Onkyos nye recivere ! - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 50 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 992
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk nettopp min 605 i posten nå, men ut i fra det jeg kan se følger det ikke med mic til "kalibreringen"? Må dette kjøpes utenom?

Newcomer Blacksmit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr_brekke
    Fikk nettopp min 605 i posten nå, men ut i fra det jeg kan se følger det ikke med mic til "kalibreringen"? Må dette kjøpes utenom?
    Den skal følge med den. Klag til butikken, hvis du ikke finner den.. Jeg tror den lå i posen med bruksanvisninger osv

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelle
    jeg også hadde problemer med at min 805 drev og slo seg av en kveld.men etter en del prøving så fant jeg ut at den ikke fikk nåkk luft over seg.dvs jeg hadde en hylle 10 cm over receiveren,og den måtte flyttes opp til 15-20 cm før den fikk nåkk luft og ikke kuttet noe mer
    Rart, har kansje 5-7 cm over min 875, den har aldri kuttet.

Kansje noe med strømnettet? Har 400V nett i huset, mener alle nye hus har dette...skal være mere stabilt enn vanlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også 875. 5 cm klaring på toppen, aldri kuttet. Noen hørt noe om firmwareoppdatering til disse i Norge forresten?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84

2. Hadde vorspiel forrige helg, spillte da ganske høyt i stereo og da slo forsterkeren seg av noen ganger..hvorfor skjer dette når jeg kjører så lettdrevne høyttalere som Klipsch?
    Tar forsterkeren skade av dette??
    Selv om følsomheten er høy på Reference serien er de alikevel tungdrevne. Ville anbefalt effektforsterker på RF-83. Forsterkeren slår seg jo av pga av en beskyttelses mekanisme som er lagt inn slik at den ikke skal ta skade. Men skjer dette ofte bør du seriøst vurdere mer effekt på frontene.
    Husk å still inn impedansen rett på reciveren om det ikke er blitt gjort.

Sitat Opprinnelig postet av kjelle
    jeg også hadde problemer med at min 805 drev og slo seg av en kveld.men etter en del prøving så fant jeg ut at den ikke fikk nåkk luft over seg.dvs jeg hadde en hylle 10 cm over receiveren,og den måtte flyttes opp til 15-20 cm før den fikk nåkk luft og ikke kuttet noe mer :smile:
    Har du stillt inn impedansen rett i recvier menyen?

Selv har jeg Onkyo 905 som for øyeblikket driver Sonus Faber Cremona som fronthøyttalere, Sonus Faber Cremona Center samt Cerwin Vega CLS-215 som bakhøyttalere. No problemos
    Men har selvsakt PA forsterker som skal kobles til bakhøyttalere samt effektblokker på ønskelista til frontrekka.

Newcomer Pesy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aarflot
    Noen hørt noe om firmwareoppdatering til disse i Norge forresten?
    Sendte en mail til mono ang. firmwareoppdatering for en måned siden, men har fremdeles ikke fått noe svar.

Kanskje på tide å purre på dem? Skal poste et eventuelt svar her.

Mvh
    Per S.
    Sonus Faber Venere 3.0 +Venere center + Klipsch RS + EPIK Empire
    Parasound P5 + Yamaha RX-V 3067 + Parasound A21
    Squeezebox touch + Sony Blu-Ray

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Rart, har kansje 5-7 cm over min 875, den har aldri kuttet.

Kansje noe med strømnettet? Har 400V nett i huset, mener alle nye hus har dette...skal være mere stabilt enn vanlig.
    Da har et TN-S nett. Dvs du får 3 fase 400V inn til huset men det fordels ut til 230V fordelt på hver fase samt null leder. Du har med andre ord 230V du også;-)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Da har et TN-S nett. Dvs du får 3 fase 400V inn til huset men det fordels ut til 230V fordelt på hver fase samt null leder. Du har med andre ord 230V du også;-)
    Joda, vet jeg har 230 V...er ikke guru på strøm, men vet da litt:-D En elektriker som var her på el-sjekk sa det skulle oppføre seg mer stabilt enn det "gamle nettet". Bedre for hifi og slikt.

Synes det er rart noen plages med at reciver slår seg av.
    Hvor høyt volum er det snakk om på dere som plages?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kikker litt på 805/875 og der ser jo knall ut på papiret, men er eierne her fornøyd med sakene? Er det slik at det er mye feil med disse receiverne?

Er dere fornøyd med musikk gjennom disse?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv et oppfølgingsspm til cypervision sine, og det er om det brukes analog eller digital tilkobling på stereo? (er dac'ene i denne ok?)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst, GOD JUL

Desse problemstillingene gjelder på en Onkyo 875

Så til problemstillingene :

1. Satte på Eagles på HD-DVD i går
    2. Satte jeg på Eagles - Hell Freezes Over på vanlig Dvd i min PS3.

1. Gikk inn på HD-DVD menyen og valgte Dolby Digital Surround 5.1, så kommer det opp automatisk PLIIxx på displayet.
    Trykte deretter en gang på surroundknappen og da kom det opp Multichannel.
    Synst da dette ga en bedre lyd, kan det stemme?
    Er det multichannel det skal stå på eller skal det ideelt stå det lydformatet jeg velger inne på menyen på displayet?

2. Gikk inn på menyen på dvd`en og valgte DTS surround 5.1, da også startet automatisk PLIIxx på displayet.
    Trykte deretter 1 gang på surround og da kom det opp multichannel.
    Syntes også at dette ga en bedre lyd, kan det også stemme?
    Eller skal det her også ideelt stå det lydformatet som man velger inne på menyen på displayet?

3. En ting jeg har lurt litt på, hvorfor kommer det ikkje automatisk opp det lydformatet man velger inne på dvd`en opp på displayet på Onkyo`en??

4. Taper man noe lydkvalitet om man velger feks DTS HD inne på en Bluray-film fra PS3 og så kommer det opp PLIIxx på forsterkeren??
    Tenker da mest pga jeg kjører 7.1 , vil jeg da tape lydkvalitet kontra 5.1 DTS HD??

Det ble til slutt veldig mange spørsmål men regner med at det er flere som sliter med desse spørsmålene, har fått 2 mailer selv med spørsmål om jeg vet noen av desse svarene.

Hadde sett veldig pris på å funnet ut dette, litt kjedelig å tape lydkvalitet når man bruker MYE av pengene på utstyret.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nøyaktig samme problemet som jeg har på 705 og pazzi har på 605. Har laget en egen tråd her: "Falsk" 5.1 på Onkyo 705?.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Først og fremst, GOD JUL

Desse problemstillingene gjelder på en Onkyo 875

Så til problemstillingene :

1. Satte på Eagles på HD-DVD i går
    2. Satte jeg på Eagles - Hell Freezes Over på vanlig Dvd i min PS3.

1. Gikk inn på HD-DVD menyen og valgte Dolby Digital Surround 5.1, så kommer det opp automatisk PLIIxx på displayet.
    Trykte deretter en gang på surroundknappen og da kom det opp Multichannel.
    Synst da dette ga en bedre lyd, kan det stemme?
    Er det multichannel det skal stå på eller skal det ideelt stå det lydformatet jeg velger inne på menyen på displayet?

2. Gikk inn på menyen på dvd`en og valgte DTS surround 5.1, da også startet automatisk PLIIxx på displayet.
    Trykte deretter 1 gang på surround og da kom det opp multichannel.
    Syntes også at dette ga en bedre lyd, kan det også stemme?
    Eller skal det her også ideelt stå det lydformatet som man velger inne på menyen på displayet?

3. En ting jeg har lurt litt på, hvorfor kommer det ikkje automatisk opp det lydformatet man velger inne på dvd`en opp på displayet på Onkyo`en??

4. Taper man noe lydkvalitet om man velger feks DTS HD inne på en Bluray-film fra PS3 og så kommer det opp PLIIxx på forsterkeren??
    Tenker da mest pga jeg kjører 7.1 , vil jeg da tape lydkvalitet kontra 5.1 DTS HD??

Det ble til slutt veldig mange spørsmål men regner med at det er flere som sliter med desse spørsmålene, har fått 2 mailer selv med spørsmål om jeg vet noen av desse svarene.

Hadde sett veldig pris på å funnet ut dette, litt kjedelig å tape lydkvalitet når man bruker MYE av pengene på utstyret.
    Jeg får ikke opp "multichannel" når jeg ser film...bruker THX-neutral som regel.

Når ps3 sender pcm(noe den tydeligvis alltid gjør, også med bitstream instillinger?) kommer ikke f.eks "DTS" opp i displayet.
    Da må den vel sende bitstream....noe den ikke gjør over hdmi i allefall.

Du kan velge i hvilken dekoding som skal stå automatisk når du f.eks bruker ps3 mener jeg å huske. Skal se om jeg finner noe i manualen. EDIT SETUP...meny nr 5

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

hei
    jeg har onkyo 875.oss meg kommer dolbydigital/dts automatisk opp i displayet.
    jeg bruker denon 2910-ps3 og htpc.
    men jeg må bruke optisk på denon 2910.får ikke dolby/dts med hdmi.
    kansje noen vet va feilen er ?
    ps3 må jeg velge bitstream.bruker hdmi
    med htpc får jeg alltid riktig lydformat automatisk.bruker coaxial.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    875...

Har den mulighet for brokobling av surr-back og front? Ser slik ut på dett bildet ihvertfall at man kan koble disse sammen, altså brokobling. Virker ikke som det er likt på 805. Viss det er mulig å brokoble, tåler forsterkeren 4 ohm impedans?

http://www.lsound.no/webedit_images/19547_original.jpg

Edit: Ser jo selv at det står 8-16 ohm på forsterkeren "when btl is used" så jeg har vel egentlig fått svaret mitt.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    875...

Har den mulighet for brokobling av surr-back og front? Ser slik ut på dett bildet ihvertfall at man kan koble disse sammen, altså brokobling. Virker ikke som det er likt på 805. Viss det er mulig å brokoble, tåler forsterkeren 4 ohm impedans?

http://www.lsound.no/webedit_images/19547_original.jpg

Edit: Ser jo selv at det står 8-16 ohm på forsterkeren "when btl is used" så jeg har vel egentlig fått svaret mitt.
    Ja, du kan brokoble, men dersom du leser i bruksanvisningen så kan du bare spille stereo ved brokobling, ikke surround. Skal du ha surround er alternativet å bi-ampe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet åssen tilgangen på 905 er nå? prøvde å kjøpe meg en for noen mnd siden, men ga opp pga evig venting!

Dani

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener det er ventet inn ett større parti inn i uke 2.

Tilgjengelighet er forøvrig også avhengig av fargevalget, der sort er den som er mest ettertraktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny forsyning av 905 er kommet og min er snart på veg til meg fra l-sound

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest om lip-sync problemer med 905 på Avsforum, er det noen her som har merket dette på sin receiver?
    Leste noe om at det kanskje var fikset etter siste firmware update, men vil gjerne ha det bekreftet før jeg bestiller.

Har Denon 4308 på blokka også, men der kan det se ut som det er problemer med lengre HDMI kabler enn 10m... hvis det stemmer så er den utelukket og da rykker 905 frem som favoritt som neste receiver.
    Men ikke hvis det er lip-sync problemer, det er lite som er så irriterende...

Leste også at den blir veeeldig varm. Holder det med 8 cm klaring til hylla over? Vil helst ikke ha problemer med at den slår seg av for det blir for varmt...

Pft!

/C

Side 21 av 50 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •