Onkyos nye recivere ! - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 50 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 992
    Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har også bi-ampet mine fronter, så det skal ikke ha noe å si

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste nye receivere blir svært varme, min 2700 blir så varm at det er skikkelig ubehagelig å holde handa på toppen, noe som tilsvarer ca 55-60 grader.

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gammelnok
    Jeg er oppmerksom på at SR875 har en mer avansert video del enn SR805, men har jeg brukt for den? Skal bruke HDMI forbindelse til alle bilde kilder. Antar at lyddelen er identisk på de to modellene. Er det da noen grunn til ikke å velge SR805 og dermed spare nesten 3K?
    Har lurt litt på det samme, og funnet ut følgende:

SR875: 200 W/Ch Minimum into 6Ω, 1 kHz, IEC (1 Channel Driven)
    SR805: 180 W/Ch Minimum into 6Ω, 1 kHz, IEC (1 Channel Driven)

SR805 mangler også såkalt VLSC

VLSC (Vector Linear Shaping Circuitry):
    Conventional D/A conversion methods reduce digital pulse noise at the conversion stage but can’t remove it completely. Previously only found on Onkyo’s high-end components, VLSC (Vector Linear Shaping Circuitry)employs a unique D/A conversion circuit to overcome this problem. Data is converted between sampling points and these points are joined with analogue vectors in real-time to produce a smooth output wave form. The result - a virtually noiseless, smooth analogue signal based on the digital source.

Dette høres jo veldig flott ut, men hvor mye det betyr for lyden i praksis er jo vanskelig å si...

Noen her som har erfaringer med både 805 og 875??

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto har vel testa begge? :-) Kanskje han har lyst til å uttale seg om dette? (Er 875 verdt prisforskjellen hvis man ikke har bruk for video-delen?)

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "minimum" 200watt. ikke rette valg for bakrunnslyd altså :lol:

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe Det følger kanskje med hørselsvern for de som skulle ønske å dempe lyden litt...

Er forøvrig "klipp og lim" fra Onkyo

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Gammelnok
    Jeg er oppmerksom på at SR875 har en mer avansert video del enn SR805, men har jeg brukt for den? Skal bruke HDMI forbindelse til alle bilde kilder. Antar at lyddelen er identisk på de to modellene. Er det da noen grunn til ikke å velge SR805 og dermed spare nesten 3K?
    Lurer litt på dette selv. Såg da på Onkyos sider og fant følgende sammenligningsdokument:
    http://www.eu.onkyo.com/ir_img/13527386_1d82cfb668.pdf

og foruten det som bsk har nevnt så har 875 fire hdmi innganger mot 805 sine tre.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsk
    Akto har vel testa begge? :-) Kanskje han har lyst til å uttale seg om dette? (Er 875 verdt prisforskjellen hvis man ikke har bruk for video-delen?)
    875 fikk kjempebra kritikk i siste hjemmekino. I forrige blad var det annonsert at det var 905 som skulle testes. Vurderer selv 905 så det var litt skuffende at det "bare" var 875 som var på testbenken

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt 875 hjemme hos Akto og jeg skjønner at den får bra kritikk.

Nå har han helt andre høyttalere enn det jeg har og siden jeg ikke har prøvd den på kjent utstyr skal jeg være litt forsiktig, med den spilte fantastisk bra hos ham.

Har han ikke 905 nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Dolby Digital og Dolby Trough HD TX-SR875 fra PS3

Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Får ikke opp annet enn når jeg ser på tv...via Canal Digital-tuner...da står det Dolby Digital og lyden høres mer detaljert ut.

Ikke når jeg ser dvd heller!

Blir det samme uansett om jeg har bitstream eller pcm...rare greier.
    Hei Har også problemer med å få dolby digital / DD trough HD. Bruker PS3 som avspiller, men får bare opp valg om dolby prologic, neon, cinema etc , samt forskjellige THX varianter. Kommer ikke noe lys i displayet at der er dolby digital (DVD avspilling) eller Doulby trough HD ved blue ray avspilling.
    Har prøvd både bitstream og LPCM fra PS3, men ingen forskjell. Virker som jeg bare får stereo kanaler fra PS3. Noen forslag?

Hilsen Stinger

Edit, gjelder TX-SR875

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3'n sender pcm uansett som jeg har forstått det...:evil:

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Har sendt bestilling på 905 Kanskje jeg kan håpe på at den når fram med Julenissen. Noen som har vurdert denne opp mot Denon 4308?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PCM Multichanal?

Hei Har sett at de ikke er mulig å få ut bitstream fra PS3, men burde ikke PCM vært multichanal? På TV'n kommer det opp at lyd er PCM 5.1 ca 6Mbit, og bilde ligger på 20Mbit, men på displayet på receiveren, viser det bare PCM, fs48Khz. I manualen står det at ved multichanel pcm så vil antall kanaler vise.
    . Betyr det at PS3 bare sender PCm at en ikke vil få opp dolby trough HD etc før event de kommer med en oppgradering som støtter bitstream. Og er det HD lyd jeg får ut? Lyden er merkbart bedre når jeg velger PCM / HD i audio oppsette på filmer. For dersom ikke er det vel ikke noe poeng at PS3 klare å dekode HD om den ikke sender det videre på riktig måte?
    Er fersk på dette, men satte som et krav til ny tuner at den skulle støtte HD lyd,og planen var å klare meg med bare PS3 som bilde/lyd kilde (kjøre lossless fra ekstern hardisk, fungere utmerket, håper bare de kommer med støtte for FLAC snart,Wave tar dobbel så stor plass).

PS Opplever at jeg må skru på og av receiveren et par ganger ved oppstart for at den skal "finne" signal på HDMI inngangene, når den ført har funnet en kan jeg switche mellom de uten problemer (TV tuner med HDMI + PS3)

Håper noen har tid til å svare på mine mange spørsmål, men er veldig interessert i å vite om jeg får utnyttett utstyret maksimalt.

Hilsen Stinger

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare lurer på om noen av dere kan svare på følgende:
    Når dere bytter kilde med 875, hva står det i displayet på forsterkeren ang evt. oppskalering. På min stod det før HDMI trough et kort øyeblikk selv om den oppskalerer 576i til 720p via s-video. HDMI ut.
    Nå står det ingenting. Lurer på om det skal stå noe om oppskalering?

Litt dumt forklart, men for å si det enkelt, står det noe om HDMI eller oppløsning i displayet til 875 nåt dere skrur på eller skifter kilde?

Det er ingenting galt med oppskaleringen hos meg, den gjør dette, det står ikke noe om hva den gjør bare.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AAARHRHGG... 875'en min tok kvelden i dag, etter 2 uker.. Hadde to kompiser innom for demo, skulle skru på receiveren, PANG sa det fra receiveren. Når jeg nå skrur den på skrur den seg rett av igjen og står og blinker på stand-by.

Jeg som skulle kose meg med film og musikk i helga, der gikk den planen i vasken gitt..

Litt OT, men jeg måtte bare få ut litt frustrasjon

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    AAARHRHGG... 875'en min tok kvelden i dag, etter 2 uker.. Hadde to kompiser innom for demo, skulle skru på receiveren, PANG sa det fra receiveren. Når jeg nå skrur den på skrur den seg rett av igjen og står og blinker på stand-by.

Jeg som skulle kose meg med film og musikk i helga, der gikk den planen i vasken gitt..

Litt OT, men jeg måtte bare få ut litt frustrasjon
    Max hat det ja. Slike ting skjer alltid når det passer dårligst.
    Etter to uker kan du nesten ikke bruke det som unnskyldning til å bytte til noe nytt heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det noen som vet om Onkyo Passer sammen med System Audio?

Har en Onkyo TX SR-805, og har tenkt å skifte ut mine Dali-HT. Har veldig lyst på System Audio 1750. Har også tenkt på Audio Pro Image-pakken, med Blue Diamond.

Noen som har erfaringer med disse kombinasjonene?

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan man gå inn og se hvilke frekvenser som er korrigert av Audessey på 875?
    Syns det ble litt spinkel lyd etter å ha satt opp min, men syns samtidig at lyden godt kunne trenge litt korreksjon i bassen siden den blir litt ullen i Direct og Pure Audio modus. Dette er garantert på grunn av plassering og rom

Lurer også på om det går an å få ut bilde på både Hdmi og komponent utgangen. Har ikke fått anledning til å prøve det ennå. Kunne klart meg med komponent til tv'en og Hdmi til PJ dersom det går an...

Ellers er jeg ganske fornøyd etter en uke som eier, selv om det slett ikke var noen stor lydmessig oppgradering i stereo fra min gamle Yamaha AZ1.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører Onkyo 875 på Klipsch 7.0 surround, har kjørt igjennom audessey.
    Har 2 kjappe spørsmål :

1. Når jeg spiller av en blu-ray fra PS3 og velger feks DTS HD inne på menyen på filmen og velger Dolby PLIIx på forsterkeren, blir dette da feil?
    Må man kjøre 5.1 for å få "HD-lyden" ??

2. Hadde vorspiel forrige helg, spillte da ganske høyt i stereo og da slo forsterkeren seg av noen ganger..hvorfor skjer dette når jeg kjører så lettdrevne høyttalere som Klipsch?
    Tar forsterkeren skade av dette??

Føler det ligger veldig lite informasjon ute om dette..

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kutting av strøm

jeg også hadde problemer med at min 805 drev og slo seg av en kveld.men etter en del prøving så fant jeg ut at den ikke fikk nåkk luft over seg.dvs jeg hadde en hylle 10 cm over receiveren,og den måtte flyttes opp til 15-20 cm før den fikk nåkk luft og ikke kuttet noe mer

Side 20 av 50 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •