Onkyos nye recivere ! - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 50 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 992
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mener du at Onkyoen er bedre enn SPA21 både på film og musikk?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Mener du at Onkyoen er bedre enn SPA21 både på film og musikk?
    Nei.

Jeg mener at SPA 21 er bedre en Onkyoen på musikk, men på film er jeg ikke helt sikker. Har ikke sett mer en et par klipp.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "But there is one characteristic of the Onkyo's video processing and switching, even in the Through mode, that I can live without. The processor altered both the black and white level of the signal passing through it compared to a direct feed from the source to the projector. This appears to do no irretrievable damage to the signal—it did not clip either white or black—but does require a significant readjustment of the display's brightness and contrast controls to bring the setup back into line."
    Jeg trodde også at 905'en ikke gjorde mer enn å endre sortnivå og hvitnivå. Dessverre er det ikke så enkelt. Alle sekundærfagene påvirkes, og kan ikke rettes opp igjen, såfremt ikke displayet har et fullverdig CMS (sjelden vare).

Det betyr at jeg ikke kan kople HDMI signalene gjennom 905'en dersom jeg ønsker å ha korrekt fargedekoding. Vel, noe måtte det jo være.... :|

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo 875 hdmi-problem

Hei

Jeg har koblet opp htpc og ps3 på min onkyo 875 forsterker via hdmi inngangene. På hdmi-ut står det foreløpig en benq 8720. Problemet er at forsterkeren en sjelden gang ikke finner noe inn-signal. Forsøkt å skru av alt av maskinvare, skrudd på igjen uten at den finner noe som helst. I display properties på htpc kommer ikke forsterkeren opp som et skjermvalg lenger. Slik har det vært et par ganger, dog sjelden. Så kommer alt tilbake av seg sjøl typisk neste dag når jeg fyrer opp alt igjen. Hva kan være galt? Vanligvis fungerer jo dette veldig bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg trodde også at 905'en ikke gjorde mer enn å endre sortnivå og hvitnivå. Dessverre er det ikke så enkelt. Alle sekundærfagene påvirkes, og kan ikke rettes opp igjen, såfremt ikke displayet har et fullverdig CMS (sjelden vare).

Det betyr at jeg ikke kan kople HDMI signalene gjennom 905'en dersom jeg ønsker å ha korrekt fargedekoding. Vel, noe måtte det jo være.... :|
    Er det store forskjeller? Regner med at det samme skjer med projektoren du har hjemme på test?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vil det ha noe å si for meg med HTPC (med DVI) og en Optoma H79? Blir allt helt "off" ?

Jeg er forøvrig veldig utolmodig på å få min 905 nå, da min elgamle Sony har gått i dukken :-( Noen andre som har fått sin ennå?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det store forskjeller? Regner med at det samme skjer med projektoren du har hjemme på test?
    Det er "store" målbare forskjeller. Det var forøvrig med testprojektoren jeg fant "feilen".

Vil det ha noe å si for meg med HTPC (med DVI) og en Optoma H79? Blir allt helt "off" ?
    Alt blir ikke "helt off". Jeg registrerte kun endringer på Cyan og Magenta. I realiteten er det nok vanskelig å se dette, og folk som ikke gjør målinger, vil nok aldri tenke over det.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny receiver står for tur hos meg også. Det haster ikke veldig, men det er på tide å bytte ut min gode gamle Yamaha RX-V2400.

Har snust litt på Yamaha RX-V1800, men har vel slått den fra meg til fordel for Onkyo. Er også litt lei Yamaha-designet med det oransje displayet, men ellers er den stilren og pen. De sorte "klossene" fra Onkyo var bare rålekre...

Så er jo spørsmålet; skal en gå for 805 eller 875? SVS SBS-serien er små, men relativt tungdrevne med sine 87db/w. Jeg har lest igjennom hele tråden, men er fortsatt usikker. HQV eller er Faroudja godt nok. Jeg bruker stort sett PS3 til SD DVD, og den sender ikke 576i via HDMI (men det gjør den kanskje via komponent?). Og skal jeg nyttegjøre meg av bildeprosessorene bør en vel sende signalet som 576i på SD DVD.

PS3 sender ut det den skal (1080/24p), men min HD-XA1 sender 1080i. Dette signalet vil vel ha godt av den interne bildeprosseseringen til Onkyo før den går til projektoren?

Men hva vil være det beste valget? HQV eller Faroudja? Ser en egentlig noe forskjell?

Litt mer watt og HQV fremfor Faroudja er det jeg klarer å se som vesentlige forskjeller mellom 805 og 875.

Hva bør jeg velge til mitt oppsett?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dani
    Hei.

Jeg vurderer å bestille meg en 905, og lurer på en ting:
    Jeg kommer til å bruke PS3 og Toshiba sin billigste HD DVD spiller som kilder, og lurer da på om jeg vil få benyttet HD lyden med dette oppsettet? Jeg mener å ha lest ett sted at ingen av dem kan sende ut HD lyd? Stemmer det, eller har jeg missforstått helt?
    Både Toshiba spilleren og PS3ern kan sende ut HD lyd via HDMI kabelen, det de derimot ikke kan er å overføre de nye formatene i såkalt "rått" format. De koder det om til PCM, og sender det via HDMI kabelen i full ukomprimert oppløsning til receiveren, som så behandler signalet. I teorien skal det ikke være noen forskjell på om TrueHD eller Dolby Digital Plus blir dekodet i receiveren eller i avspilleren.

Jeg regner egentlig med at PS3ern skal klare å sende ut lydformatene som bitstream etterhvert, den har tross alt HDMI 1.3, og Sony har vært flink til å legge inn ny funksjonalitet i PS3ern etterhvert som de kommer på det..

Toshiba spilleren mangler HDMI 1.3, og vil derfor aldri ha mulighet til å sende ut bitstream. På de nyere/dyrere Toshiba HD DVD spillerene, så er det snakk om at det kommer firmwareoppgraderinger før jul som skal gjøre det mulig å sende ut som bitstream, men som sagt tidligere, det skal egentlig ikke være noen ulempe å "pakke ut" lydsignalet i avspilleren, så det er ikke noe du *må* ha.

PS: Til han som svarte under deg, det er ikke mulig å sende ut HD-formater over den optiske kabelen, den klarer maksimalt å overføre 1.5mbps, og da kun i PCM(maks 2 kanals), DTS eller AC3.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke noen med PS3 og onkyo 605, 805, 875 eller 905, gå inn i menyenpå PS3 og sette på "bitstream" å se hva som skjer?
    Noen som har prøvd dette, og kan avkrefte/bekrefte om man får HD-lyd i bitstream?
    Venter ennå på min 875, men er litt nysgjerrig

tklev;
    Takk for oppdateringen på hva optisk klarer Blir litt klokere hver dag..

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke nødvendig å teste. Setter du på bitstream så får du det gjennom optisk. Du får Dolby Digital og DTS.

"Alle" venter på at PS3 skal få firmware slik at den kan sende Dolby TrueHD og DTS-HDMA som bitstream, men da over HDMI. Så til den tid, så får man PCM lossless eller at PS3 dekoder True-HD sporet før det sendes som LPCM over HDMI til receiver.

Men ingen dekoder DTS-HDMA enda, men det er DTS Labs sin feil og skyldes ikke HD DVD eller Blu-ray.

Og jeg tror vi får et løft lydmessig når vi flytter dekodingen til receiveren; litt som når DVD kom og spillerne hadde innebygd DD-dekoder...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og jeg tror vi får et løft lydmessig når vi flytter dekodingen til receiveren; litt som når DVD kom og spillerne hadde innebygd DD-dekoder...
    Nåh, det blir vel ikke helt det samme? DVD spillerene sendte jo tross alt ikke signalet som ukomprimert PCM til receiveren.. De sendte signalet ut på de analoge utgangene, og da sier det seg jo selv at du vil få så som så kvalitet.

Uansett er jeg enig i at det *kan* være bedre med innebygd dekoder, skal bli spennende å høre hva folk sier når dem får testet det ut i litt større skala (dvs. flere folk får muligheten til å sjekke om det er forskjell).. Personlig så kommer jeg til å satse på HDMI 1.3 og de nye lydformatene i min neste receiver/prosessor. Vet det ikke er nødvendig, men det er bare dumt å kjøpe en receiver som ikke har det. Den skal tross alt være bindeleddet mellom avspiller og display..

Over til nye mye skumlere, er det virkelig slik at Onkyo receiveren fcker opp HDMI signalet? Selv om du setter den opp i pass-through? *Det* kan bli et problem.. Vurderer nemlig sterkt den nye Onkyo 885 pre-/prosessoren. Men dersom den roter til fargene på HDMI utgangen, så er den ikke aktuell..

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ingen dekoder DTS-HDMA enda, men det er DTS Labs sin feil og skyldes ikke HD DVD eller Blu-ray.
    Mener du at det ikke er kommet filmer med dette? Recivern skal vel klare dette?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Mener du at det ikke er kommet filmer med dette? Recivern skal vel klare dette?
    Det blir kanskje litt OT, men det er kanskje flere som lurer. Slik jeg har forstått det, så er det ingen spillere i dag som kan dekode DTS-HDMA. Den spilleren som antakelig kommer først med innebygd dekoder er Blu-ray spilleren til Denon.

Og det er helt riktig at receiverne fra Onkyo klarer å dekode DTS-HDMA, men skal den klare det; så må den ha en bitstream-signal å dekode. Et slikt signal, som beskrevet tidligere, har for stor båndbredde til å kunne leveres over optisk kabel. Signale må komme via HDMI. Og det er her problemet ligger. Dette er det ingen spillere som kan dette enda.

Det er kun kommet Blu-ray filmer med DTS-HDMA etter det jeg kjenner til, og det er foreløpig Fox som har satset på dette.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et slikt signal, som beskrevet tidligere, har for stor båndbredde til å kunne leveres over optisk kabel. Signale må komme via HDMI. Og det er her problemet ligger. Dette er det ingen spillere som kan dette enda.
    Hva er grunnen til dette? (Det er ihvertfall ikke den fiberoptikken i seg selv)

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=SVS! -man]Dette er det ingen spillere som kan dette enda.

Det er kun kommet Blu-ray filmer med DTS-HDMA etter det jeg kjenner til [QUOTE]

Samsung 1400 har fått bitstream ut på HDMI og er således den første spilleren som kan sende ett DTS HD MA (HR) til en reciver som kan dekode det

BDP1400 Now Has Bitstream DTS HD MA! - AVS Forum

Og her i Europa er det en bråte med HD DVD filmer som har DTS HD MA lyd

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    Dette er det ingen spillere som kan dette enda.

Det er kun kommet Blu-ray filmer med DTS-HDMA etter det jeg kjenner til
    Samsung 1400 har fått bitstream ut på HDMI og er således den første spilleren som kan sende ett DTS HD MA (HR) til en reciver som kan dekode det

BDP1400 Now Has Bitstream DTS HD MA! - AVS Forum

Og her i Europa er det en bråte med HD DVD filmer som har DTS HD MA lyd
    Samsung sine to nye modeller glemte jeg ja

Hvilke filmer på HD DVD har DTS-HDMA?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er grunnen til dette? (Det er ihvertfall ikke den fiberoptikken i seg selv)
    Nei, for jeg har fibernett med 100Mbit bredbånd inn i huset... Men ikke kan jeg svare deg, AK...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, for jeg har fibernett med 100Mbit bredbånd inn i huset... Men ikke kan jeg svare deg, AK...
    Maaaange gigabit er problemfritt med fiber

Litt synd at det ikke er mulig å kjøre ukomprimert HD-Lyd via optisk kabel, det kunne nok mange hatt bruk for, deriblant meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maaaange gigabit er problemfritt med fiber

Litt synd at det ikke er mulig å kjøre ukomprimert HD-Lyd via optisk kabel, det kunne nok mange hatt bruk for, deriblant meg.
    Det er nok standarden som ble satt en gang for leeeeenge siden på sender og motaker modulene som er problemet ikke fiberkabelen... Når det er sagt så er det desverre sant som sies at eneste mulighet nå og for frem tiden for å få HD lydformater er gjennom HDMI.

Og det gjør det jo litt kjipt hvis forsterkeren endre bilde signalet....

Eneste muligeht for begge deler er vel en HDMI splitter der en går inn i forsterker og en til HD1 en....

Side 12 av 50 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •