Onkyos nye recivere ! - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 50 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 992
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er nok standarden som ble satt en gang for leeeeenge siden på sender og motaker modulene som er problemet ikke fiberkabelen... Når det er sagt så er det desverre sant som sies at eneste mulighet nå og for frem tiden for å få HD lydformater er gjennom HDMI.

Og det gjør det jo litt kjipt hvis forsterkeren endre bilde signalet....

Eneste muligeht for begge deler er vel en HDMI splitter der en går inn i forsterker og en til HD1 en....
    Vi får se hva ssom skjer. Jeg planlegger å teste litt mer med forskjellige typer signaler for å se om det er store forskjeller.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmer med DTS HD MA ( HD DVD ) i europa er f.eks alle Rambo filmene,Total Recall, The Fog(Carpenters), La Haine, BASIC INSTINCT , BRIDGE TO TERABITHIA, BROTHERHOOD OF THE WOLF, ENEMY AT THE GATES, KING KONG (1976), MULHOLLAND DRIVE, TERMINATOR 2, THE PIANIST og det er nok noen flere der ute.

Det er også noen tyske utgivelser som desverre bare har DTS HD MA på det tyske lyd sporet mens det engelske har fått DTS HD HR som f.eks Fantastic 4, UNDERWORLD, THE JACKAL, SILENT HILL med flere

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Men hva vil være det beste valget? HQV eller Faroudja? Ser en egentlig noe forskjell?

Litt mer watt og HQV fremfor Faroudja er det jeg klarer å se som vesentlige forskjeller mellom 805 og 875
    Noen som har testet dette? Vurderer om jeg skal gå for 875 eller 805...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk tid til å gjøre noen flere målinger på 905 i går. Den endrer i hovedsak Cyan og gult, og det er ingen god måte å korrigerer dette på. Jeg lurer egentlig litt på hvorfor dette blir gjort, men prøver å finne ut av det.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg fikk tid til å gjøre noen flere målinger på 905 i går. Den endrer i hovedsak Cyan og gult, og det er ingen god måte å korrigerer dette på. Jeg lurer egentlig litt på hvorfor dette blir gjort, men prøver å finne ut av det.
    Har du testet om det er forskjell på å overføre som RGB vs. component via HDMI kabelen? Du har iallefall valg om det på PS3, vet ikke om det er den du bruker? Påvirker den også fargene ved bruk av 1080p24?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet om det er forskjell på å overføre som RGB vs. component via HDMI kabelen? Du har iallefall valg om det på PS3, vet ikke om det er den du bruker? Påvirker den også fargene ved bruk av 1080p24?
    XE1, som jeg bruker, kan bare sende ut YPbPr (Componentvideo) via HDMI. Jeg har heller ikke fått testet 1080p24 enda, da den oppdateringen til XE1 lar vente på seg.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som er interesssert, her er fargerommet med og uten 905 i signal-loopen (1080 signaler).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan fargeendringen ha noe med at en er ett annet sted på brigtness/contrast skalaen? Var endringen den samme både HD1 og på projektoren du har hatt inne for test?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan fargeendringen ha noe med at en er ett annet sted på brigtness/contrast skalaen?
    Nei.

Var endringen den samme både HD1 og på projektoren du har hatt inne for test?
    Ja, endringene samsvarer godt.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til å stemme dette med egen erfaring. Jeg husker jeg måtte stille inn "cyan" fargen skikkelig, da den var veldig feil, samt en liten finjustering på den lilla/magenta fargen. Er ikke så veldig viktig egentlig, annet enn at vi må justere litt på projektoren.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til å stemme dette med egen erfaring. Jeg husker jeg måtte stille inn "cyan" fargen skikkelig, da den var veldig feil, samt en liten finjustering på den lilla/magenta fargen. Er ikke så veldig viktig egentlig, annet enn at vi må justere litt på projektoren.
    Hvilken projektor har du, hvor cyan og magenta kan justeres individuelt?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVS Forum - View Single Post - The Official INTEGRA DTC-9.8 Thread

Quote:
    Originally Posted by Tallen234
    I am a little concerned that the Reon appears to affect the picture even on a pass through type mode, so I am now considering other options.....

I believe that was proven false. IIRC, it only happens if you put it in the mode with the OSD (which is stated in the manual)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I believe that was proven false. IIRC, it only happens if you put it in the mode with the OSD (which is stated in the manual)
    Litt usikker på hva som menes med dette, men det virker som han sier at det kun skjer når OSD ligger ligger som overlay på bildet.. Må testes, selv om jeg har liten tro på at det endrer noe.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, skjønte ikke så mye av den setningen jeg heller. Kan enten tolkes som at den kun er aktiv dersom OSD er slått på (er det mulig å slå av OSD i menyen), eller at passthrough moduset må slås på i en annen plass en OSD menyen (??).. Jaja.. Håper du finner ut av det! Blir ikke kjøp av Onkyo for min del før dette er bekreftet fikset..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, skjønte ikke så mye av den setningen jeg heller. Kan enten tolkes som at den kun er aktiv dersom OSD er slått på (er det mulig å slå av OSD i menyen), eller at passthrough moduset må slås på i en annen plass en OSD menyen (??).. Jaja.. Håper du finner ut av det! Blir ikke kjøp av Onkyo for min del før dette er bekreftet fikset..
    Man kan velge å få f.eks volumkontrollen opp på bildet, slik at an ser hva man justerer. Det er nok dette vedkommende sikter til.

Jeg er ekstremt fornøyd med min 905 på alt annet enn "HDMI problematikken". Jeg har sendt mail til importøren, som skal patche meg videre til Onkyo. Jeg har da skrevet en lang utredning på engelsk, som jeg håper de vil ta seriøst.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken projektor har du, hvor cyan og magenta kan justeres individuelt?
    BenQ W10000 har "3D Color Management" hvor cyan og magenta kan finstilles på "hue", "saturation" og "intensity". Det ble godt nok for min del, selv om andre sikkert kunne trengt noe mer for å få det helt nøyaktig.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BenQ W10000 har "3D Color Management" hvor cyan og magenta kan finstilles på "hue", "saturation" og "intensity". Det ble godt nok for min del, selv om andre sikkert kunne trengt noe mer for å få det helt nøyaktig.
    Ahh... Ja, Gorm sa den hadde et bra system, så det er mulig det fungerer tilfredsstillende for en slik korrigering.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Good news everyone !

Ved å sette OSD til "off", løste alt seg. Nå går signalet rett gjennom, slik det skal Hverken farger eller sort-/hvitnivå blir endret... :-D

Da får'n bare leve uten on-screen volumkontroll, men det går nok greit

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å sette OSD til "off", løste alt seg. Nå går signalet rett gjennom, slik det skal Hverken farger eller sort-/hvitnivå blir endret... :-D

Da får'n bare leve uten on-screen volumkontroll, men det går nok greit
    TAKK for bekreftelsen! Spørs om det blir en Onkyo 885P på meg da.. (Forforsterker.)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer internetradio og streaming fra PC tilfredsstillende på 905? Jeg har lest at det kan være en del krøll rundt dette på denon receiverne.

Jeg skal nå avgårde til EU en tur å sjekke hva de tar for 905. Mulig jeg spør om hva de kan få til på 10 stk (powerbuy).

Side 13 av 50 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •