NAD C270/C272/C370/C372 eiere se her

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD C270/C272/C370/C372 eiere se her

Fant denne "advarslen" på NAD sine sider da jeg kikket etter noe der i dag. Sikkert ikke noe å bekymre seg for, men det skader ikke å være oppmerksom på det. Er ikke morsomt når elektrolytter går i lufta...

NAD Electronics :: Ventilation Notice

Ventilation Notice

Important Advice for C270/C272/C370/C372 Owners
    We have seen a small number of filter capacitor failures in C370/C270 and C372/C272 that we would like to bring to your attention. While the actual number of affected units is extremely small (about a dozen units over the last 5 years), the failure is quite spectacular. The problem is that one of the main filter capacitors overheats and blows open. There is a flash and smoke and in some cases the top cover paint melts. This can be alarming as there is an electrical burning smell. In all cases to date, the safety measures built into NAD products have contained the damage to the unit itself.

We have done a lot of research into this problem and have implemented some additional safety measures in order to reduce the number of failures to zero. This failure tends to occur when the mains voltage is high (+10 % of normal mains levels) which is typical in just some parts of the world. However, the main finding of our research is that failure is caused through poor ventilation. It is very important to ensure clear airflow around the unit and that it not be installed in close proximity to a shelf or has anything standing on top that impedes heat dissipation through the vents in the top cover. This includes avoiding having another unit standing on top and if so this must be avoided from now on.

We would like to state that this unit is the top of the range and is a very powerful amplifier. All amplifiers generate heat and the more powerful they are the more heat that needs to be dissipated. We would also suggest that consumers should switch the amplifier off on the front panel when not in use. It allows the unit to totally cool down and additionally it saves on electricity usage.

All units contain installation and operating warnings so we would recommend that consumers read the complete instruction manual from cover to cover.

One additional note: this failure is typically not covered by warranty as these units fail due to incorrect installation and the cost to repair any units that fail will exceed the cost of a new one. However, as a sign of goodwill NAD will replace any customer unit that suffers this failure with a brand new unit, free of charge. Again we cannot stress enough the need for free air flow around the unit.

If you have any questions or concerns regarding this issue, please contact your exclusive NAD distributor in your country.

NAD Electronics
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ekte NAD-kvalitet det der ja.. :twisted:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Ekte NAD-kvalitet det der ja.. :twisted:

Synes å huske at du nylig skiftet ut noe NAD greier jeg? Vi har vel alle vært der, har vi ikke?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer DC-15 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad er bra! Er da ikke uten grunn at for eksempel C370 vant EISA awards...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vel egentlig ikke motsi deg der, og i min "ungdom" var NAD/CV en kombo som de fleste higet etter. Men for min del dalte interessen for NAD da min 3100 tok fyr

Men for all del, de lager også mange gode produkter, men jeg har mer sansen for en del andre merker. Smak og behag...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv

Synes å huske at du nylig skiftet ut noe NAD greier jeg? Vi har vel alle vært der, har vi ikke?

Jo'a har \ er godt fornøyd med min 319 (minus lyden da..) men har jo lest en del om Nad i det siste som er mer på verksted en hjemme hos eieren.. Det er det jeg sikter til, nå er de aller fleste feilene på flerkanalers, men vet om en del tokanaler fra Nad også som sliter..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Skal vel egentlig ikke motsi deg der, og i min "ungdom" var NAD/CV en kombo som de fleste higet etter. Men for min del dalte interessen for NAD da min 3100 tok fyr

Men for all del, de lager også mange gode produkter, men jeg har mer sansen for en del andre merker. Smak og behag...
    haha.. tok den fyr!? . Har ikke noe NAD her, men må si jeg liker de nye konstruksjonene bedre og bredre. Spessielt NAD 370 var en kjempeløft i lydkvalitet, 350/352 er utrolig gode også. Men men, smaken er som baken. Pris/kvalitet er det iallefall ikke noe å si på på disse komponentene. CDspillerene dems derimot er oftest noe trøtte greier.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde faktisk det. Tok den med på jobb og skulle få en av elevene mine til å rense potmeter. Han tok av deksel, satte i stikket, og slo på. Dermed malt det og det begynne å brenne på printet like ved utgangene på den ene kanalen. Så etterpå at printbanene rundt den andre utgangen var ganske "crispy" også. Brukte den som forforstrker på skolen en stund etter det, før den tok endelig kveld for et par år siden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •