Onkyos nye recivere ! - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 50 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 992
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Jeg eier en Yamaha RXV-1800 da jeg syntes denne passet bedre i mitt system ydmessig enn en Onkyo 875, men har store problemer med at sort blir til grått etter HDMI passthrough. Noen i denne tråden som kjenner løsningen eller er dette et problem man må leve med?. Ser det er en del som har klaget over tilnærmet samme problematikk når det gjelder Onkyo receiverne. Fikk aldri testet ut dette på Onkyoen da jeg solgte den til fordel for Yamaha. Frustrerende. Ikke noe poeng med nye HD lydformater dersom man må ødelegge bildekvaliteten i samme slengen. Min tv har HDMI 1.3 innganger og jeg bruker Ps3 og Denon 2930 med Enhance black. Altså maks sort nivå som igjen blir til grått via RXV-1800
    Problemene de nye Onkyo-forsterkerne har med feil sortnivå gjelder (for min del iallefall) kun når analoge kilder er tilkoblet. Det er ikke noe feil hos meg hvis jeg f.eks kjører HDMI->HDMI.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemene de nye Onkyo-forsterkerne har med feil sortnivå gjelder (for min del iallefall) kun når analoge kilder er tilkoblet. Det er ikke noe feil hos meg hvis jeg f.eks kjører HDMI->HDMI.
    Det gjelder HDMI -> HDMI også, ihvertfall på 905.

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kunne iallefall jobbet litt med design'n på de.. ser jo ut som om de hører hjemme på 90 tallet :S

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fant jeg endelig ut hvordan jeg kan kalibrere subbene skikkelig. På manuell eq har det på sw 5 bånd å justere, dette er perfekt da tre av de er i mine problemområder. Men dette betyr vel at jeg går utenom Audyssey?
    Ja ja samme det, det er hva som låter best som teller, ikke det som måler best.

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo TX-SR705 har så langt overrasket meg, dette er altså en receiver som ikke holder noe av det den lover på papiret. Receiveren er bedriten tvers imellom uansett hva du prøver å få den til å gjøre. Lydkvaliteten er sammenlignbar med grammofoner fra 40-tallet og videokvaliteten minner mye om en NTSC VHS spilt av på en gammel PAL-TV. Fint med rullende bilde, gale farger osv. Skal nevne at den heldigvis har innebygget funksjon for å ødelegge høyde/bredde-forholdet og legge til svarte streker her og der i kanten av bildet slik at det blir umulig for TV å strekke bildet korrekt.

Skal sende en mail til Onkyo og høre hva de sier, å selge meg et produkt som tydeligvis ikke skulle ha forlatt betatestingsbenken før om et år eller to syns jeg vitner om en grisk og uærlig forretningspolitikk. Jeg kunne kanskje levert den til forhandler men det gidder jeg ikke, det er jo ikke forhandleren sin feil at dette produktet er så dårlig som det er og å betale frakt frem til sverige og sikkert også gebyrer og krangling på mail osv. blir ikke aktuelt.

Anbefaler folk å styre unna denne ihvertfall, vent heller til Denon/Yamaha/Pioneer elns kommer med sine hdmi 1.3 produkter til en brukbar pris.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo Jacke den da til en evt mp3 spiller..

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcberg
    Onkyo TX-SR705 har så langt overrasket meg, dette er altså en receiver som ikke holder noe av det den lover på papiret. Receiveren er bedriten tvers imellom uansett hva du prøver å få den til å gjøre. Lydkvaliteten er sammenlignbar med grammofoner fra 40-tallet og videokvaliteten minner mye om en NTSC VHS spilt av på en gammel PAL-TV. Fint med rullende bilde, gale farger osv. Skal nevne at den heldigvis har innebygget funksjon for å ødelegge høyde/bredde-forholdet og legge til svarte streker her og der i kanten av bildet slik at det blir umulig for TV å strekke bildet korrekt.
    Da må jo den spille dramatisk mye dårligere enn lillebroren 605 som jeg har hørt en del på.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Da må jo den spille dramatisk mye dårligere enn lillebroren 605 som jeg har hørt en del på.
    Tar kanskje litt hardt i ang lyden, men bildeproblemene er jo der. Dette er jo i realiteten bare en 7.1 audioreceiver med en HDMI-switch. Komponentinngangene er dårlige og kompositt / s-video inngangene er helt ubrukelige. Tankene om en kabel opp til TV'n, medie-"hubb" osv er jo ikke gjennomførbare, og da mener jeg det er på sin plass med en liten kompensasjon..

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar kanskje litt hardt i ang lyden, men bildeproblemene er jo der. Dette er jo i realiteten bare en 7.1 audioreceiver med en HDMI-switch. Komponentinngangene er dårlige og kompositt / s-video inngangene er helt ubrukelige. Tankene om en kabel opp til TV'n, medie-"hubb" osv er jo ikke gjennomførbare, og da mener jeg det er på sin plass med en liten kompensasjon..
    Jeg kan bare si at du må ha fått ett eksemplar som ikke virker som den skal.

Jeg har selv 875 og den er meget god både på bilde og lyd.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg kan bare si at du må ha fått ett eksemplar som ikke virker som den skal.

Jeg har selv 875 og den er meget god både på bilde og lyd.
    Den har jo en helt annen videoløsning som virker mer påkostet..

Kan hende det bare er en av inngangene? :-/

Har prøvd å kjøre både PAL og NTSC frekvens & farge inn på Onkyo'en men bildet ut ruller eller blir dårlig uansett.. :|

Har du forresten prøvd S-video / komposittingangen på receiveren din?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har jo en helt annen videoløsning som virker mer påkostet..

Kan hende det bare er en av inngangene? :-/

Har prøvd å kjøre både PAL og NTSC frekvens & farge inn på Onkyo'en men bildet ut ruller eller blir dårlig uansett.. :|

Har du forresten prøvd S-video / komposittingangen på receiveren din?
    Nei Jeg har ikke testet ut det,jeg kjører hdmi men det har jo vært tester på disse receiverne og de har jo kommet godt ut der så det virker jo som du må ha fått en receiver med feil på.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det gjelder HDMI -> HDMI også, ihvertfall på 905.
    Um nei, alt er som det skal hos meg. Ingen forskjell å kjøre rett til TV eller via 905.

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal sende en mail til Onkyo og høre hva de sier, å selge meg et produkt som tydeligvis ikke skulle ha forlatt betatestingsbenken før om et år eller to syns jeg vitner om en grisk og uærlig forretningspolitikk. Jeg kunne kanskje levert den til forhandler men det gidder jeg ikke, det er jo ikke forhandleren sin feil at dette produktet er så dårlig som det er og å betale frakt frem til sverige og sikkert også gebyrer og krangling på mail osv. blir ikke aktuelt.

Anbefaler folk å styre unna denne ihvertfall, vent heller til Denon/Yamaha/Pioneer elns kommer med sine hdmi 1.3 produkter til en brukbar pris.

Det høres ut som om du har vært uheldig. Min 705 fungerer som den skal, og jeg er kjempefornøyd. Bruker den bare som pre-amp og video switch. Og til det bruket så er den glimrende. Stå på og få byttet den.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesund
    Det høres ut som om du har vært uheldig. Min 705 fungerer som den skal, og jeg er kjempefornøyd. Bruker den bare som pre-amp og video switch. Og til det bruket så er den glimrende. Stå på og få byttet den.
    Hei! Som sagt fungerer den utmerket som HDMI switch. Men det problemet jeg har med "rullende" skjerm på S-video og komposittvideo er jo def. en feil. Det går fint rett i TV'n, men ikke imellom Onkyo'en. Skal eksprimentere litt i morgen og se om det hjelper med å bytte mellom NTSC/PAL video ut, NTSC/PAL kildevideo, PS2/PSX spill, NTSC/PAL fargepalett, inngang på receiveren..

Bildet har fungert før over komposittvideo fra min PS2. Da spilte jeg MGS3 (europaversjon tror jeg), og da "rullet" ikke bildet på skjermen, men bildet var uskarpt som fy.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jcberg, hvilke/hvilken kilde har du testet med?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Jcberg, hvilke/hvilken kilde har du testet med?
    Min rosa playstation 2 og et digitalkamera (Sony DSC-W300 tror jeg det heter) Jeg ser det går an å få kjøpt komponentkabel til PS2, dette virker som en veldig aktuell løsning for min del dersom oppkonvertering av komponentkilder til HDMI fungerer bra, så slipper jeg hodebry med dette videogreiene.

Kan noen prøve dette dersom de har en komponentvideokilde?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mass Effect
    Um nei, alt er som det skal hos meg. Ingen forskjell å kjøre rett til TV eller via 905.
    Mulig jeg husker feil når det gjelder sort/hvitnivå. Når jeg holdt på å måle alt dette, var jeg mer opptatt av farge-endringene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min rosa playstation 2 og et digitalkamera (Sony DSC-W300 tror jeg det heter) Jeg ser det går an å få kjøpt komponentkabel til PS2, dette virker som en veldig aktuell løsning for min del dersom oppkonvertering av komponentkilder til HDMI fungerer bra, så slipper jeg hodebry med dette videogreiene.

Kan noen prøve dette dersom de har en komponentvideokilde?

Hei,

jeg har 705 og har slitt litt med å få igjennom komponent. Kjøpte en billig scart > komponentkabel på biltema for å prøve om det gikk. Kilden jeg kobler fra er en dreambox 7000s. Surra med de fleste innstillinger før jeg skjønte at jeg måtte sette utsignal i dreambox til komponent - det stod nemlig til RGB (jeg trodde komponent og rgb var det samme). Nok om det, jeg ble hvertfall skuffet over resultatet, ble endel bedre med rgb og scart rett i tv, har en veldig bra scartkabel. Tv er forøvrig en 50" LG plasma. Hdmi kilder blir bra.
    Ellers er jeg brukbart fornøyd med 705 - syntes dog kalibreringsprogrammet ikke er blandt de beste, hadde Pioneer reciver tidligere, denne brukte mye lenger tid og virket som kjørte et grundigere program, med Onkyo'n er det kun en testtone pr kanal så er det ferdig, har måtte finjustere endel i ettertid for å bli fornøyd.

Mvh
    Stig

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sosyv
    Hei,

jeg har 705 og har slitt litt med å få igjennom komponent. Kjøpte en billig scart > komponentkabel på biltema for å prøve om det gikk. Kilden jeg kobler fra er en dreambox 7000s. Surra med de fleste innstillinger før jeg skjønte at jeg måtte sette utsignal i dreambox til komponent - det stod nemlig til RGB (jeg trodde komponent og rgb var det samme). Nok om det, jeg ble hvertfall skuffet over resultatet, ble endel bedre med rgb og scart rett i tv, har en veldig bra scartkabel. Tv er forøvrig en 50" LG plasma. Hdmi kilder blir bra.
    Ellers er jeg brukbart fornøyd med 705 - syntes dog kalibreringsprogrammet ikke er blandt de beste, hadde Pioneer reciver tidligere, denne brukte mye lenger tid og virket som kjørte et grundigere program, med Onkyo'n er det kun en testtone pr kanal så er det ferdig, har måtte finjustere endel i ettertid for å bli fornøyd.

Mvh
    Stig
    Hmmm. Har kjøpt kompokabel til PS2'n nå. Jeg har en DM500S, kanskje jeg skal prøve SCART->komponent på den også? Du husket vel å sette innformatet til Pb/Pr og ikke Cb/Cr? (har dette noe å si? )

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo TX-SR705 har så langt overrasket meg, dette er altså en receiver som ikke holder noe av det den lover på papiret. Receiveren er bedriten tvers imellom uansett hva du prøver å få den til å gjøre.
    Ser ut som du ikke er helt kompatibel med elektronikk.......

Til og med spilleren fra Oddo(OPPO) tok kvelden i dine armer

Onkyo har virkelig markert seg i det Audiofile landskapet......

EISA-pris og superlativene fra "testerne" i norsk audiofil fagpresse vedrørende Onkyos nye Receiver-serie er utelukkende positive.............

Du må være svært uheldig - i din omgang med elektronikk........

Side 16 av 50 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •