annen ting å merke seg ved THX godkjente receivere og det er at de kalibrerer lyden i henhold til THX nivå.

Bli derfor ikke overrasket hvis alle høyttalerene legger seg godt på pluss eller minus siden, dette er for at det skal være THX referanse nivå ved 0dB.
    Det forklarer en god del hos meg hvertfall
    Fikk minus 3.5 på venstre front, minus 4 på høyre. Minus 7.5 på center, minus 12 på subene, og minus 10 på hver bakhøyttaler. Avstanden ble målt imponerende rett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

onkyo 605

Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Gå inn i menyen 2.4 "level calibration"
    Se hvor mye kanalene er dempet. Etter at jeg tok 8 målinger på min 875 med audessy så ble alle kanaler dempet med -12db. !!! Juster alle opp, til 0db

(subnivået bør følges, hvis denne er satt til -8db, så juster alle opp med like mange db slik at sub er 0db.

Kurt

Da var dette gjort, og jeg må fortsatt opp i 70 på volumkontrollen for å få bra lyd. Er dette vanlig? Har som sagt 605, er det noen som har noen tips? Er det noe jeg gjør feil? (Det var forresten ikke så mye justering fra min side den lå bare på -1db i front..)

Newcomer El_Myrum sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZzoFfa
    Da var dette gjort, og jeg må fortsatt opp i 70 på volumkontrollen for å få bra lyd. Er dette vanlig? Har som sagt 605, er det noen som har noen tips? Er det noe jeg gjør feil? (Det var forresten ikke så mye justering fra min side den lå bare på -1db i front..)
    Har du valg på DVD spiller som heter RAW (bitstream) og/eller "follow SPDIF" på audio bør du aktivere dette under film.. Slik er det på min Cambridge spiller, og da velger receiver automatisk det beste DVD'n kan tilby.

Hvis ikke blir det sendt som pcm og med lavere lyd..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ps3 som blueray spiller. Kjører lyd/bilde via hdmi, og har visst bare Lineær PCM som valg så vidt jeg kan se.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Any one på mitt sp fra tidligere i ettermiddag?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marsellus
    Jeg ser på 605 og 705. Men slik jeg leser specs så er det ikke mulig med preout på 605?!? Ikke engang med å bruke sone 2 inngangene? Har en Musical Fidelity A5 2x250W som mine Dali Mentor 6 er koblet til, og trenger preout for en ny reciever. Er det 705 jeg må gå for da?
    605 har IKKE pre-out's. Gå for 705. Den har pre-out's, og bedre lydprosessering.
    Den er uten tvil det beste kjøpet hvis man skal bruke eksterne effekttrinn og ikke har behov for en videodel av beste kvalitet. 705 har også Audyssey multiXT ( samme system som toppmodellene ) som er et av de mest avanserte automatiske romkorreksjonsystemene man får tak i.

Hvis du har behov for oppscalering av svært høy kvalitet, så må du opp på modellen 875 før du får dette.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZzoFfa
    Tror ikke du gjør noen feil.
    Har riktignok en 875 her, men også den må vries relativt høyt opp (-20dB og over) for å få noe særlig trøkk.
    Tror ikke du skal bekymre deg noe særlig for det (nær sagt) "intetsigende" tallet. Om maks på volumkontrollen din er 100, så vil du nok oppleve en ganske formidabel økning fra 70 til 100!
    Altså er det ingen grunn til bekymring. Det hadde nesten vært værre om det omvendte hadde vært tilfelle, så bare skru du!

Side 24 av 50 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •