Harman Kardon AVR745

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman Kardon AVR745

Noen som har erfaringer med denne? Eller er jeg den eneste som har den?

Har trøbbel med at den ikke måler riktig avstand til venstre front, må korrigere manuelt.
    Noen som bruker tilt innstillingen? Jeg har den på +3 og føler det er bra i mitt oppsett, løfter toppen litt.

En annen ting, submålingene gjøres 90 cm til venstre og høyre for sitteposisjon, og ikke i sitteposisjon.
    Lurer litt på om dette resulterer i litt for lavt nivå hos meg, fordi målingene da blir gjort rett ved siden av (10 cm unna) de to subbene jeg har, og at de da måles høyt i nivå i forhold til sitteposisjonen.....
    Ellers sier receiveren at subben/subbene er 3.20 unna, på tross av at mikrofonen står rett ved en av subbene på begge målingene, justerte også dette manuelt til 1,28 cm, som er avtanden fra sitteposisjon til både venstre og høyre sub. Høres det fornuftig ut?

Noen som vet hvordan jeg kan skifte mellom TV og DVD uten å måtte inn i menyen og skifte fra analog til coax1 signal for å få ut lyden?

Dag :-)

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Noen som har erfaringer med denne? Eller er jeg den eneste som har den?

Har trøbbel med at den ikke måler riktig avstand til venstre front, må korrigere manuelt.
    Noen som bruker tilt innstillingen? Jeg har den på +3 og føler det er bra i mitt oppsett, løfter toppen litt.

En annen ting, submålingene gjøres 90 cm til venstre og høyre for sitteposisjon, og ikke i sitteposisjon.
    Lurer litt på om dette resulterer i litt for lavt nivå hos meg, fordi målingene da blir gjort rett ved siden av (10 cm unna) de to subbene jeg har, og at de da måles høyt i nivå i forhold til sitteposisjonen.....
    Ellers sier receiveren at subben/subbene er 3.20 unna, på tross av at mikrofonen står rett ved en av subbene på begge målingene, justerte også dette manuelt til 1,28 cm, som er avtanden fra sitteposisjon til både venstre og høyre sub. Høres det fornuftig ut?

Noen som vet hvordan jeg kan skifte mellom TV og DVD uten å måtte inn i menyen og skifte fra analog til coax1 signal for å få ut lyden?

Dag :-)
    Heisann.

Glimrende forsterker du har. Kan nok ikke hjelpe deg ang kalibrering men ang skifte mellom tv og dvd så burde dette være en enkel sak.

Det er rett og slett bare å angi type tilkobling du bruker pr input.

Eks hos meg så bruker jeg digital coax fra Htpc til forsterker. Denne er tilkoblet input "cd" på forsterker. Så er det bare å angi type kabel til cd input, altså coax 1.

Du burde altså sette dvd til coax 1 og tv til analog. Dette gjør du med "digital" knappen på fjernkontrollen.

Håper jeg skjønte hva du er ute etter og kunne være til hjelp.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for hjelpen, da er det bare kalibrering igjen....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ingen erfaringer

med Harman Kardons ezset eq kalibreringssystem og eventuelt om andre erfarer at en av høyttalerne (i mitt tilfelle venstre front) bedømmes til å stå 1 meter lengre unna eller nærmere enn den i virkeligheten står?
    En ting er at dette kan skje med sub, men har aldri opplevd det med noen av de andre høyttalerne.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    med Harman Kardons ezset eq kalibreringssystem og eventuelt om andre erfarer at en av høyttalerne (i mitt tilfelle venstre front) bedømmes til å stå 1 meter lengre unna eller nærmere enn den i virkeligheten står?
    En ting er at dette kan skje med sub, men har aldri opplevd det med noen av de andre høyttalerne.....
    Dette har jeg også erfart med min hk avr 435. Da har jeg kjørt kalibreringen en gang til, og så har jeg fått "normale" verdier igjen. Dette kan sikkert skyldes flere ting, men dersom du plasserer micen i nærheten av harde flater som bord eller vegg, gir dette mange rare utslag. Jeg overså denne advarselen i manualen og høyre front ble da bedømt til å stå fem meter unna, samt at subben ble dempet altfor mye (-9). Flyttet deretter bordet som stod foran lytteposisjon, og kjørte en ny runde og fikk riktige verdier, dvs. ca. to meter og sub -5.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av @alfakrøll
    Dette har jeg også erfart med min hk avr 435. Da har jeg kjørt kalibreringen en gang til, og så har jeg fått "normale" verdier igjen. Dette kan sikkert skyldes flere ting, men dersom du plasserer micen i nærheten av harde flater som bord eller vegg, gir dette mange rare utslag. Jeg overså denne advarselen i manualen og høyre front ble da bedømt til å stå fem meter unna, samt at subben ble dempet altfor mye (-9). Flyttet deretter bordet som stod foran lytteposisjon, og kjørte en ny runde og fikk riktige verdier, dvs. ca. to meter og sub -5.
    Flyttet bordet og la ut tepper overalt, likevel bommet den med 30 cm, og 10 cm forskjell på høyre og venstre front. Snakket med Harman i Norge og de sa at det var bare å justere inn dette manuelt. Tydelig at dette auto oppsettet er mye mer kilent enn Pioneer/Denon/Yamaha som er spot on.

Skal prøve igjen med "staven" som følger med microfonen, kommer tilbake med resultatet.
    Forøvrig har jeg meget bra lyd nå! :-))

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

syke forbedringer med HK745 og ezset/EQII !!!

Har endelig fått satt opp og kalibrert anlegget korrekt med HK745 og ezset/EQII.

Resultatene er imponerende!!!

Dual sub korreksjon gjør underverker i stuen min, nivået fra 15-30 hz er økt betraktelig og i riktig nivå, og toppen mellom 40 og 50 er kraftig dempet og nesten borte :-)))

Eksakte målinger gjøres ikveld.....

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv meget fornøyd med ezset på min AVR 645, du hører utrolig stor forskjell før og etter kalibrering, spesielt i bassen.. Min måler spot on på meteren, så vet ikke hva som er galt med din desverre..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

målinger

Jeg leser i flere tester at den måler feil avstander, men forsåvidt ikke noe problem da det lett korrigeres manuelt.

Rom med refleksjoner er det som takles dårlig tipper jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sammenlikning

se nye målinger 16/4

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye målinger av stueanlegg og kino!

Jobbet med plassering og justering av avstand sub / crossover.

Ting faller på plass for snille og tålmodige gutter.

Stor takk til Flageborg for tips, innspill og hjemmebesøk!!!

Klikk på linken og se drømmekurvene!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •