Hvilken forsterker til SA og metal? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av defo
    Nja, høytalerne er jeg 100% fornøyd med. Sammen med en pb10 spiller det nok db iallefall. Men etter hvordan jeg opplevde 1550 på hificenteret med primare så er jeg sikker på at jeg har mer å hente i dem.
    Hørte på SA 1550 og 1750 i butikken på henholdsvis H/K970,en Marantz 5001? og en Hegel modell?

H/K og Marantz lød veldig bra - Marantzen noe mer oppløst enn H/K - begge med bass i massevis. Hegelen var mange ganger dysrere og ga ikke særlig uttelling på de høytalerene.

Men forskjellen mellom 1550 og 1750 var enorm. Uansett hva du matet 1750 med så hørtes det veldig mye bedre ut enn 1550.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori

Ikke alle som skal flytte vegger når en nyter musikk Flageborg :-D
    På ingen måte - ikke her heller.

MEN med et skikkelig fundament kan man senke MV med 10dB til 15dB uten at rockefoten stopper opp.................

9 av 10 naboer anbefaler en slik løsning.

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte 1750 før jeg kjøpte 1550 og likte lyden i 1550 bedre faktisk. Smaken er som baken, den er delt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte 1750 før jeg kjøpte 1550 og likte lyden i 1550 bedre faktisk. Smaken er som baken.
    OK

Komboen HK970 med tilhørende cd-spiller (HK970 den også? ) hørtes veldig bra ut på SA1550. Virket som det var nok av kraft.

Ble veldig imponert over bassen i de smale høytalerene. Raskt og kontant.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med Thule Spirit lA100?

Har sett litt på Denon men har litt fordommer mot japse merker generelt. Harman Kardon 970 ser jo forsovet grei ut da. Hvordan er klangen i den i forhold til primare?

Folket mener fortsatt at interegert forsterker er veien å gå? Kunne noen kommet med noen surroundforsterere med gode stereoegenskaper?

Takk for all hjelp hittil.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med Thule Spirit lA100?

Har sett litt på Denon men har litt fordommer mot japse merker generelt. Harman Kardon 970 ser jo forsovet grei ut da. Hvordan er klangen i den i forhold til primare?

Folket mener fortsatt at interegert forsterker er veien å gå? Kunne noen kommet med noen surroundforsterere med gode stereoegenskaper?

Takk for all hjelp hittil.
    Ingen grunn til ha fordommer mot Denon og "japse" merker. H/K har (minst) like stor feilprosent som Denon. Hvis du først skal sjekke ut IA100 kan du like godt ta med Denon i samme slengen, selges jo på samme sted.

Anbefaler deg uansett å teste forsterkeren hjemme med dine egne høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en idé å opplyse om at du har en SVS sub i startinnlegget ditt, defo :???: ?

Lykke til!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du banker på tak, vegger og gulv i rommet ditt alá knoketesten på høytalere er disse harde, eller rister/beveger de seg mye.

Dersom selve romflatene i rommet ikke er massive nok vil du miste veldig mye basstrøkk og punch
    Dersom rommet er dårlig konstruert hjelper det ikke å kaste all verdens elektronikk på høytalerne.

Jeg sliter nemlig med det samme selv. Lyden blir veldig oppløst og fin, men mangler all punch i mellombassen, noe jeg VET at i høyeste grad er tilstede i utstyret mitt. Dette skyldes i hovedsak et hus som er konstruert omtrent som en stråhytte med tanke på mekanisk stabilitet.

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Hvis du banker på tak, vegger og gulv i rommet ditt alá knoketesten på høytalere er disse harde, eller rister/beveger de seg mye.

Dersom selve romflatene i rommet ikke er massive nok vil du miste veldig mye basstrøkk og punch
    Dersom rommet er dårlig konstruert hjelper det ikke å kaste all verdens elektronikk på høytalerne.

Jeg sliter nemlig med det samme selv. Lyden blir veldig oppløst og fin, men mangler all punch i mellombassen, noe jeg VET at i høyeste grad er tilstede i utstyret mitt. Dette skyldes i hovedsak et hus som er konstruert omtrent som en stråhytte med tanke på mekanisk stabilitet.
    Jeg vil tro rommet er ganske stivt. Det ligger i kjelleren under bakken, og bakveggen er betong. Den ene sideveggen er et stort skap så ikke helt stivt her. Kunne det vært en ide å dempe denne betongveggen?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har SA Explorer selv som har hjelp av sub og det MÅ du bare prøve. Er selv en gammel heavyrocker og synes det låter bra. Husk det er veldig viktig med plassering av både fronter og integrering av sub.
    Det kan flageborg alt om. Se også i QSound - sjekk STEREO kvaliteten din!. En veldig god tråd å starte med.

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Har SA Explorer selv som har hjelp av sub og det MÅ du bare prøve. Er selv en gammel heavyrocker og synes det låter bra. Husk det er veldig viktig med plassering av både fronter og integrering av sub.
    Det kan flageborg alt om. Se også i QSound - sjekk STEREO kvaliteten din!. En veldig god tråd å starte med.
    Fikk kjempegodt resultat med de QSound demoene der! virkelig morsomt. Hadde bare all musikk vært i QSound. hehe.

Hørte på Hk970 i dag og synes ikke det var verdt oppgraderingen. Lydbildet hadde rinktignok litt mer fylde i seg men manglet oppløsning, klarhet og attack i lyden, så da er den ute av bildet. Så en Hegel h1 på bruktmarkedet, hva tror folk om den?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kjempegodt resultat med de QSound demoene der! virkelig morsomt. Hadde bare all musikk vært i QSound. hehe.

Hørte på Hk970 i dag og synes ikke det var verdt oppgraderingen. Lydbildet hadde rinktignok litt mer fylde i seg men manglet oppløsning, klarhet og attack i lyden, så da er den ute av bildet. Så en Hegel h1 på bruktmarkedet, hva tror folk om den?
    Jeg hørte Hegel H1 på SA1550 - synes ikke den ga så noe særlig mer. Etter lyttetesten satt jeg egentlig igjen med intrykket at HK970 var mer enn verdt sin pris.

Men du kjenner jo dine høytalere godt og vil nok legge merke til de bedre kvaliteter Hegelen har

Derimot var oppløsningen, klarheten og attacken veldig til stede på SA1750 hehe - men det har jeg jo nevnt før

Selv har jeg Vincent for/effekt - veldig klar, oppløst og nøytral lyd, Kanskje noe å prøve. En kraftig forsterker vil nok gi deg bra attack fra lavt volum.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg hørte Hegel H1 på SA1550 - synes ikke den ga så noe særlig mer. Etter lyttetesten satt jeg egentlig igjen med intrykket at HK970 var mer enn verdt sin pris.

Men du kjenner jo dine høytalere godt og vil nok legge merke til de bedre kvaliteter Hegelen har

Derimot var oppløsningen, klarheten og attacken veldig til stede på SA1750 hehe - men det har jeg jo nevnt før

Selv har jeg Vincent for/effekt - veldig klar, oppløst og nøytral lyd, Kanskje noe å prøve. En kraftig forsterker vil nok gi deg bra attack fra lavt volum.

Vincent har også trøkk i massevis til metal, hører mye metal selv og den gjør jobben

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Rotel? Disse er kjent for å levere seriøst bra bassfundament og dynamikk. Anbefaler deg å høre på ra-1062 eller ra-06. ra-06 er ny versjon av den kritikerroste ra-03. Denne selges jo derfor billig hos forhandlere for tida siden ra-06 tar over.... Har selv kjøpt ra03 på salg og den blåste så mye liv i mine små gulvstående med 2*5" elementer at jeg hadde seriøse problemer med å holde rockefoten stille når jeg la metallica eller tool i spilleren. Da skjønte i allefall jeg at det ikke er størrelsen på elementer som bestemmer hvor tøft det låter...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •