Bytte til Denon 2807, hjelp.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Bytte til Denon 2807, hjelp.

Heisann

Pr i dag har jeg en Denon 2805 og en Denon 1920 DVD spiller.
    Jeg er fornøyd med begge, men etter at ps3 kom i hus har en de spørsmål kommet opp:

1: Jeg forstår det slik at for å få nytte av HD lyden på BR filmer, må man ha en forsterker med HDMI inn, stemmer dette?

2: Hører noen sier at man må ha HDMI 1.3 for å få til dette, andre ssier HDMI 1.1 Jeg vurderer Denon 2807, men den har bare HDMI 1.1 , får man noe HD lyd da?

3: Kan denon 2807 ta imot lyd på HDMI og sende det ut til høytalerene, eller sender den lyden bare til HDMI ut porten?

4: Etter litt testing mellom ps3 og denon 1920 på avspilling av dvd synes jeg de er ganske like, er det meg det er noe feil med, eller er ps3 en bedre dvd spillere enn det enkelte tester påstår?

Tusen takk for all hjelp og en god påske til dere alle

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svar
    Heisann

Jeg er fornøyd med begge, men etter at ps3 kom i hus har en de spørsmål kommet opp:

1: Jeg forstår det slik at for å få nytte av HD lyden på BR filmer, må man ha en forsterker med HDMI inn, stemmer dette?

2: Hører noen sier at man må ha HDMI 1.3 for å få til dette, andre ssier HDMI 1.1 Jeg vurderer Denon 2807, men den har bare HDMI 1.1 , får man noe HD lyd da?

3: Kan denon 2807 ta imot lyd på HDMI og sende det ut til høytalerene, eller sender den lyden bare til HDMI ut porten?

4: Etter litt testing mellom ps3 og denon 1920 på avspilling av dvd synes jeg de er ganske like, er det meg det er noe feil med, eller er ps3 en bedre dvd spillere enn det enkelte tester påstår?

http://avforum.no/forum/hd-hardware-...ghlight=hd+lyd
    Ja du får lyd ut av høyttalerene når du har HDMI inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt på sidelinjen kansje men men:

Jeg prøvde nå å koble ps3 til tv via hdmi og spille av en sacd plate til tvn sine høytalere over hdmi.
    Får da failmelding om at "Tilbakespilling av disken på dette systemet er ikke tilatt"
    Hva kommer dette av? Prøver både 2ch sporet og mulit ch sporet. det vanlige cd sportet fungerer dog.
    Vil jeg kunne få spilt av muliti ch sacd fra ps3 med en denon 2807?

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt på sidelinjen kansje men men:

Jeg prøvde nå å koble ps3 til tv via hdmi og spille av en sacd plate til tvn sine høytalere over hdmi.
    Får da failmelding om at "Tilbakespilling av disken på dette systemet er ikke tilatt"
    Hva kommer dette av? Prøver både 2ch sporet og mulit ch sporet. det vanlige cd sportet fungerer dog.
    Vil jeg kunne få spilt av muliti ch sacd fra ps3 med en denon 2807?
    Du må nok overføre lyden analogt når du spiller av SACD, på grund av no kopibeskyttelses greier.. lurer om det er diskutert i PS3 tråden også..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig ganske dumt da, dvs at man ikke vil få gleden av flerkanales sacd via ps3

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

du vil ikkje få hd-lyd, pga at 2807 ikkje støtter de nye formatene.... den eneste måten å fikse dette på er å bruke ps3'en som dekoder, og bruke analoge kabler fra ps3' en til 2807, da vil du få hd lyd... men ikkje gjennom HDMI.. men du vil få lyd fra de vanlige formatene ( dts. DD osv )

ps3 har ikkje en spesilet god dvd spiller, men en exstremt god Blue ray spiller.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm men ps3 kan bare kobles analogt med 2 kanaler, så da får man bare HD lyd i sterio?

Men hva med når forsterkere som takler DDHD og DTSHD kommer?
    Kan man da sende disse signalene via hdmi til forsterkeren og la forsterkeren dekode det (bitstream ut av ps3) eller må man da også ta det via analog?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm men ps3 kan bare kobles analogt med 2 kanaler, så da får man bare HD lyd i sterio?

Men hva med når forsterkere som takler DDHD og DTSHD kommer?
    Kan man da sende disse signalene via hdmi til forsterkeren og la forsterkeren dekode det (bitstream ut av ps3) eller må man da også ta det via analog?
    da går det digitalt... det er bare fordi at du da må bruke ps3'en som dekoder... eg er ikkje helt sikker på om du kan overføre alle formater, for ps3 gar vel bare HDMI 1,1, og da er det jo begrenset med overførings mengde.. men er ikkje sikker..

NB. det heter stereo, ikkej sterio...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har forstått har ps3 HDMI 1.3 port, men er ikke sikker.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har forstått har ps3 HDMI 1.3 port, men er ikke sikker.
    troddde ikkje 1,3 var kommet en¨å eg, men det stemmer sikker, for ps3 er litt " forut for sin tid", så det er ikkje usansynlig....

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    da går det digitalt... det er bare fordi at du da må bruke ps3'en som dekoder... eg er ikkje helt sikker på om du kan overføre alle formater, for ps3 gar vel bare HDMI 1,1, og da er det jo begrenset med overførings mengde.. men er ikkje sikker..

NB. det heter stereo, ikkej sterio...
    Og det heter ikkje, ikke ikkej...... Alle kan skrive leif....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Og det heter ikkje, ikke ikkej...... Alle kan skrive leif....
    det er bare fordi at det går litt fort i svingene... har ikkkje tid til å skrive seint å kontrollere at det er rett:-D ..... men eg skriver ikkje, ikkje ikke som dere andre skriver...hehe

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    du vil ikkje få hd-lyd, pga at 2807 ikkje støtter de nye formatene.... den eneste måten å fikse dette på er å bruke ps3'en som dekoder, og bruke analoge kabler fra ps3' en til 2807, da vil du få hd lyd... men ikkje gjennom HDMI.. men du vil få lyd fra de vanlige formatene ( dts. DD osv )

ps3 har ikkje en spesilet god dvd spiller, men en exstremt god Blue ray spiller.:-D
    såvidt jeg har forstått vil du få hdlyd via hdmi fra ps3 og hdmi inn i denon 2807 så lenge du sender lyden som pcm fra ps3.

Dette funker iallefall på denon 3806

pt

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    såvidt jeg har forstått vil du få hdlyd via hdmi fra ps3 og hdmi inn i denon 2807 så lenge du sender lyden som pcm fra ps3.

Dette funker iallefall på denon 3806

pt

Riktig! PS3 kan dekode HD-formatene til PCM HD som igjen kan overføres gjennom HDMI 1.1. Reciveren trenger da ikke å dekode noe som helst, men må ha HDMI 1.1. :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •