Onkyos nye recivere ! - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 50 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 992
    Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Ved å sette OSD til "off", løste alt seg. Nå går signalet rett gjennom, slik det skal Hverken farger eller sort-/hvitnivå blir endret... :-D

Da får'n bare leve uten on-screen volumkontroll, men det går nok greit
    Det var godt nytt ja hadde bestemt meg for 875 inntil HDMI problemet kom opp, hadde nesten avskrevet den igjen... Men du hadde sendt mail til Onkyo om det? fått svar?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Ved å sette OSD til "off", løste alt seg. Nå går signalet rett gjennom, slik det skal Hverken farger eller sort-/hvitnivå blir endret... :-D

Da får'n bare leve uten on-screen volumkontroll, men det går nok greit
    Takk og lov,Anbjørn! Utrolig positivt.
    Stølen

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du hadde sendt mail til Onkyo om det? fått svar?
    Ja, jeg har også fått svar...

Sitat Opprinnelig postet av Onkyo
    Dear xxx,

from a other customer i got a similar feedback, after switching the source to RGB everything was OK.

Kind Regards,

xxx

Technical Service Support

ONKYO Europe Electronics GmbH
    Liegnitzerstr.6
    82194 Gröbenzell/Germany
    Onkyo Europe - Imaginative Sight & Sound
    I den opprinnelige mailen til Onkyo, skrev jeg at RGB ikke var et alternativ, men fikk da likevel dette svaret. Dersom noen bruker 875/905 sammen med kilder som kan sende RGB over HDMI, kan en gjerne få en bekreftelse om fargene da ikke blir endret.

Takk og lov,Anbjørn! Utrolig positivt.
    Stølen

Ja, det var gode nyheter !

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På TVBoden kan man få 905 til 16995.- NOK. Noe powerbuy var ikke selger spesielt interisert i, men jeg måtte gjerne komme med pengene i hånda og kjøpe ti stk. Prisen over er basert på dagens kurs (30.9.2007).

905 blir en MEGET aktuell kandidat etter Denon AVR-3805 for min del. Det står mellom 4308 og 905 slik jeg ser det nå. Men hva er det egentllig som skiller dissse receiverne?

Jeg var innom BRL og sjekket om de hadde Yamaha RVX3800. Det hadde de ikke, da den kommer en gang i November. Pris: 16-17k SEK. RVX3800 har forøvrig bare 1 HDMI ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

875 HDMI-svitsjing - bare trøbbel

Sliter seriøst med å få HDMI-svitsjing til å fungere ordentlig på min Onkyo 875. Noen andre 875-eiere her som har problemer? Når jeg skrur den på finner den alltid kilden jeg velger først med en gang, ikke noe problem. Hvis jeg så skal velge en annen HDMI-kilde får jeg "no signal". Noen innspill? Skal ta kontakt med MONO i morgen og snakke med dem, men hadde vært greit om noen hadde en ide om hva som var galt. Kablene er ikke spesielt lange og ikke av dårlig kvalitet. Er koblet opp Canal Digital HD-mottaker, PS3 og en HTPC til forsterkeren, som igjen er koblet til Pioneer PDP-508XD.

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aarflot
    Sliter seriøst med å få HDMI-svitsjing til å fungere ordentlig på min Onkyo 875. Noen andre 875-eiere her som har problemer? Når jeg skrur den på finner den alltid kilden jeg velger først med en gang, ikke noe problem. Hvis jeg så skal velge en annen HDMI-kilde får jeg "no signal". Noen innspill? Skal ta kontakt med MONO i morgen og snakke med dem, men hadde vært greit om noen hadde en ide om hva som var galt. Kablene er ikke spesielt lange og ikke av dårlig kvalitet. Er koblet opp Canal Digital HD-mottaker, PS3 og en HTPC til forsterkeren, som igjen er koblet til Pioneer PDP-508XD.

Du må mappe HDMI-inputtene til riktig kilde. Det gjør du i oppsettet, her velger du for eksempel "HDMI 1: DVD", "HDMI 2: Game/Sat" og så videre. Du kan også velge egne navn til disse inngangene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcberg
    Du må mappe HDMI-inputtene til riktig kilde. Det gjør du i oppsettet, her velger du for eksempel "HDMI 1: DVD", "HDMI 2: Game/Sat" og så videre. Du kan også velge egne navn til disse inngangene.
    Dette har jeg selvsagt gjort. Sliter fortsatt med en skikkelig HDMI-handshake problematikk her. Lurer på om det kan være noe galt med receiveren min? Som svitsj er den jo ubrukelig all den tid den må skrues av og være av noen minutter før man kan velge ny hdmi-kilde...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg selvsagt gjort. Sliter fortsatt med en skikkelig HDMI-handshake problematikk her. Lurer på om det kan være noe galt med receiveren min? Som svitsj er den jo ubrukelig all den tid den må skrues av og være av noen minutter før man kan velge ny hdmi-kilde...
    Nei da veit jeg ikke hva det kan være. Men med min tar det ofte litt tid før bilde kommer opp ved switching.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det er en kjent sak at Pioneer og HDMI kan være kilent??? Har du en annen skjerm eller prosjektor du kan prøve å få bilde på? Mitt råd er prøv en annen og kanskje billig kabel som ikke er så følsom.
    Stølen

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det er vel ikke nødvendig å teste. Setter du på bitstream så får du det gjennom optisk. Du får Dolby Digital og DTS.

"Alle" venter på at PS3 skal få firmware slik at den kan sende Dolby TrueHD og DTS-HDMA som bitstream, men da over HDMI. Så til den tid, så får man PCM lossless eller at PS3 dekoder True-HD sporet før det sendes som LPCM over HDMI til receiver.

Men ingen dekoder DTS-HDMA enda, men det er DTS Labs sin feil og skyldes ikke HD DVD eller Blu-ray.

Og jeg tror vi får et løft lydmessig når vi flytter dekodingen til receiveren; litt som når DVD kom og spillerne hadde innebygd DD-dekoder...
    Ja, nå lastet jeg ned nyeste oppdateringen til ps3....og da er det mulig å kjøre bitstream gjennom HDMI. Har ikke prøvd dette, for 875'n er ennå ikke kommet!

MEN det skal vel gå nå

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Det er en kjent sak at Pioneer og HDMI kan være kilent??? Har du en annen skjerm eller prosjektor du kan prøve å få bilde på? Mitt råd er prøv en annen og kanskje billig kabel som ikke er så følsom.
    Stølen
    Har ingen annen skjerm å teste på. Men det virker jo som et receiverproblem da det fungerer fint å velge riktig kilde i det jeg skrur receiveren på. Bildet kommer da med en gang som det skal inn i Pioneer'en. Kobler jeg PS3 og Anal Digital HD-boks rett i tv fungerer det også som det skal. Har lest på avsforum.com at det kan ha noe å si med hva som står plugget i hvilken hdmi-inngang. At PS3 f.eks krangler med mindre den står i inngang 1. Får sjekke ut dette når jeg kommer hjem. Men denne handshake-problematikken med 875 er visst ikke et helt ukjent problem. Håper det løser seg, hvis ikke må jeg selge den. Er ellers knallfornøyd, men hdmi-svitsjingen er jo litt av poenget her da...

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjørt romkorreksjon på min 875 flere ganger, hver gang insisterer den på å sette alle høytalere til full range. Noen som har samme problem, evt. en løsning på dette. Jeg kan selvfølgelig gå inn og endre dette etterpå, men er det ikke meningen at 875 skal sette en delefrekvens ihht de målinger de gjør?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er det dere kjøper deres Onkyo recievere?
    Ser jeg på mono sin butikk så er det ganske overpriset i forhold til våre naboland på den nye reciever-serien fra Onkyo. Kjøper dere herfra, eller importerer dere?

(maser videre på dette innlegget: http://avforum.no/forum/712419-post200.html )

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en teknisk tråd, så vennligst ta produkt og prisjakt i produkt/prisjakt kategoriene.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er menyene i 905 i forhold til Yamahas 2700?. Jeg var veldig godt fornøyd med menyen i yamahaen og vil vite om Onkyo 905 er like bra der

Vil også vite om man kan justere EQ etter å ha kjørt autokalibrering, og hvor mange minneplasser den har, og om man kan skifte mellom alle minnene på fjernkontrollen

Takk på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppskalering Onkyo 605 - PS3 - Samsung LE46m86

Jeg skal kjøpe de nevnte komponentene, og det kommer nok til å bli brukt til ikke-HD materiale som DVD også. Dermed kommer spørsmålet: Hvilken av komponentene er best til å oppskalere til 1080p? Kommer til å kjøre PS3 via Onkyo-en.
    På forhånd takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonL
    Jeg skal kjøpe de nevnte komponentene, og det kommer nok til å bli brukt til ikke-HD materiale som DVD også. Dermed kommer spørsmålet: Hvilken av komponentene er best til å oppskalere til 1080p? Kommer til å kjøre PS3 via Onkyo-en.
    På forhånd takk!

Sikreste er no å bruke øynene! Men mitt tips er at PS3 en vil være best på 605 mens kanskje med en 905 vil ha et knepent overtak over PS3 en.

Prøv og så er det sikkert fler som er interessert i resultatet ditt!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonL
    På forhånd takk!
    Oppskalering av S-video og kompositt til HDMI er ihvertfall utrolig dårlig på min 705. HDMI-switching går bra. Har ikke prøvd med noe komponentutstyr enda.

Newcomer mrlee.no sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig tak i min TX SR705 i går!

So far har jeg en radio til 9000kr... hurra...

Jeg har til nå 2 HDMI kilder, en PC og en Dekoder fra LYSE. Ingen gir lyd eller bilde (ok PCen har ikke lyd uansett). Jeg trodde først det var noe galt med receiveren eller kablene, men jeg dro til butikken og fikk den testet. Jeg fikk også låne noen hdmi kabler i 2000kr klassen for å være sikker.

Men ikke tale om. Jeg får On screen display når jeg skal konfigurere receiveren, men ingenting annet.

Er det flere her som har problemer med å få receiverene sine til å vise bildesignaler fra kilder som ikke har HDCP chips? HD dekoderen fra Lyse skal ha HDCP (ifølge denne siden: http://broadband.motorola.com/newPro...formation.asp). Jeg har forøvrig også forsøkt å sette receiveren på HDMI lyd ut, sånn at den i teorien bare skal fungere som passthrough?

Jeg får også bilde via HDMI om jeg kobler PC/dekoder rett i TV via HDMI.
    TV'en min er for ordensskyld en Samsung LE40M86..

edit: Jeg vurderer nesten å kjøpe en Blu-Ray eller HD-DVD spiller på El-Kjøp bare for å teste..

edit2: Jeg har jo SPDIF utganger på både Lyse (Lyse har også TOSLINK) og PC, kanskje jeg skulle bare koble disse til receiver og la hdmi kablene gå direkte til TV (denne har 3 HDMI Inn uansett)?
    Er det da en slik jeg trenger? Clas Ohlson - Videokabel/audiokabel, DVD-kabler

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mrlee

Jeg har også en 705 og lyse sin HD boks og det fungerer utmerket med HDMI. Du bør nok gå over innstillingene i recieveren en gang til. Det er så mange innstillingsmuligheter i denne recieveren at det er fort gjort å rote det til før en er blitt kjent med den. Ellers er jeg vedig fornøyd med min så langt. Jeg ga 8000 for min og føler at jeg har fått mye for pengene.

Side 14 av 50 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •