Onkyos nye recivere ! - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 50 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 992
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Joda, det går an å velge mellom bitstream og linear PCM på PS3'n
    Sjekket det akkurat.
    Legg merke til beskjeden du får når du velger bitstream i stedet for LPCM.

Da står det noe ala "du vil miste noe av funksjonaliteten på blu-ray(og annet) hvis du velger bitstrøm" bare på engelsk.

PS3 kan selvsagt sende vanlig DD eller DTS i bitstrøm, men den kan så vidt jeg vet ikke sende DD TrueHD eller DTS MA i bitstrøm per dags dato, Disse formatene sender den kun ferdig dekodet i LPCM.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm...ikke annet enn å teste når 875'n kommer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bilde av min 905:

Sjekk her for alt utstyret:
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Mass%20Effect

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Så det blir nok til at jeg tar med meg en Yamaha og tester opp mot 875'en en dag
    Kom gjerne med en liten rapport hvis du tester disse mot hverandre!

Lars

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt meg 875`en, får den iløpet av noen uker men det var bare en ting jeg lurte på..går det ann å dimme alt lys av på forsterkeren i drift??

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok!

ONKYOS nye receivere - oppskrytt !

FORDI - de mangler jo den viktigste delen av romkorreksjonen

Det er i området fra 80Hz og nedover som er avgjørende.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Greit nok!

ONKYOS nye receivere - oppskrytt !

FORDI - de mangler jo den viktigste delen av romkorreksjonen

Det er i området fra 80Hz og nedover som er avgjørende.
    Tja, 705, 805, 875 og 905 er vel like oppskrytt som ... ja, skal vi si 4306 :twisted:

De har jo alle den samme romkorreksjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Har bestillt meg 875`en, får den iløpet av noen uker men det var bare en ting jeg lurte på..går det ann å dimme alt lys av på forsterkeren i drift??
    Du kan slå av det blå lyset rundt volumhjulet, men du får ikke slått av displayet 100%. Skal jeg tippe så får du vel senka lysstyrken 75% på selve displayet.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    De har jo alle den samme romkorreksjonen.
    Ja, jeg finner ikke helt samsvar med Audyssey Welcomes You og INDEX | ONKYO Global Site

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Ja, jeg finner ikke helt samsvar med Audyssey Welcomes You og INDEX | ONKYO Global Site
    Hæh?

Hva er det du vil frem til?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    605 AUDYSSEY 2EQ
    705 og oppover AUDYSSEY multiEQ XT

altså samme som 2807 og oppover. 2307 i klassen til 605 har ikke romkorreksjon engang så.. da har det isåfall denon som har mangler

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du glemmer det analoge min man. Det er nok et bedre analog utgang i CD-spillerne enn i en receiver.

Uansett test selv. Aldri hørt en receiver som sagt som ikke nedgraderer lyden når man kjører det digital ut av CD-spilleren, men prøv gjerne selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Du glemmer det analoge min man. Det er nok et bedre analog utgang i CD-spillerne enn i en receiver.

Uansett test selv. Aldri hørt en receiver som sagt som ikke nedgraderer lyden når man kjører det digital ut av CD-spilleren, men prøv gjerne selv.
    Jeg glemmer da vitterlig ikke det analoge.. Med fare for å være frekk så begynner jeg å lure på om du i det hele tatt vet hva A'en i DAC står for?

Ved å sende det analogt fra cd-spiller til receiver så sender du jo analoge signaler gjennom flere ledd noe som igjen øker risiko for ytre påvirkninger. Signalet må jo da gjennom analoge kretser i cd-spiller, analog signalkabel, analog input på receiver før det kommer til forsterkerleddet i receiveren. Alle disse leddene er sårbare. Den gode gamle hifi-floskelen "ett annlegg er aldri bedre enn sitt svakeste ledd" passer fint inn her.

Ved digital overføring har du kun risiko for signalforstyrrelse etter at signalet har gått gjennom DAC'en til receiveren. Men da er vitterlig signalbanen ekstremt mye kortere og mindre utsatt for forstyrrelser enn hvis man kjører hel-analogt fra cd-spiller som beskrevet ovenfor.

At en cd-spiller har bedre analoge utganger har vitterlig lite å si så lenge det er DAC'en sine evner som er avgjørende. Kjører du digitalt inn i receiver så hopper du over hele denne potensielle feilkilden..

Bruker du receiveren som forforsterker blir det jo en litt annen sak, men du kommer ikke unna det faktum at cd er ett digitalt medie og ved å konvertere fra digitalt til analogt i cd-spiller i stedet for receiver så setter du veldig stor lit til DAC'ene i cd-spilleren for ikke å nevne analoge utganger, signalkabler, analoge inputs på receiver etc etc.

Hvis DAC'en i receiver er bedre enn den i cd-spilleren så vil det uansett bli bedre lyd ved digital overføring enn ved analog.

Så spørsmålet er: Er dac'ene i Marantz'en din bedre enn Burr-Brownene som er i 875?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selve dac`n er ikke så avgjørende heller. et hav av separate dacer bruker samme chip, men lyden kan sprike grovt.. analogdelen er det som koster og skiller bigmac fra indrefilèt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    selve dac`n er ikke så avgjørende heller. et hav av separate dacer bruker samme chip, men lyden kan sprike grovt.. analogdelen er det som koster og skiller bigmac fra indrefilèt.
    hvis du sammenligner cd-spiller mot cd-spiller ja eller ekstern DAC mot ekstern DAC, men signalet må jo gjennom analog-biten i receiveren her uansett. Vi kan jo ikke bytte ut de analoge signalbanene i receiveren på samme måte som man kan bytte ut en ekstern DAC eller en cd-spiller.

Spørsmålet er jo bare hvor signalet bli omgjort fra digitalt til analogt. I receiver eller cd-spiller. Der er det jo vitterlig DAC'en som gjør jobben.

Selv om cd-spiller gjør jobben så blir jo signalet sendt gjennom de analoge kretsene i receiveren likevel. Og er disse dårlige(en av grunnene dine for å konvertere i cd-spiller i første omgang) så er man jo på dypt vann uansett.

Forskjellen er jo at når man bruker receiveren sin DAC så unngår man alle mellomleddene i både cd-spiller, kabler og input på receiver før man kommer til forsterkerleddet i receiveren.

Selvsagt hjelper det lite med digital overføing hvis DAC'en suger i receiveren, men hvis de analoge kretsene før forsterkerleddet uansett er dårlige så hjelper det lite med en god cd-spiller heller.

I denne saken her så er jo spørsmålet om man vil utsette konverteringen av det digitale signalet til man er så nærme forsterkerleddet som mulig eller om man vil konvertere signalet lenge før og overføre det analogt helt frem fra cd-spiller til forsterkerledd.

Moderne receivere er jo bygd opp fra bunnen av med tanke på digitale signalbaner og jeg regner med at veien fra DAC til forsterkerledd i f.eks en ny Onkyo er særdeles kort. Her er jeg så absolutt på tynn is da dette kun er en antagelse fra min side. Men siden det meste i denne nye serien til Onkyo er basert på digitale signaler så regner jeg med at dette har vært hovedfokus for Onkyo. Hadde overasket med lite om dette hadde gått på bekostning av den analoge biten til forsterkeren som f.eks inngangene bak på receiveren.

Arrester meg gjerne her, men jeg kan ikke se at det skal være noe annet enn en ekstremt kort signalbane for det analoge signalet før det når forsterkerleddet etter det kommer fra den interne DAC'en i en Onkyo 875. Og det er jo denne signalbanen som eventuellt "konkurrer" med signalbanen som går fra cd-spiller til forsterkerledd hvis man velger analog overføring.

Bunn og grunn så annbefaler jeg bare at man prøver digital før man avskriver det som en "forverring" av signalet per definisjon. Spess på en såpass dyr forsterker som er fullstappet med digitale-godsaker. Jeg skriver ikke ett sted at digital automatisk er bedre enn analog fra f.eks Marantz. Selv om det vel er åpenbart hva jeg ville brukt.. Jeg ser bare at sound_sound klager over aspekter ved 875 som jeg tidligere(på andre forsterkere og cd-spillere) har erfart har blitt betraktelig bedre når jeg har byttet fra analoge kabler til digitalbehandlig. Synd hvis sound_sound kunne blitt veldig fornøyd med receiveren hvis han hadde prøvd digital-kabel men går glipp av dette fordi han "vet" at analogt er bedre i 99% av tilfellene. Derfor jeg mener det bør være verdt 100kr i en digitalkabel for å prøve dette. Kjører man da lyttetest med ett objektivt og åpent sinn så har man i hvert fall med all sikkerhet prøvd begge løsninger. Det må da være bedre enn å avskrive digital-behandling kun basert på personlige erfaringer med annet utstyr enn det som faktisk brukes per dags dato.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns det er mange velreflekterte moment fra Halvor_L, her.
    Et annet aspekt man ikke bør glemme, er at dersom f.eks romkorreksjon benyttes, vil det være meningsløst med analog overføring. Da vil signalet uansett bli konvertert tilbake til digitalt i receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

?

Fælt så bastante påstander fra deg Halvor. Har selv aldri opplevd at å sende digitalt til en receiver er bedre enn å sende signalet analogt ut fra en CD spiller sa jeg. Det må bety at analog delen i receiveren er mye dårligere og helst ikke bør brukes til CD-avspilling.

Skal ikke si at alle receivere er slik, men som sagt aldri opplevd å få bedre lyd på den måten du beskriver og Dac'en er ikke avgjørende som du også sier her. Analog delen har vel så mye å si og det var defor jeg sa du glemmer det analoge.

Vet igrunn ikke helt hvorfor det er slik. Tenker man logisk på det høres det ut som digitalt til receiveren er the way to go, men slik er det som regel ikke. Lyden blir dårligere og da må det jo ha noe med det analoge i receiveren å gjøre hvis den da har gode DA convertere. Eller at den analoge veien er bedre og kortere for CD-signaler som kommer inn analogt i forhold til digitalt.

Beste er å prøve dette ut selv og ikke komme med alt for bastante påstander. Har også hørt at flere fohandlere at de opplever det samme. Så lenge du ikke sitter med en DVD-spiller fra Lidl eller noe.

Prøv... kanskje du endrer mening

Og frekke er det ingen som trenger å være her. Hjelper lite til en sakelig debatt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Ellers bruker jeg aldri selv romkorreksjon på CD-avspilling i 2 kanaler. Ikke vært en bedring de gangene jeg har prøvd dette og da selvsagt digitalt inn i receiveren.

Ørene hører bedre enn det teoretikere vil ha det til å være.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

og da tenker jeg ikke på romkorreksjonen, men på bastate uttaleser på at digitalt inn i receiveren fra CD-spillere er the way to go fra Halvor

Hva er da grunnen til at folk legger mye penger i en CD-spiller tror dere ? selv de som sitter med Onkyo receivere.

Da kunne de heller ha kjøpt seg et drivverk og sent alt digitalt ut.

Gale mennesker de. Eller har de brukt ørene tro ? hva tror dere ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver virkelig å vurderer 605'en, men synes det er rart at den skal koste så mye i Norge. Ser i feks What HIFI at den har forventet pris på 400 £ (og på eBay går den faktisk for mindre ny). Men mono skal ha 7k for den.

Sammenligner man feks med andre recievere som ligger i samme prissjikt går disse for under 5k (kjapt eksempel er Sony sin STR-DA1200ES som også har fått skryt av What HIFI, link: Komplett.no - Sony STR-DA1200ES receiver, 7x100W, DCAC Autokalibrasjon, HDMI, Sort )

Noen som har erfaringer med import av recievere? Hvordan stiller man seg i tilfelle med garanti? Har Onkyo worldwide?

Side 10 av 50 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •