Onkyos nye recivere ! - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 50 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 992
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    og da tenker jeg ikke på romkorreksjonen, men på bastate uttaleser på at digitalt inn i receiveren fra CD-spillere er the way to go fra Halvor

Hva er da grunnen til at folk legger mye penger i en CD-spiller tror dere ? selv de som sitter med Onkyo receivere.

Da kunne de heller ha kjøpt seg et drivverk og sent alt digitalt ut.

Gale mennesker de. Eller har de brukt ørene tro ? hva tror dere ?
    HVis du leser hva jeg skriver så er alt jeg ber deg om at du faktisk prøver med digitalt. Jeg skriver flere ganger at jeg ikke kan garrantere at dette er bedre enn analogt. Jeg vil bare at du prøver dette før du avskriver det pga erfaring fra andre receivere.

Samtidig så forklarer jeg hvorfor jeg mener digital bør ha gode muligheter til faktisk være bedre enn analogt med denne receiveren.

Kan ikke se at jeg har vært frekk heller. Jeg spør bare om du kan garrantere at DAC'ene i cd-spilleren din er bedre enn de som er i receiveren. Og ja som argumentert for ovenfor så mener jeg DAC'ene har særdeles mye å si her. Nok en gang min mening og du kan gjerne være uenig i den.

Du lurer også på hva grunnen er til at folk legger masse penger i CD-spiller og det kan jeg vanskelig uttale meg om når jeg ikke gjør dette selv. Og leser du innleggene mine så skriver jeg gang på gang at jeg ikke sier at den ene løsningen garrantert er bedre enn den andre. Men som nevnt så prøver jeg argumentere for hvorfor jeg TROR at digital-signaler er veien å gå her.

Hvis du tester analog mot digital på oppsettet ditt og enda mener analog er best så gjør det meg absolutt ingenting. Jeg synes bare det er synd hvis du går glipp av en potensiell forbedring av lydkvalitet fra digital overføring bare fordi du har bestemt deg for at analog er best ingen protest.

Bastant kan jeg nok i mange tilfeller være, men hvis du mener jeg tar feil så påpek heller feilene mine i stedet for å komme med "hersketeknikker" ala de siste 3innleggene dine som påpeker gang på gang at jeg er bastant. Spesiellt når du legger ord i min munn. Jeg er bastant på at DAC har mye å si, men ikke ett sted har jeg skrevet at digitalt er bedre enn analogt per def. Så jeg vil ha meg frabedt at du skriver det som en opplest og vedtatt sannhet.

Jeg lurer også på hva jeg har skrevet som er frekt? Utenom den ene kommentaren der jeg faktisk skriver at jeg kanskje er frekk. Hvis ikke du takler den lille saken så er det en annen sak. Det var ment som en spøk forresten.

Jeg annser denne avsporingen av tråden som avsluttet for min del da den er veldig off-topic uansett.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Ja, jeg finner ikke helt samsvar med Audyssey Welcomes You og INDEX | ONKYO Global Site
    Hvis du prøver å vise til produktene listet opp på Audyssey forsida så virker ikke den helt oppdatert. Bl.a. mangler hele 8. generasjon fra Denon der.

Alle de Onkyo receiverne jeg lista opp skal ha MultEQ XT, ifølge Onkyos egen produktinfo.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekker ikveld for morro skyld

Nok om det here avsporingstemaet

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor_L
    hvis du sammenligner cd-spiller mot cd-spiller ja eller ekstern DAC mot ekstern DAC, men signalet må jo gjennom analog-biten i receiveren her uansett. Vi kan jo ikke bytte ut de analoge signalbanene i receiveren på samme måte som man kan bytte ut en ekstern DAC eller en cd-spiller.

Spørsmålet er jo bare hvor signalet bli omgjort fra digitalt til analogt. I receiver eller cd-spiller. Der er det jo vitterlig DAC'en som gjør jobben.
    de analoge inngangene i en surroundreceiver er jo bare en kort kabel til pre og effektrinn?

selve dacn omgjør til analogt ja, men kiker du under lokket på en påkostet cdspiller eller separat dac vil du se at dacn bare er en promille av komponentene.
    en moderne dac koster da bare 10-20kr eller noe i den dur de analoge kretsene etter chippen er hva som avgjør

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Enig med Einis her. Kun en ekstremt kort test igår, men det var en liten nedgradering å sende ting digitalt til receiveren så absolutt. Skal sjekke mer når jeg får bedre tid. Selv om dette er på kanten av hva denne tråden handler om muligens, men litt interessant er det vel likevel for de fleste.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med 905

Det ser dessverre ut til at jeg har fått en "mandagsreciever". Det vil si at det er ting på den som ikke virker.

- Navigasjonstasten på fjernkontrollen virker bare 3 av 4 veier.
    - Sortnivået i bildet fra HDMI øker drastsik når HDMI signaler blir routet gjennom recieveren. Det gjelder uansett om recieveren behandler signalet eller ikke.

Forøvrig er lyden i stereo svært bra,, og jeg har ingenting å usette på det området. Bare synd at mitt eksemplar har såpass mange feil.

Jaja, sånn er livet

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det ser dessverre ut til at jeg har fått en "mandagsreciever". Det vil si at det er ting på den som ikke virker.

- Navigasjonstasten på fjernkontrollen virker bare 3 av 4 veier.
    - Sortnivået i bildet fra HDMI øker drastsik når HDMI signaler blir routet gjennom recieveren. Det gjelder uansett om recieveren behandler signalet eller ikke.
    - Det er ingen liv i LFE pre out, så det blir dårlig med LFE i subbene. Den eneste lyden som kommer fra subbene, er et "pop" når recieveren blir slått av eller på.

Forøvrig er lyden i stereo svært bra,, og jeg har ingenting å usette på det området. Bare synd at mitt eksemplar har såpass mange feil.

Jaja, sånn er livet
    Kjipt å høre. Har snust litt på AVS forum og det er flere som har hatt problemer med fjernkontrollene men da med enter tasten.... (en bad Batch med fjernkontroller)

Når det gjelder svart nivået på HDMI så rapporterer UltimateAV mag om dette i testen av SR875:

Ultimate AV: Onkyo TX-SR875 Surround Sound Receiver

"But there is one characteristic of the Onkyo's video processing and switching, even in the Through mode, that I can live without. The processor altered both the black and white level of the signal passing through it compared to a direct feed from the source to the projector. This appears to do no irretrievable damage to the signal—it did not clip either white or black—but does require a significant readjustment of the display's brightness and contrast controls to bring the setup back into line."

Når det gjelder LFE ut har jeg ikke sett at det har vært rapportert noe sted. Kipt i alle fall at ditt ekspemplar ikke var helt friskt...

Du får rapportere mer når du har fått et nytt eksemplar på plass!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å faktisk ha lest manualen nøye (liker ikke manualer), har jeg fått LFE til å virke Brukerfeil med andre ord. "Puhh"

Når det gjelder fjernkontrollen, er det "enter" tasten som er dårlig hos meg også. Det er samme tast som har piler opp, ned, venstre og høyre.

Jeg har ikke testet så mye rundt dette med sortnivå og hvitnivå etter at signalet har gått gjennom recieveren, men får se om det ertid til det i morgen. Det er en enkel sak å sette sortnivå og hvitnivå på ny.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter tips fra Henning, har jeg nå "mishandlet" enter-tasten litt, med det resultat at den nå fungerer utmerket . En litt merkelig måte å få ting til å virke på, men det betyr egentlig ikke så mye nå som tasten virker.

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på å kjøpe meg en 605, men hvorfor i all verden har de valgt å ødelegge helhetsintrykket av systemet med den fæle fjernkontrollen?

Den er vel ikke programmerbar heller? Sukk..

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaget i dag at 875 har brokobling! Dvs dobbel effekt på frontene ved å ofre to av surround kanalene. Nå økte den 10 hakk til på ønskelista mi

Hvilke andre receivere er det som har dette? (bør ikke forveksles med bi-amping)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Oppdaget i dag at 875 har brokobling! Dvs dobbel effekt på frontene ved å ofre to av surround kanalene. Nå økte den 10 hakk til på ønskelista mi

Hvilke andre receivere er det som har dette? (bør ikke forveksles med bi-amping)
    Du kan ikke brokoble om du skal kjøre et 5.1 system, kun 2.1.

Bi-amping derimot, da kan du kjøre 5.1 ved å ofre de to surround rear-kanalene.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linken postet av Henning over her sier:

If you don't have a 7.1-channel setup, the extra two amplifier channels may also be used either to bi-amp the front left and right speakers or bridged to provide more power to the same speakers. If you choose either of these alternatives, however, you cannot use these two extra amp channels for occasional Zone 2 duties. Be careful, though. Bridging amps increases power output, sometimes dramatically, but it also makes the resulting combined amps very sensitive to low impedances. Onkyo warns against using speaker loads lower than 8 ohms in bridged mode.
    så det ser jo ut til at brokobling er mulig?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Linken postet av Henning over her sier:

så det ser jo ut til at brokobling er mulig?
    Brokobling er fullt mulig, men bare hvis du skal kjøre forsterkeren i stereo.

Så fort du setter Front til BTL (brokobling) i menyen så viskes alt ut utenom Front. Det eneste som kan brukes i tillegg til hovedhøyttalerne ved brokobling er en eventuell sub.

Bi-amp derimot, da viskes bare surround rear ut. Så du kan da kjøre fullt 5.1 oppsett. Det burde ikke være stor forskjell på bi-amp og brokobling, men tilsynelatende så er det såpass stor forskjell at den ene måten kun fungerer i stereo.

Her er et sitat hentet fra Onkyo:

Bi-Amping and BTL (Bridged Transless)
    Capability for Speakers
    Compatible speakers can be bi-amped (from the surround
    back left and right channels) for separate tweeter and
    woofer inputs.You can also use the same back channels to
    provide twice the power for compatible front speakers. If
    you use bi-amping, it’s still possible to have a 5.1 surround
    configuration. With bridging, a 2.1 configuration (with
    powered subwoofer) is possible.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha testet litt, er det bare en ting som irriterer meg med 905. Displayet kan ikke dimmes 100% ned (om det ikke finnes et triks?). Ved musikkavspilling med pure direct, kan det dimmes helt ned, men da er man stuck med en blå lysdiode. I film-modus kan alt slås av, foruten selve displayet.

Men men... Ingen produkt er perfekte?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mass Effect
    Brokobling er fullt mulig, men bare hvis du skal kjøre forsterkeren i stereo.

Så fort du setter Front til BTL (brokobling) i menyen så viskes alt ut utenom Front. Det eneste som kan brukes i tillegg til hovedhøyttalerne ved brokobling er en eventuell sub.

Bi-amp derimot, da viskes bare surround rear ut. Så du kan da kjøre fullt 5.1 oppsett. Det burde ikke være stor forskjell på bi-amp og brokobling, men tilsynelatende så er det såpass stor forskjell at den ene måten kun fungerer i stereo.

Her er et sitat hentet fra Onkyo:

Bi-Amping and BTL (Bridged Transless)
    Capability for Speakers
    Compatible speakers can be bi-amped (from the surround
    back left and right channels) for separate tweeter and
    woofer inputs.You can also use the same back channels to
    provide twice the power for compatible front speakers. If
    you use bi-amping, it’s still possible to have a 5.1 surround
    configuration. With bridging, a 2.1 configuration (with
    powered subwoofer) is possible.
    Bajs. Da var det jo ikke så bra allikavel.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Bajs. Da var det jo ikke så bra allikavel.
    Jo, det er det, for om du bi-amper så får du ca. samme effekt ut av forsterkeren til frontene. Og da kan du jo ha 5.1 system.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg vurderer å bestille meg en 905, og lurer på en ting:
    Jeg kommer til å bruke PS3 og Toshiba sin billigste HD DVD spiller som kilder, og lurer da på om jeg vil få benyttet HD lyden med dette oppsettet? Jeg mener å ha lest ett sted at ingen av dem kan sende ut HD lyd? Stemmer det, eller har jeg missforstått helt?

Dani

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går nok bra, venter selv på 875.
    Diskusjonen dreide seg om det går an å velge mellom bitstream og linear PCM fra ps3. Dvs med bitstream brukes dekoder i onkyo(råmateriale) og med linear PCM er lyden ferdig dekodet og sendes med optisk kabel slik jeg har forstått det.

Uansett skal det bli HD-lyd

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har 875 og har kjørt romkorreksjon et par ganger, men et interessant fenomen dukker opp. Den vil at alle høytalerene skal kjøre full range etter kalibrering. Det er ingen problem å endre det etterpå, men dette er motsatt av det jeg har fått med Yamaha sin romkorr. Den ville at jeg skulle dele center på 150 Hz.
    Ellers er jeg godt fornøyd til nå. Har gått fra SPA 21, og ser forskjellene i lydkvalitet uten tvil. Onkyo spiller på en helt annen måte, har på en måte et mer "digitalt" lydbilde i stereo.

Side 11 av 50 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •